Oliepeil
-
Olrik
- Geregistreerd lid
Oliepeil
Hallo,
Ik ben nieuw op dit forum, sinds 18 juni rij ik in een Saab 9000 2.3t Anniversary '98 met toen 151.000 op de teller. Ik ben er blij mee, de auto rijdt fijn. Ik heb echter een vraag over het oliepeil. In de handleiding staat beschreven dat dit gecontroleerd moet worden na enige minuten na gebruik van de auto. Als ik dit doe zowel als de auto koud is of na gebruik van de auto dan komt het oliepeil toch echt voorbij de max aanduiding. De auto is op 18 juni bij Haeghstad gekocht en heeft een beurt en APK keuring gekregen. Moet er olie uitgehaald worden ? of hoeft het niet zo precies?
Ik ben nieuw op dit forum, sinds 18 juni rij ik in een Saab 9000 2.3t Anniversary '98 met toen 151.000 op de teller. Ik ben er blij mee, de auto rijdt fijn. Ik heb echter een vraag over het oliepeil. In de handleiding staat beschreven dat dit gecontroleerd moet worden na enige minuten na gebruik van de auto. Als ik dit doe zowel als de auto koud is of na gebruik van de auto dan komt het oliepeil toch echt voorbij de max aanduiding. De auto is op 18 juni bij Haeghstad gekocht en heeft een beurt en APK keuring gekregen. Moet er olie uitgehaald worden ? of hoeft het niet zo precies?
-
RoccoH
- Donateur (5x)

-
Olrik
- Geregistreerd lid
-
Olrik
- Geregistreerd lid
-
BaasM
- Geregistreerd lid
-
puude
- Geregistreerd lid
Als ik het dus goed begrijp staat het niveau dus ongeveer de helft van de min en max aanduiding boven de max aanduiding? Daar zou ik niet te lang meer mee doorrijden.Olrik schreef:Eigenlijk ongeveer de helft tussen het MIN en MAX streepje, dus ik dacht dat dat wel 1 cm is, zal het voordat ik naar de dealer ga, toch nog een keer bekijken.marky schreef:over hoeveel 'te veel' spreken we hier? 1mm 2cm, ...?
-
Olrik
- Geregistreerd lid
-
MISTY
- Geregistreerd lid
-
Olrik
- Geregistreerd lid
-
MISTY
- Geregistreerd lid