Hoi,
Ik heb al een beetje zitten zoeken op het forum, maar heb toch nog een paar vraagjes over de banden.
Onder mijn 9000 zitten voor 195/65/15 (vredestein quatrac) en achter 205/60/15 Michelin Energy.
Nu moet ik achter een setje nieuw rubber. De vrfaag is nu wat kan ik her beste doen 205/60/15 of 195/95/15. En dan welke banden, merk type.
Graag zou ik ook graag jullie ervaringen horen over winterbanden.
En met welke banden , maat/type etc heb je de meeste grip.
Alvast bedankt.
Groeten Cheroel
banden
-
Peter van den Heuvel
- Geregistreerd lid
-
szaab
- Geregistreerd lid
Ik heb onder mijn 9000 net 4nieuwe 195/65/15 (Michelin Energy) gezet, het verschil tussen de 205 is minimaal en zal je vrijwel niet merken tijdens rijden.
Als de voorbanden nog een goed profiel hebben en regelmatig zijn afgesleten zou ik die achter zetten en voor twee nieuwe plaatsen. Ik ben erg tevreden over de michelins, net een grote vakantie rit achter de rug (4000km) en temperaturen ver in de 30graden...weinig rolgeluid, goede grip en minimale slijtage(rustig optrekken!). De (prijs)verschillen tussen de andere grote banden merken zijn minimaal, het is dus ook maar net waar je zelf de beste ervaring mee hebt.
Winterbanden zijn er in veel soorten, continental wordt het meest verkocht bij volkswagen/audi. Semperit banden zijn een stuk goedkoper ennnn....ze komen gewoon uit dezelfde fabriek als continental.
Als de voorbanden nog een goed profiel hebben en regelmatig zijn afgesleten zou ik die achter zetten en voor twee nieuwe plaatsen. Ik ben erg tevreden over de michelins, net een grote vakantie rit achter de rug (4000km) en temperaturen ver in de 30graden...weinig rolgeluid, goede grip en minimale slijtage(rustig optrekken!). De (prijs)verschillen tussen de andere grote banden merken zijn minimaal, het is dus ook maar net waar je zelf de beste ervaring mee hebt.
Winterbanden zijn er in veel soorten, continental wordt het meest verkocht bij volkswagen/audi. Semperit banden zijn een stuk goedkoper ennnn....ze komen gewoon uit dezelfde fabriek als continental.
-
op
- Donateur (4x)

-
René Stoop
- Donateur (2x)

Kijk eens op deze link dan kan je, als je een band op het oog hebt, tests bekijken hoe de banden zich gedragen.
http://www.autobandenmarkt.nl/start.html
Zelf rij ik Vredenstein Spottrac II, bevallen prima zoals ook de test ook aan geeft.
http://www.autobandenmarkt.nl/start.html
Zelf rij ik Vredenstein Spottrac II, bevallen prima zoals ook de test ook aan geeft.