Transformatie 9000 Aero ‘super premium edition'

1984-1997
Gebruikersavatar
John
Geregistreerd lid
Berichten: 1412
Lid geworden op: wo 27 aug, 2003 16:26
Regio: NL - Provincie Gelderland

Re: Transformatie 9000 Aero ‘super premium edition'

Bericht door John » ma 12 apr, 2010 16:34

update: de afstandbediening van het alarm doet het weer. Daarnaast is de climate control nu in reparatie want die werkt niet. Diverse slangen zijn lek
9000 Aero aut.
900+96 cabrio tiptronic
200 Saab schaalmodellen

Ex:
9-5 3.0 V6 Estate Aut Aero uitv, Classic Cabrio 900 T16s, 9000 CS 2.3t aut. Burgundy, 9000 2.3i aut, 900i 16v aut, 900c, 95V4, 9-3 ss TiD aut

Gebruikersavatar
John
Geregistreerd lid
Berichten: 1412
Lid geworden op: wo 27 aug, 2003 16:26
Regio: NL - Provincie Gelderland

Re: Transformatie 9000 Aero ‘super premium edition'

Bericht door John » di 26 okt, 2010 14:15

Update: vandaag staat de 9000 bij de garage.

Uitgevoerd worden:
- winterbanden er weer op (op geschoepte Aero-velgen) en de zomerbanden met de originele Aerovelgen weer in opslag
- Xenon inbouw
- APK..... afkeur want:
- laswerk binnenschermen nodig. Wordt komende dagen uitgevoerd

Binnenkort komen er nieuwe koplampen in. De reflectoren voldoen (nog) aan de APK-normen. Verder tzt nog te doen:
- regensensor
- automatisch dimmende binnenspiegel
- ML-behandeling (anti roest in kokerbalken)
9000 Aero aut.
900+96 cabrio tiptronic
200 Saab schaalmodellen

Ex:
9-5 3.0 V6 Estate Aut Aero uitv, Classic Cabrio 900 T16s, 9000 CS 2.3t aut. Burgundy, 9000 2.3i aut, 900i 16v aut, 900c, 95V4, 9-3 ss TiD aut

Gebruikersavatar
9323
Donateur (2x)
Donateur (2x)
Berichten: 5008
Lid geworden op: zo 28 sep, 2008 13:47
Regio: NL - Provincie Utrecht
Contacteer:

Re: Transformatie 9000 Aero ‘super premium edition'

Bericht door 9323 » di 26 okt, 2010 14:26

dat is toch wel frappant, al die roest. Dacht dat 9000's niet zo gevoelig waren daarvoor...
'92 900i-16v vijfdeurs, Cherry Red (214c), 287.000km
'23 Ford Kuga PHEV Titanium, Blazer Blue, 14000km

ivo 71
In memoriam †
Berichten: 5709
Lid geworden op: wo 24 sep, 2008 17:29
Regio: NL - Provincie Zeeland

Re: Transformatie 9000 Aero ‘super premium edition'

Bericht door ivo 71 » di 26 okt, 2010 15:21

Ik heb weleens roestige 9000's gezien (allemaal Aero's trouwens, kweenie of dat iets betekent...) maar dat was in de gevallen dat het nog na te gaan was te herleiden tot een schade.

Ivo
De gustibus non est disputandum. Ergo: 9000 CSE FPT. Citius et fortius.

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)
Berichten: 31470
Lid geworden op: vr 29 dec, 2006 1:16
Regio: NL - Provincie Noord-Holland

Re: Transformatie 9000 Aero ‘super premium edition'

Bericht door Sapphire » di 26 okt, 2010 15:35

9000 roesten vrijwel alleen bij schade, de hele vroege 9000's roesten ook daarzonder wel maar de CS en late CD modellen nauwelijks.
Overigens mooie 2DIN navi, maar niet erg subtiel ingebouwd... Afwerking had wel wat beter gekund.

Gebruikersavatar
nove mille
Geregistreerd lid
Berichten: 6534
Lid geworden op: zo 27 apr, 2008 0:32
Regio: Deze houd ik graag voor me zelf

Re: Transformatie 9000 Aero ‘super premium edition'

Bericht door nove mille » di 26 okt, 2010 16:40

Die kromming in het hout ter hoogte van de vroegere scheiding tussen de vakken is heel moeilijk na te maken, vrees ik.
Mooi, fijn kadertje maken en erover plaatsen, ook niet simpel, maar doenbaar voor ene handigaard. :wink:
1987 Saab 900c - 1974 BMW 2002 Touring - 1989 Yamaha XT600 Ténéré
2006 Smart ForTwo - 2004 Honda HR-V - 2008 Opel Vivaro
såld : 1984 Saab 90 - 1982 Saab 900gl - 1996 Saab 9000cse - 2002 BMW 320d Touring M - 2001 Mazda MX-5

Gebruikersavatar
John
Geregistreerd lid
Berichten: 1412
Lid geworden op: wo 27 aug, 2003 16:26
Regio: NL - Provincie Gelderland

Re: Transformatie 9000 Aero ‘super premium edition'

Bericht door John » di 26 okt, 2010 17:32

Sapphire schreef:9000 roesten vrijwel alleen bij schade, de hele vroege 9000's roesten ook daarzonder wel maar de CS en late CD modellen nauwelijks.
Dat zou inderdaad bij mij weleens het geval kunnen zijn, de auto ziet er wel erg strak uit voor de leeftijd en km-stand
Sapphire schreef:Overigens mooie 2DIN navi, maar niet erg subtiel ingebouwd... Afwerking had wel wat beter gekund.
klopt, ik wilde 1 cm groter afdekraam maar dat bestaat voor dit type navi niet. En het is nog altijd veel beter dan de 9-3ss die ik had met af fabriek allemaal kraken, rammels, waardeloze navi e.d. :( :?
Dit is maar mijn dagelijkse vervoermiddel en dan geldt bij mij vooral pragmatisme waarbij ik vooral geen zin heb er veel tijd in te steken. :wink: En de 9000 bevalt me erg goed
9000 Aero aut.
900+96 cabrio tiptronic
200 Saab schaalmodellen

Ex:
9-5 3.0 V6 Estate Aut Aero uitv, Classic Cabrio 900 T16s, 9000 CS 2.3t aut. Burgundy, 9000 2.3i aut, 900i 16v aut, 900c, 95V4, 9-3 ss TiD aut

Alex B
Geregistreerd lid
Berichten: 2600
Lid geworden op: zo 27 aug, 2006 21:40
Regio: Norge - Noorwegen

Re: Transformatie 9000 Aero ‘super premium edition'

Bericht door Alex B » wo 27 okt, 2010 21:00

Sapphire schreef:9000 roesten vrijwel alleen bij schade,
Mag ik even grimlachen? Ik heb vorige en deze zomer de nodige roest weggestraald en gaten opgevuld die niks met schade uit te staan hebben, tenzij je mogelijke steenslagbeschadiging ook onder schade schaart. Achter en dan vooral rechts in de wielkuip heeft de roestduivel aardig huisgehouden. Misschien dat de Aero-spatbordranden een kwalijke rol spelen, want die willen aardig natte bagger verzamelen. De voorspatborden gaan volgend jaar vervangen worden. Rechts was er twee jaar geleden al een lelijk gat gelast en niet zo lang geleden begon het iets lager ook weer te kroepoeken onder de verf. Links houdt de spatbordrand de schande nog net uit het zicht, maar dat duurt niet lang meer.

Op het eerste gezicht kan de onderkant er aardig uitzien, maar ga bij het kleinste scheurtje in de underbodycoating maar even pulken en steken met een dunne, scherpe schroevendraaier. Voordat de roeststreep stopt ben je soms zomaar twintig centimeter verder :cry: .

Maar om het niet helemaal negatief te stellen, het mannetje dat laatst het nodige aan de auto gelast heeft was vol lof over de totale staat van de auto. Hij had nieuwere auto's gezien die er een stuk beroerder aan toe waren.

Alex
1975 96; al meer dan 5 jaar een 5-jarenproject
1983 99; in dankbare herinnering naar de donorhemel
1973 Sonett
1994 9000 Aero
2002 9-5 Aero Estate
1997 9000 Aero

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)
Berichten: 31470
Lid geworden op: vr 29 dec, 2006 1:16
Regio: NL - Provincie Noord-Holland

Re: Transformatie 9000 Aero ‘super premium edition'

Bericht door Sapphire » wo 27 okt, 2010 21:11

a) ik schreef VRIJWEL alleen. Roest zonder schade is niet uitgesloten
b) hoe weet je dat er nooit schade was? heb je de auto nieuw gekocht, waardoor je er zeker van bent dat er 'buiten' de onderhoudshistorie niks aan geklust is?

Gebruikersavatar
John
Geregistreerd lid
Berichten: 1412
Lid geworden op: wo 27 aug, 2003 16:26
Regio: NL - Provincie Gelderland

Re: Transformatie 9000 Aero ‘super premium edition'

Bericht door John » do 28 okt, 2010 8:53

Zie hier een foto van 1 van de 2 zijden. Het bevindt zich in de kofferruimte.
Herkent iemand dit? Ik zou ivm de krachten immers verwachten dat het eerder rondom de ophanging zou optreden.

Afbeelding

De 9000 staat nu bij het herstelbedrijf dus dit is snel historie en dan kan ik weer :O:
9000 Aero aut.
900+96 cabrio tiptronic
200 Saab schaalmodellen

Ex:
9-5 3.0 V6 Estate Aut Aero uitv, Classic Cabrio 900 T16s, 9000 CS 2.3t aut. Burgundy, 9000 2.3i aut, 900i 16v aut, 900c, 95V4, 9-3 ss TiD aut

Alex B
Geregistreerd lid
Berichten: 2600
Lid geworden op: zo 27 aug, 2006 21:40
Regio: Norge - Noorwegen

Re: Transformatie 9000 Aero ‘super premium edition'

Bericht door Alex B » do 28 okt, 2010 20:17

Ja hoor, helaas herken ik dit, al heeft de mijne het gelukkig niet zo erg. Hij heeft daar ook roest maar het komt gelukkig nog niet onder dat versterkingsprofiel vandaan. Staat voor volgend voorjaar op de aanpaklijst.

Alex
1975 96; al meer dan 5 jaar een 5-jarenproject
1983 99; in dankbare herinnering naar de donorhemel
1973 Sonett
1994 9000 Aero
2002 9-5 Aero Estate
1997 9000 Aero

Gebruikersavatar
John
Geregistreerd lid
Berichten: 1412
Lid geworden op: wo 27 aug, 2003 16:26
Regio: NL - Provincie Gelderland

Re: Transformatie 9000 Aero ‘super premium edition'

Bericht door John » zo 31 okt, 2010 12:38

Alex B schreef:Staat voor volgend voorjaar op de aanpaklijst.
Alex
Tip: houd het in de gaten. Ik had dit voorjaar er wat roest gezien en die leek oppervlakkig, maar de veroudering is erg snel gegaan.
De Saab is nu weer gerepareerd terug. Ook is een rubber slang van de stuurbekrachtiging vervangen, die wat poreus was geworden.
9000 Aero aut.
900+96 cabrio tiptronic
200 Saab schaalmodellen

Ex:
9-5 3.0 V6 Estate Aut Aero uitv, Classic Cabrio 900 T16s, 9000 CS 2.3t aut. Burgundy, 9000 2.3i aut, 900i 16v aut, 900c, 95V4, 9-3 ss TiD aut

Gebruikersavatar
John
Geregistreerd lid
Berichten: 1412
Lid geworden op: wo 27 aug, 2003 16:26
Regio: NL - Provincie Gelderland

Re: Transformatie 9000 Aero ‘super premium edition'

Bericht door John » zo 21 nov, 2010 17:20

Zie hier wat foto's van de Xenon-verlichting.

Deze 9000 geeft nu veel meer licht dan onze andere zonder de Xenon:
Afbeelding

Onder de motorkap: zijde 1
Afbeelding

en zijde 2
Afbeelding
9000 Aero aut.
900+96 cabrio tiptronic
200 Saab schaalmodellen

Ex:
9-5 3.0 V6 Estate Aut Aero uitv, Classic Cabrio 900 T16s, 9000 CS 2.3t aut. Burgundy, 9000 2.3i aut, 900i 16v aut, 900c, 95V4, 9-3 ss TiD aut

Gebruikersavatar
John
Geregistreerd lid
Berichten: 1412
Lid geworden op: wo 27 aug, 2003 16:26
Regio: NL - Provincie Gelderland

Re: Transformatie 9000 Aero ‘super premium edition'

Bericht door John » wo 19 jan, 2011 10:13

Op 4 februari gaat de 9000 naar Lukkien in Apeldoorn. De linker voorstoel begint wat door te zakken en de stoelverwarming doet het niet meer. Dat wordt gerepareerd.
9000 Aero aut.
900+96 cabrio tiptronic
200 Saab schaalmodellen

Ex:
9-5 3.0 V6 Estate Aut Aero uitv, Classic Cabrio 900 T16s, 9000 CS 2.3t aut. Burgundy, 9000 2.3i aut, 900i 16v aut, 900c, 95V4, 9-3 ss TiD aut

Gebruikersavatar
Injectie
Moderator
Berichten: 10439
Lid geworden op: wo 20 aug, 2003 20:49
Regio: NL - Provincie Gelderland

Re: Transformatie 9000 Aero ‘super premium edition'

Bericht door Injectie » zo 23 jan, 2011 12:03

Hey John.

Als je mij even zou willen weten of ze een originele mat inbouwen. of een universele. En de eventuele kostprijs. Ik ben ook wel op zoek naar een werkende billengrill. Vooral 's winters na het krabben is dit een prettige optie die ik afgelopen winter heb gemist.
Saab rijders zwaaien nou eenmaal. En ook op de fiets kan ik dat niet onderdrukken.

Plaats reactie