Achteruitrijden mag niet meer

1984-1997
Plaats reactie
Garrett
Lid van verdienste

Achteruitrijden mag niet meer

Bericht door Garrett » di 07 jun, 2005 22:00

de achteruitversnelling liet altijd al wat steken vallen. Nu valt er echter niet meer fatsoenlijk mee achteruit te rijden of de achteruit schiet eruit, enorm kabaal... Vreselijk.

Wat kan dit zijn, is het nog de moeite dit te laten repareren??

Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat de bak open moet... Klinkt namelijk als een afgesleten tandwiel..?

Marc
Lid van verdienste

Re: Achteruitrijden mag niet meer

Bericht door Marc » di 07 jun, 2005 23:10

zit idd intern in de bak, mijne heeft er af en toe ook last van, al is het slechts 1 keer op de 10.

Wat ik me heb laten vertellen is dat je de as van de achteruit moet vervangen, komt op een 300euro aan materiaal

Garrett
Lid van verdienste

Bericht door Garrett » wo 08 jun, 2005 14:02

Ik ben zojuist bij de garage geweest. Het tandwiel is volledig afgesleten. Hierdoor moet de bak losgemaakt worden. Het onderdeel zelf kost 400 euro, de arbeid het 3-voudige. Een ruilbak is ook een optie. Zie voor een update bij te koop.

jonas
Geregistreerd lid

Bericht door jonas » wo 08 jun, 2005 18:32

hey
heb net een gelijkaardig voorval gehad met de wagen van mijn vriendin en voor de oplossing heb ik een andere bak gezocht was het goedkoopst en veiligste,en snelste oplossing.
greetz jonas

ps;wagen is een 900NG van 1995 2.0i

Garrett
Lid van verdienste

Bericht door Garrett » wo 08 jun, 2005 22:17

Voor een ruilbak de- en monteren staat ongeveer 10 uur arbeid voorgeschreven. Ik vrees dat dit icm een aanschaf van een ruilbak op nagenoeg hetzelfde bedrag uitkomt. (heb zelf 2 linkerhanden wat dat betreft)

Kookaburra
Geregistreerd lid

Bericht door Kookaburra » vr 05 aug, 2005 21:02

Bak verwisslen is lastig als je het nog nooit gedaan hebt, maar goed te doen. TIP: als je auto geen turbo is, ga dan opzoek naar een versnellingsbak van een turbo met een defect in het turbo gedoe, zijn vaak goedkoop aan te komen.
Dan loopt hij weer als een zonnetje

Plaats reactie