Saab 9000cs spoiler

1984-1997
Gebruikersavatar
Foll
Geregistreerd lid

Saab 9000cs spoiler

Bericht door Foll » za 31 okt, 2009 17:30

we hebben er een 9000cs bij gekocht, alleen willen we er een spoiler achterop.
het gaat om zo'n spoiler:
Afbeelding

nu is de vraag, waar moet ik gaten boren voor de bevestiging van de spoiler?

Gebruikersavatar
sidneypolak
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door sidneypolak » za 31 okt, 2009 18:36

In de klep. Voor de andere spoiler zijn er zelfs uitsparingen aan de binnenkant van de klep. Volgens mij heeft de bridgespoiler dezelfde boorgaten, alleen minder?
Ik ken het alleen van die standaard spoiler, maar op het plaatje lijkt het zo te vallen.

Gebruikersavatar
Foll
Geregistreerd lid

Bericht door Foll » za 31 okt, 2009 20:11

oke, volgens mij gaat het bij deze spoiler om 4 gaten. weet iemand of de uitsparingen ook voor deze spoiler zijn? anders kijk ik nog wel even of het overeenkomt.

Gebruikersavatar
Foll
Geregistreerd lid

Re: Saab 9000cs spoiler

Bericht door Foll » zo 13 jun, 2010 22:31

het is alweer een tijdje geleden. maargoed, beter laat dan nooit:
ik kan geen uitsparingen in de klep vinden, weet je zeker dat ze daar zouden moeten zitten?
heeft iemand misschien een tekening van waar de gaten precies horen te zitten?

jacques1967
Geregistreerd lid

Re: Saab 9000cs spoiler

Bericht door jacques1967 » ma 14 jun, 2010 9:05

Er zitten bij mijn 9000 geen voorgeboorde gaten. Ook ik heb er zo,n bridgespoiler op zitten. De gaten komen ongeveer op de gefelsde rand ,in de lijn .Bij mij is het afgewerkt met bolkop m6 moertjes.

Gebruikersavatar
sidneypolak
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: Saab 9000cs spoiler

Bericht door sidneypolak » di 15 jun, 2010 20:52

Ik bedoelde eigenlijk dat in de klep van de 9000 de boorgaten voor de standaard spoiler precies in de openingen vallen. Ik heb geen 9000 meer, dus zeg dit even uit mijn hoofd. Iemand een idee van wat ik bedoel en kan daar ook een foto van maken?

Gebruikersavatar
bobkoppert
Geregistreerd lid

Re: Saab 9000cs spoiler

Bericht door bobkoppert » wo 16 jun, 2010 8:22

Mijn vorige 9000 had ook zo'n spoiler. De gaten zijn idd niet voorgeboord en zitten tegen de felsrand aan. Je moet dus zelf met de Black&Decker aan de slag. Boor je de gaten mis, ben je het haasje. Op zich is het een mooie spoiler, ziet er stoer uit, maar bij mij ging dat ding vanaf 140 km/u hoor- en zichtbaar trillen. Ik meen me te herinneren dat van twee boutjes de kop was afgebroken. Iig vond ik het een onding, dan liever kaal door het leven...

Gebruikersavatar
gertram
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Re: Saab 9000cs spoiler

Bericht door gertram » za 18 jan, 2025 13:28

Hoort wellicht in de gespot sectie alleen is het onderwerp dan over een jaar weg. Zoekfunctie "bridgespoiler" bracht me naar dit draadje.
Ik kwam deze bridgespoiler tegen en kan niet direct vinden voor welk type hij is. Hij lijkt me te recht voor een CS waardoor ik er niets aan heb. Maar is hij dan voor een CC of een CD? Of is de verkoper abuis?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

https://www.marktplaats.nl/v/auto-onder ... 5e38f1042d

Gebruikersavatar
gertram
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Re: Saab 9000cs spoiler

Bericht door gertram » za 18 jan, 2025 13:34

Nog een poging tot vergroting van de derde foto waar het onderdeelnummer waarschijnlijk op staat. Resolutie van de marktplaats plaatjes is echter bagger.

Afbeelding

beekemm
Geregistreerd lid

Re: Saab 9000cs spoiler

Bericht door beekemm » za 18 jan, 2025 14:41

Er staat een telefoonnummer in de advertentie, bel je zo toch,waarom altijd zo moeilijk doen.

Gebruikersavatar
Ewout
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Re: Saab 9000cs spoiler

Bericht door Ewout » za 18 jan, 2025 15:42

Afgaand op de foto's lijkt het mij een CD-spoiler. Een CC-bridgespoiler is ook hoger.

Gebruikersavatar
gertram
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Re: Saab 9000cs spoiler

Bericht door gertram » za 18 jan, 2025 15:50

Was ook mijn vermoeden. Het is nu aan de geïnteresseerde CD eigenaar de telefoon te pakken.

jansen
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Re: Saab 9000cs spoiler

Bericht door jansen » zo 19 jan, 2025 10:17

En is inderdaad een Sedan achterspoiler, deze 9000 liep van 1988-1995. voor CS spoilers even Amersfoortse hobbyclub contactteren.

Gebruikersavatar
gertram
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Re: Saab 9000cs spoiler

Bericht door gertram » zo 19 jan, 2025 11:54

Bedankt voor de bevestiging. Heb een spoiler maar zou graag tegen een CS bridgespoiler aanlopen voor niet al te veel geld.

jansen
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Re: Saab 9000cs spoiler

Bericht door jansen » di 21 jan, 2025 18:01

Jaja een 9000 CS Bridge spoiler en dan nog zeker in de goede kleur voor weinig, je mag al blij zijn tegenwoordig dat er een CS spoiler überhaupt nog te krijgen zijn.

Plaats reactie