schuifdak in 9000
-
Hengeveld
- Geregistreerd lid
schuifdak in 9000
Heeft een van jullie ervaring met het later inbouwen van een schuifdak in een 9000? Ik had er de afgelopen dagen wel behoefte aan met dat weer. Is zoiets een erg duur grapje of valt het mee.
-
John
- Geregistreerd lid
Re: schuifdak in 9000
Ik heb 2x een achteraf ingebouwd schuifdak gehad (in een VW en een Saab 900). Als je de auto lang wilt houden zou ik er niet aan beginnen: bij beide kreeg ik last van lekkage na een aantal jaren.
Daarnaast ruist het iets bij 120 km/u en dat vind ik zelf redelijk irritant
Daarnaast ruist het iets bij 120 km/u en dat vind ik zelf redelijk irritant
-
Elevation12,000
- Geregistreerd lid
Re: schuifdak in 9000
M'n vader's 9000 Anniversary kreeg een luxe achteraf dak (pakweg 2700 gulden) bij nwkoop. Achteraf inbouw was belastingtechnisch aantrekkelijker. Deze auto vd zaak beviel goed en werd na 4 jaar overgenomen voor prive.
Een jaar later bobbeltjes onder de lak rond het dak. Vermoeden werd snel bevestigd; roestduivel had toegeslagen. Dit vonden wij niet tolerabel voor een auto van 5 jaar oud. De dealer nam dit over en beklaagde zich bij inbouwer. Onder garantie is er toen gelast en gespoten.
Nimmer last van lekkage gehad.
Vergelijk ik het dak met het fabrieksexemplaar in m'n eigen voorgaande c900 dan valt op het geheel wel minder oogt. Het fabrieksdak in mijn c900 lag in een schaal met de hemelbekleding daar strak overheen. Verder natuurlijk geen fabrieksknopje, maar een universeel in het dak. Wel netjes hoor, maar als je een perfectionist bent misschien maar niet doen.
Geen kwaliteitsissue, maar toch: Nog een verschil tussen dak in 9000 en c900 is dat dat in mijn c900 veel verder naar voor zit - komt door de bouw van de auto met het voorruit rechtop. Je hebt meer het idee in de buitenlucht te zitten (..) en onder een bladerdek heen rijden wordt een belevenis. M.a.w. bij een c900 profiteer je meer van de aanwezigheid van een schuifdak.
Een jaar later bobbeltjes onder de lak rond het dak. Vermoeden werd snel bevestigd; roestduivel had toegeslagen. Dit vonden wij niet tolerabel voor een auto van 5 jaar oud. De dealer nam dit over en beklaagde zich bij inbouwer. Onder garantie is er toen gelast en gespoten.
Nimmer last van lekkage gehad.
Vergelijk ik het dak met het fabrieksexemplaar in m'n eigen voorgaande c900 dan valt op het geheel wel minder oogt. Het fabrieksdak in mijn c900 lag in een schaal met de hemelbekleding daar strak overheen. Verder natuurlijk geen fabrieksknopje, maar een universeel in het dak. Wel netjes hoor, maar als je een perfectionist bent misschien maar niet doen.
Geen kwaliteitsissue, maar toch: Nog een verschil tussen dak in 9000 en c900 is dat dat in mijn c900 veel verder naar voor zit - komt door de bouw van de auto met het voorruit rechtop. Je hebt meer het idee in de buitenlucht te zitten (..) en onder een bladerdek heen rijden wordt een belevenis. M.a.w. bij een c900 profiteer je meer van de aanwezigheid van een schuifdak.