contactslot soms vast
-
krikkie
- Geregistreerd lid
contactslot soms vast
ik heb vorige week een beetje olie op men sleutel gedaan en daarna in contactslot gedaan, nu kan ik hem soms niet starten omdat de sleutel blokkeert, zou er iets zijn losgekomen door de olie??
iemand dergelijke ervaring?
iemand dergelijke ervaring?
-
Bart M
- Geregistreerd lid
Ik wil je niet heel erg bezorgd maken maar kijk ook eens naar mijn vorige topic:
viewtopic.php?t=59237
viewtopic.php?t=59237
-
tonke40
- Donateur (10x)

In tegenstelling tot de sloten van de klassiekers mogen die van de 9000 en dus ook van de 900NG,9-3 en 9-5 NOOIT gesmeerd worden.
Door dit wel te doen gaan de inwendige lamellen "plakken"en werkt het slot niet meer.
Asl het slot af en toe nog wel werkt haal het er dan onmiddellijk uit en (laat)het schoon maken , zit het slot eenmaal vast dan rest niets anders dan de hele beugel waarin het slot zit te demonteren en door een ander te vervangen.
Door dit wel te doen gaan de inwendige lamellen "plakken"en werkt het slot niet meer.
Asl het slot af en toe nog wel werkt haal het er dan onmiddellijk uit en (laat)het schoon maken , zit het slot eenmaal vast dan rest niets anders dan de hele beugel waarin het slot zit te demonteren en door een ander te vervangen.
-
Alfriedel
- Geregistreerd lid
Mijn slot ging op een gegeven moment ook steeds hakeriger en dat kwam door slijtage van de lamellen in het slot in kombinatie met de sleutel.
Ik heb de slotcilinder eruit gehaald en schoongemaakt met ontvetter en dan zie je dat er lamellen uitsteken als de sleutel erin zit. De uitstekende lamellen heb ik met een fijne vijl gelijk gevijld met de cilinderronding en geölied en hij werkt weer perfekt.
Ik heb de slotcilinder eruit gehaald en schoongemaakt met ontvetter en dan zie je dat er lamellen uitsteken als de sleutel erin zit. De uitstekende lamellen heb ik met een fijne vijl gelijk gevijld met de cilinderronding en geölied en hij werkt weer perfekt.
-
krikkie
- Geregistreerd lid
-
Style&Co
- Moderator + Donateur

-
De900C-GAS
- Geregistreerd lid
-
challing
- Geregistreerd lid
Re: contactslot soms vast
Zelf heb ik ook problemen gehad met dat de sleutel niet meer wilde draaien doordat ik wd40 op de sleutel had gespoten. Waarschijnlijk plakten de lamellen door de wd40 aan elkaar. Door daarna in het contactslot alcohol (70%) te spuiten loste de wd40 weer op en functioneert het contactslot weer als vanouds!
-
nastydrive
- Donateur (2x)

Aceton geeft ook goede reacties en daarna alleen nog maar grafiek poeder gebruiken http://www.werkenmetmerken.nl/nl/grafietpoeder/p/148" onclick="window.open(this.href);return false;
-
sweetspeed
- Geregistreerd lid
Ik gebruik remmenreiniger en daarna grafiet idd