Het is de afgelopen dagen nu 2 keer voorgekomen dat het ANTI LOCK lampje tijdens het rijden ging branden. Ik was eerst even bang dat de een of andere antistart beveiliging zou gaan ingrijpen maar dat heb ik tot nu toe niet gemerkt. Als ik de motor dan uit zet en gelijk weer start gaat het ANTI LOCK signaal weer weg.
Iemand enig idee wat dat zou kunnen veroorzaken?
ANTI LOCK
-
nelfrikandel
- Geregistreerd lid
Re: ANTI LOCK
ABS lampje...? Die komt bij mij ook regelmatig op, meestal net nadat ik over een drempel ben gereden, c.q. de voorveren in- en uitgeveerd zijn geweest. Kan een vuile sensor zijn, of een los contactje. Als het lampje aan is is je ABS uitgeschakeld. Kun je merken door op gras of zand eens volledig de rem in te trappen. Hij remt verder wel normaal, alleen ABS grijpt effe niet in.René Stoop schreef:Het is de afgelopen dagen nu 2 keer voorgekomen dat het ANTI LOCK lampje tijdens het rijden ging branden. Ik was eerst even bang dat de een of andere antistart beveiliging zou gaan ingrijpen maar dat heb ik tot nu toe niet gemerkt. Als ik de motor dan uit zet en gelijk weer start gaat het ANTI LOCK signaal weer weg.
Iemand enig idee wat dat zou kunnen veroorzaken?
-
René Stoop
- Donateur (2x)

Re: ANTI LOCK
Ik vond inderdaad in de Haynes manual terug dat het te maken heeft net het de ABS systeem. Ik moest toch mijn aandrijfassen los nemen om de ashoezen te vervangen toen heb k gelijk de sensoren schoongemaakt, waren inderdaad wat vervuild.
Nu maar even afwachten of dit het probleem heeft opgelost.
Nu maar even afwachten of dit het probleem heeft opgelost.