Trillingen in het stuur na balanceren
-
9000CS2.3
- Geregistreerd lid
Trillingen in het stuur na balanceren
Mijn voorwielen zijn net gebalanceerd.
Als ik nu bijv. 80 km/u rij, heb ik al trillingen in het stuur. Bij remmen trilt het stuur nog heftiger.
Is de auto verkeerd uitgebalanceerd?
Als ik nu bijv. 80 km/u rij, heb ik al trillingen in het stuur. Bij remmen trilt het stuur nog heftiger.
Is de auto verkeerd uitgebalanceerd?
-
RoccoH
- Donateur (5x)

Re: Trillingen in het stuur na balanceren
lijkt er wel op, zeker bij de kwikfit langs geweest? 
-
9000CS2.3
- Geregistreerd lid
Nee, Profile Tyrecenter...
-
ppcs
- Geregistreerd lid
Daar heb je m al. tís te warm voor die jongens. Die willen op vrijdag naar huis!!!! 
-
szaab
- Geregistreerd lid
Die firma's hebben vaak veel op voorraad en banden liggen dan lang waardoor bijv. het loopvlak niet helmaal recht is. Kan ook goed zijn dat het balanceren niet helmaal is goedgegaan.
Een trilling bij remmen zit eerder in de remschijven/blokken, misschien iets misgegaan bij montage.......
ps: controleer of de banden ook op de juiste spanning staan.
Een trilling bij remmen zit eerder in de remschijven/blokken, misschien iets misgegaan bij montage.......
ps: controleer of de banden ook op de juiste spanning staan.
-
Erik
- Lid van verdienste
Of is er bij montage iets (roest) tussen de naaf en het wiel blijven zitten waardoor het wiel er niet 100% vlak op zit.
-
Marnix9000
- Geregistreerd lid
Heb in het verleden ook een vergelijkbaar probleem gehad.
was een veelvoud aanproblemen. De een vertelde dat het aan de banden lag. etc etc . Er liep tevens 1 voorband langzaam leeg. Banden zijn van voor naar achter verwisseld, saab is uitgelijnd en er is ook dynamisch (aan de aandrijving) na- gebalanceerd. Dit is wat duurder maar heeft het probleem wel laten verdwijnen.
Is altijd erg storend. Dus hopelijk gaat het snel beter.
Succes Marnix
Ander weetje wat mogelijk bekend is:
bij trillingen in stuur het de voorbanden betreft, voel je het in de stoel dan ligt het achter
was een veelvoud aanproblemen. De een vertelde dat het aan de banden lag. etc etc . Er liep tevens 1 voorband langzaam leeg. Banden zijn van voor naar achter verwisseld, saab is uitgelijnd en er is ook dynamisch (aan de aandrijving) na- gebalanceerd. Dit is wat duurder maar heeft het probleem wel laten verdwijnen.
Is altijd erg storend. Dus hopelijk gaat het snel beter.
Succes Marnix
Ander weetje wat mogelijk bekend is:
bij trillingen in stuur het de voorbanden betreft, voel je het in de stoel dan ligt het achter
-
Red76
- Geregistreerd lid
Volgens mij heb je kromme remschijven.

-
9000CS2.3
- Geregistreerd lid
Hebben trillingen in het stuur bij snelheden van 80 km/u en lager ook met onbalans te maken?
-
MISTY
- Geregistreerd lid
Of de velgen , of de banden , of je schijven.
Check ff of het lood er niet is afgelopen, komt vaker voor dat dit niet goed word ontvet.(of heb je aan de buitenkant lood?)
Check ff of het lood er niet is afgelopen, komt vaker voor dat dit niet goed word ontvet.(of heb je aan de buitenkant lood?)
-
9000CS2.3
- Geregistreerd lid
Ze zijn nu twee keer gebalanceerd. Dus dat zou goed moeten zijn.
Vanaf welke snelheden speelt onbalans? Ik dacht altijd dat dit niet merkbaar was onder de 80 km/u?
Vanaf welke snelheden speelt onbalans? Ik dacht altijd dat dit niet merkbaar was onder de 80 km/u?