Remschijven Saab 9000 CSE 1995

1984-1997
Plaats reactie
Turboman
Geregistreerd lid

Remschijven Saab 9000 CSE 1995

Bericht door Turboman » wo 25 mei, 2005 13:56

Hallo,

binnenkort wil ik de remmerij van mijn Saab 9000 CSE turbo aanpakken.
Welke set remschijven biedt goede (en stevige) remkwaliteit? En welke prijs hoort daarbij?
Ik ben de remmen van een Porsche 928 gewned en daarmee kon je zo goed afremmen dat ingrijpen bij gesignaleerde snelheidscontroles nog hielp (kijk, dat scheelt in de beurs! :wink:

groetjes,

MXL
Geregistreerd lid

Re: Remschijven Saab 9000 CSE 1995

Bericht door MXL » wo 25 mei, 2005 14:53

Het remvermogen komt niet zozeer uit de remschijven, maar uit de blokken. Het belangrijkste daarbij is wel dat de schijven de kracht van de blokken aan kunnen. Wat een goede maar toch aardig betaalbare combinatie is, is de combinatie brembo schijven met ferodo ds2500 blokken. Hiermee is de remkracht al enorm verbeterd.

Een stapje verder ga je met mintex gegroefde schijven en blokken. Ik weet overigens niet of die er ook voor de 9000 zijn. De groeven in schijven hebben meerdere functies, allereerst kan door de groeven het remstof weg, daarnaast zorgen de groeven ervoor dat er telkens een dunne laag van de blokken af wordt gesleten. Het nadeel van gegoefde schijven is dat de blokken sneller slijten. Als laatste kan je eventueel ook nog geboorde schijven nemen, deze zorgen voor een betere koeling van de schijven. Het nadeel hiervan is wel dat de geboorde schijven een kleiner oppervlakte hebben door de gaten en de gaten maken de schijven zwak.

Als dit allemaal nog niet genoeg is, dan kan je altijd nog gaan voor grotere schijven en klauwen. De vraag is alleen of je portemonnaie dit leuk gaat vinden.

Marc
Lid van verdienste

Bericht door Marc » wo 25 mei, 2005 15:01

MXL schreef:Wat een goede maar toch aardig betaalbare combinatie is, is de combinatie brambo schijven met ferodo ds2500 blokken. Hiermee is de remkracht al enorm verbeterd.
Brambo schijven :lol:

Ik zit met hetzelfde probleem, de remmen op de 9000 zijn ronduit slecht.

Prijs kwaliteit kan er hopelijk niets aan deze set tippen:

Afbeelding

Ik verwacht ze over een week of 2, nadeel is wel dat je 17" wielen moet monteren.

jansen
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door jansen » wo 25 mei, 2005 17:55

Prijs kwaliteit kan er hopelijk niets aan deze set tippen.

Leuke setje ,alleen hoe monteer je 5 gaats remschijven op een 4 gaats naaf?

Marc
Lid van verdienste

Bericht door Marc » wo 25 mei, 2005 17:57

Misschien omdat de foto slechts een voorbeeldfoto is :wink:

Injectie
Moderator

Bericht door Injectie » wo 25 mei, 2005 19:26

Mijn 9000 Remt toch echt wel hard. met betere vervanginsschijven Van ATS engineering. (geboorde brembo's) + EBC red stuff Blokken.

Cavallino
Geregistreerd lid

Bericht door Cavallino » wo 25 mei, 2005 20:41

Ieder jaar je remvloeistof vervangen helpt ook al enorm!
Dot 5.1 remolie is aan te raden.

Verder zijn Ferrodo DS2500 prijstechnisch erg goeie remblokken inderdaad, zowel voor normaal als circuit gebruik. Maar ik heb inmiddels ook goeie ervaringen met andere merken, zoals ATE, Pagid en Textar.
Wil je goed advies hebben, van iemand die al meer dan 20 jaar niets anders doet dan remmerij, kijk dan eens op www.autopartsonline.nl (50% korting is geen grap, is echt goede service/advies en snelle levering voor extreem lage prijzen).

After market Brembo schijven hoef ik niet meer, die heb ik paar keer zien breken.

Injectie
Moderator

Bericht door Injectie » wo 25 mei, 2005 23:18

Tja maar Dennis. Was dat onder normale omstandigheden. of tijdens een van jouw tripjes. :D

Mijn Brembo schijven voldoen Prima naar mijn Idee. maarja ik ga dan ook niet iedere week het circuit op.

Turboman
Geregistreerd lid

Bericht door Turboman » do 26 mei, 2005 8:45

ik ben blij met jullie reacties, leuk om te zien dat er meer mensen bezig zijn met de verbetering van de specs van hun auto. :)

Binnenkort ga ik eens mijn licht opsteken v.w.b. Brembo en ATE schijven.
De blokken pak ik dan ook mee.

Verder laat ik mijn 9000 eens technisch nalopen om te kijken of de auto het 'waard' is om fors opgeknapt te worden. :shock: En dan gaat het mij naast de check op de remmen ook om de ophanging en motor/turbo. Ik ben in dat kader even bij een dealer langs geweest om te vragen hoe zij dat doen: iemand had de suggestie om een checklist na te lopen ('Saab Select'-check) of een soort APK te doen (laatste is niet mijn idee).

Plaats reactie