aankoop? saab 9000 tips etc....
-
cheroel
- Geregistreerd lid
aankoop? saab 9000 tips etc....
Ik ben op zoek naar een andere auto, rij nu een lancia dedra. Heb in het verleden een saab 90 gehad.
Nu is m'n oog gevallen op een saab 9000zie hieronder
Saab 9000 CS 2.0i,
LPG 1992-07 361.000 km 5 Deurs, Handgeschakeld 5-versnellingen. ABS, airconditioning, APK bij aflevering, boardcomputer, buitentemperatuurmeter, centr.vergrendeling, cruise control, elektr buitenspiegels verwarmd, getint glas, in hoogte verstelbaar stuur, in hoogte verstelbare stoel(en), stoelverwarming, stuurbekrachtiging, trekhaak.
Nu is mijn vraag:
Waar moet je op letten bij zo'n auto?
Is de km stand een probleem?
Hoe lang gaat zo'n auto mee?
Zijn jullie bekend met autoland-meppel (Timmer)
http://www.autoland-meppel.nl/index2.html
Kunnen jullie hier wat meer over vertellen?
Alvast bedankt voor de moeite!
Groeten Cheroel
Nu is m'n oog gevallen op een saab 9000zie hieronder
Saab 9000 CS 2.0i,
LPG 1992-07 361.000 km 5 Deurs, Handgeschakeld 5-versnellingen. ABS, airconditioning, APK bij aflevering, boardcomputer, buitentemperatuurmeter, centr.vergrendeling, cruise control, elektr buitenspiegels verwarmd, getint glas, in hoogte verstelbaar stuur, in hoogte verstelbare stoel(en), stoelverwarming, stuurbekrachtiging, trekhaak.
Nu is mijn vraag:
Waar moet je op letten bij zo'n auto?
Is de km stand een probleem?
Hoe lang gaat zo'n auto mee?
Zijn jullie bekend met autoland-meppel (Timmer)
http://www.autoland-meppel.nl/index2.html
Kunnen jullie hier wat meer over vertellen?
Alvast bedankt voor de moeite!
Groeten Cheroel
-
RoccoH
- Donateur (5x)

-
FlyingDutchman
- Geregistreerd lid
Hallo,
zoals bij elke aankoop van een auto let erop dat de delen die versleten in het verleden vernieuwd zijn zoals remmen, uitlaatpijpen enz. anders heb je kans dat je na aankoop van de auto met het vervangen van de versleet-delen moet beginnen.
Bij zo een hoge km-stand zou ik ook vragen of de kopakking een keer vernieuwd is, eventueel ook de distributieketting.
Probeer of de cruise control en de stoelverwarming het nog doen want ze zijn vaak stuk en let op de airco of hij nog koeld en wanneer hij voor het laatst service had.
Kijk voor roest aan de onderkant van de deuren (ook van binnen)
Anders is het een mooie auto met een zuinige motor en bijna alle opties. Als de auto regelmatig in onderhoud is geweest (serviceboekje!) dan kan je hem gerust kopen. Ik persoonlijk zou hem alleen kopen als de service te bewijsen is.
De 2.0 motoren zonder turbo zijn heel betrouwbaar en kunnen makkelijk de 500.000 km halen.
success
Jens
zoals bij elke aankoop van een auto let erop dat de delen die versleten in het verleden vernieuwd zijn zoals remmen, uitlaatpijpen enz. anders heb je kans dat je na aankoop van de auto met het vervangen van de versleet-delen moet beginnen.
Bij zo een hoge km-stand zou ik ook vragen of de kopakking een keer vernieuwd is, eventueel ook de distributieketting.
Probeer of de cruise control en de stoelverwarming het nog doen want ze zijn vaak stuk en let op de airco of hij nog koeld en wanneer hij voor het laatst service had.
Kijk voor roest aan de onderkant van de deuren (ook van binnen)
Anders is het een mooie auto met een zuinige motor en bijna alle opties. Als de auto regelmatig in onderhoud is geweest (serviceboekje!) dan kan je hem gerust kopen. Ik persoonlijk zou hem alleen kopen als de service te bewijsen is.
De 2.0 motoren zonder turbo zijn heel betrouwbaar en kunnen makkelijk de 500.000 km halen.
success
Jens
-
Erik
- Lid van verdienste
-
Kookaburra
- Geregistreerd lid
Een van de belangrijkste dingen is de versnellingsbak, deze moet soepel lopen. Met een hoog aantal kilometers wil het nogal eens voorkomen dat ze uit de versnelling schieten. Met name eerste en achteruit. Sta je voor en verkeerslicht geef je gas en schiet hij uit de versnelling. Als dat gebeurt niet kopen, dan zit je binnen 10000 km aan een vervanging van een bak vast.
Let op dat voor je een proefrit maakt dat de motor koud is. Als de motor dan al watrm is is er een kans dat ze alvast gereden hebben om problemen te verhullen die zich voordoen als hij koud is.
Let goed op de bekleding. als het interieur netjes is wil dat vaak aangeven dat het onderhoud ook op tijd is gebeurd. Verder als er van die toiletverfrissers aan de verntilatieroosters hangen is dat vaak om muffe geuren te verbloemen, muffe geuren kunnen duiden op schimmel of vocht.
Succes ermee.
Let op dat voor je een proefrit maakt dat de motor koud is. Als de motor dan al watrm is is er een kans dat ze alvast gereden hebben om problemen te verhullen die zich voordoen als hij koud is.
Let goed op de bekleding. als het interieur netjes is wil dat vaak aangeven dat het onderhoud ook op tijd is gebeurd. Verder als er van die toiletverfrissers aan de verntilatieroosters hangen is dat vaak om muffe geuren te verbloemen, muffe geuren kunnen duiden op schimmel of vocht.
Succes ermee.
-
cheroel
- Geregistreerd lid
thanx voor alle info tot nog toe, ik heb tot en met 15 augustus een optie op bovengenoemde saab. (ivm vakantie van de verkoper etc..)
Ik heb morgen een afspraak met de verkoper van deze saab:
http://www.marktplaats.nl/index.php3?g= ... b&ID=16188
http://www.apkdirect.nl uit Ijselstein
Kent een van jullie toevallig dit bedrijf of heeft iemand van jullie nog meer tips????
Groeten Cheroel
Ik heb morgen een afspraak met de verkoper van deze saab:
http://www.marktplaats.nl/index.php3?g= ... b&ID=16188
http://www.apkdirect.nl uit Ijselstein
Kent een van jullie toevallig dit bedrijf of heeft iemand van jullie nog meer tips????
Groeten Cheroel
-
gj900
- Donateur (9x)

-
Harmen
- Geregistreerd lid
-
B235R
- Lid van verdienste
-
Kookaburra
- Geregistreerd lid
-
cheroel
- Geregistreerd lid
saab gekocht
Wij zijn inmiddels de trotse bezitters van een saab 9000
uit 1991 op lpg.
De eerste 600 km's sinds afgelopen vrijdag zijn ons heel goed bevallen.
Groeten Cheroel
uit 1991 op lpg.
De eerste 600 km's sinds afgelopen vrijdag zijn ons heel goed bevallen.
Groeten Cheroel