Brommende toon tijdens rijden
-
weide55
- Geregistreerd lid
Brommende toon tijdens rijden
Hallo Allemaal,
Het zit allemaal niet mee met mijn nieuwe Saabje... nu is er weer een probleem bijgekomen. Sinds een paar dagen maakt mijn Saab een brommend bijgeluid wat ik meen te lokaliseren aan de bestuurderskant.
Dit geluid is hoorbaar vanaf ca 70 km/h tot 130 km/h vermoedelijk wordt het geluid daarboven overstemd door andere geluiden.
Verder voel ik een hele zwakke vibratie in het stuur die er volgens mij nog niet was voor dit probleem. De brommende toon veranderd iets als ik een bocht neem... maar niet extreem.
Wat is er nu weer aan het handje?
Het zit allemaal niet mee met mijn nieuwe Saabje... nu is er weer een probleem bijgekomen. Sinds een paar dagen maakt mijn Saab een brommend bijgeluid wat ik meen te lokaliseren aan de bestuurderskant.
Dit geluid is hoorbaar vanaf ca 70 km/h tot 130 km/h vermoedelijk wordt het geluid daarboven overstemd door andere geluiden.
Verder voel ik een hele zwakke vibratie in het stuur die er volgens mij nog niet was voor dit probleem. De brommende toon veranderd iets als ik een bocht neem... maar niet extreem.
Wat is er nu weer aan het handje?
-
gj900
- Donateur (9x)

Re: Brommende toon tijdens rijden
Een wilde gok : wiellager? Is er een verschil wanneer je een linker of rechter bocht maakt?
-
Hannes
- Forum Admin
Auto even opkrikken en voelen of er speling op het wiel zit. Dat geeft een goed idee of het misschien de lager is.
succes
Hannes
succes
Hannes
-
weide55
- Geregistreerd lid
En hoe snel moet ik daar wat aan gaan doen? Ik heb nog geen verschil kunnen bemerken tussen verschillende bochten.gj9000 schreef:Een wilde gok : wiellager? Is er een verschil wanneer je een linker of rechter bocht maakt?
-
John.K
- Geregistreerd lid
Als het geluid niet veel toeneemt bij het maken van een bocht valt het nog mee, maar zou toch opkrikken en voelen.
T'is natuurlijk wel een wiel waar het over gaat en waarom zou je onnodige risico's nemen.
Als de wagen toch opgekrikt staat gelijk alle assen en kogels ff voelen en kijken of de uitlaat nog goed vast zit en ergens tegenaan kan trillen.
Suc6
John
T'is natuurlijk wel een wiel waar het over gaat en waarom zou je onnodige risico's nemen.
Als de wagen toch opgekrikt staat gelijk alle assen en kogels ff voelen en kijken of de uitlaat nog goed vast zit en ergens tegenaan kan trillen.
Suc6
John
-
weide55
- Geregistreerd lid
Ik heb eens wat rondgebeld...
Maar ik kom hele uiteenlopende prijzen tegen.
Origineel Saab + Montage Saab dealer +/- 350 euro Alleen onderdeel 260 euro
Nieuw bij elferink 155 euro
Gebruikt bij elferink 50 euro
Als ik hem bij elferink zou bestellen dan kan ik hem laten monteren door een bevriende monteur in de avonduurtjes.
Maar ik kan ook op safe spelen en het drievoudige betalen en het door een dealer laten doen.
Wat jullie mening hierover?
Als ik hem bij elferink zou bestellen dan kan ik hem laten monteren door een bevriende monteur in de avonduurtjes.
Maar ik kan ook op safe spelen en het drievoudige betalen en het door een dealer laten doen.
-
Style&Co
- Moderator + Donateur

garage Artis was ik voor een classic 900 100 euro kwijt... lager, arbeid, alles.
-
RoccoH
- Donateur (5x)

Als ik je nou in vertel dat zeer waarschijnlijk in al deze gevallen hetzelfde lager van SKF gebruikt wordt dan hoef ik jou niet uit te leggen wie het meeste geld uit je zak probeert te kloppen...weide55 schreef:Ik heb eens wat rondgebeld...
-
weide55
- Geregistreerd lid
De gebruikte lager bij elferink is al besteld! Ik heb de auto toch niet voor het leven en vorige maand heeft de auto mij ook al bijna 700 euro afhandig gemaakt bij de grote beurt en ik vind het zo wel even welletjes.RoccoH schreef:Als ik je nou in vertel dat zeer waarschijnlijk in al deze gevallen hetzelfde lager van SKF gebruikt wordt dan hoef ik jou niet uit te leggen wie het meeste geld uit je zak probeert te kloppen...weide55 schreef:Ik heb eens wat rondgebeld...
Wat jullie mening hierover?overigens kost een nieuw wiellager (SKF) voor een 9000 bij www.eeuroparts.com rond de 125 US dollar en voor een Classic 900 50 dollar...