Ik heb een saab 9000 CDE lpt van het jaar 95 en ik zit met het volgend probleem.
Als ik de verwarming op bv 23 graden zet en het is buiten kouder waardoor de motor geen hoge toeren draait komt er een donkere "damp" op de voorruit die na een tijd weer weggaat. Als ik de verwarming op "HI" zet dan verschijnt er geen damp maar er komt dan een soort "verbrand" geur in de cabine die na een tijd ook weggaat. Dat komt allemaal voor als de wagen op temperatuur is.
Nu denk ik dat er een lekje zit in de radiator van de binnenverwarming. Maar ik ben naar Polen geweest van de zomer, 2700km gedaan en er is bijna niets weg van het koelvloeistof. Hij is hoogstens een halve cm gezakt van de max lijn. Er zijn ook geen plekken binnenin van vloeistof wat we wel hadden in een peugeot partner. De airco werd door de vorige eigenaar gecontroleerd er hervuld en volgens hem ook een nieuwe interieurfilter aan 138km. Nu heeft de wagen 147km. Dat van de airco is wel waar omdat het ingevuld is het onderhoudsboek maar van de filter betwijfel ik het sterk. Wat ik ook eigenaarding vind ik dat de radiator zou kapotgaan aan 147km. Ik heb veel mensen gekend met zo'n verschijnselen maar aan 200 km en meer (wel niet in saab).
Heeft er iemand ervaring met zo'n probleem en indien ik de radiator moet vervangen is dat dan veel werk want van de peugeot moest bijna heel de dashboard eraf.
Bedankt voor jullie reacties.
Groetjes
Gregory