Temperatuurmeter en benzinemeter 'dansen' soms

1984-1997
Plaats reactie
9000CS
Geregistreerd lid

Temperatuurmeter en benzinemeter 'dansen' soms

Bericht door 9000CS » zo 04 jan, 2004 13:55

Ik heb af en toe het probleem dat mijn Temperatuurmeter en benzinemeter opeens lager gaan staan. Even later springen ze dan weer omhoog.
De zender van de temperatuurmeter is reeds vervangen.

Waar kan dit aan liggen?

Ik heb een 9000 CS.3 Turbo automaat uit 1997.

bmw3er
Geregistreerd lid

Re: Temperatuurmeter en benzinemeter 'dansen' soms

Bericht door bmw3er » zo 04 jan, 2004 16:34

geen idee, maar t feit dat ze t beide doen, duidt op los contact. check dus even de zekeringen (van dashboard en boordcomputer) en massacontact. Ik weet niet of in deze auto ook een " black panel" zit (allle instrumenten uit behalve snelheidsmeter, en alleen als er iets bijzonders is een signaal) maar anders zou het ook daarin kunnen zitten, bijv haperende balck panel schakelaar.
succes

Wouter
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Wouter » zo 04 jan, 2004 18:24

bmw3er schreef:Ik weet niet of in deze auto ook een " black panel" zit
In een 9000 zit nooit een Black Panel, dus dat kan het niet zijn. Jou eerste diagnose lijkt mij ook de meest waarschijnlijke.

Trouwens, wie gebruikt z'n Black Panel functie serieus?

Garrett
Lid van verdienste

Bericht door Garrett » zo 04 jan, 2004 19:22

niet zo hard de bochten nemen :P

bmw3er
Geregistreerd lid

Bericht door bmw3er » zo 04 jan, 2004 22:22

Trouwens, wie gebruikt z'n Black Panel functie serieus?
nou, toen ik nog een 900ng reed, drukte ik dat knoppie vaak in, en zou willen dat ie gewoon standaard " aan" stond, want wat heb je aan toerenteller, temparatuurmeter etc. als er nix loos is (en oh ja, t was een sport de toerenteller weer in t rood te krijgen, dan lichtte-ie vermanend op!)

en een verbeterde versie van het black panel principe zit nu in de nieuve Vlv s40, daar zit dan ook radio en telefoon aan gekoppeld.
[/quote]

clombart
Geregistreerd lid

Bericht door clombart » za 06 mar, 2004 22:10

Op de meters is er altijd een gestabiliseerde spanning van ongeveer 12 volt.eet die spanning eens na, en als deze teveel schommelt dansen de meters die op diezelfde voedingsdraad hangen vrolijk mee. Meestal is dit een slechte verbinding

Plaats reactie