mijn eerste bevindingen met mijn 9k

1984-1997
Plaats reactie
robertw

mijn eerste bevindingen met mijn 9k

Bericht door robertw » do 01 sep, 2005 12:11

allen,

Mijn eerste bevindingen (na bijna een week in de 9k) zijn zeer positief. De 9k is een heerlijke limo die ook zeker vooruit wil. De files deren hem niet (bijv Noordtunnel afgelopen Dinsdag of A13 misére gisteren). Na wat gesjees over slecht wegdek viel mij de bouwkwaliteit van dit type op. Het enige wat rammelde was mijn eigen zooi zoals CD's en andere meuk. De auto zelf geeft geen krimp en dat is toch zeer positief.

Edoch een paar dingen van aandacht en wellicht jullie advies;
  • 1. de kilometerteller is consequent 10Km te langzaam, dus 40 is eigenlijk 50, etc,.
    2. de buitentemperatuur meter is wel heel enthousiast, nl 43 ipv e33 graden. niet storend, toch ACC.
    3. het versnellingspook mechaniek kan volgens mij wel weer eens opnieuw afgesteld worden, beetje hakerig bij tijd en wijlen. Klinkt dit bekend? Bij aankoop heb ik gelet op de 1ste en achteruit versnelling en of deze er niet uit floepen, dat is niet het geval.
Iemand idee-en, suggesties of tips?

Voor de rest een heerlijke wagen!

/rw

Elevation12,000
Geregistreerd lid

Bericht door Elevation12,000 » do 01 sep, 2005 12:20

1 Deze wijken altijd af, maar 40 of 50 is wel een serieus verschil ja. Hoe ben jij zeker?
2 Volgens mij meet hij bij het asfalt en asfalt kan erg warm worden.

robertw

Reply: mijn eerste bevindingen met mijn 9k

Bericht door robertw » do 01 sep, 2005 12:27

Elevation12,000 schreef:1 Deze wijken altijd af, maar 40 of 50 is wel een serieus verschil ja. Hoe ben jij zeker?
ik heb zo'n Tom Tom Mobile 5 die ook de snelheid meet (redelijk nauwkeurig). Deze geeft de exacte snelheid (ruim begrip) en dit klopt aardig, nl vorige week ook gecontroleerd met mijn andere GM bezit. Dus idd een forse afwijking.

Ohh, er zitten standaard banden/wielen op, nl 195/15/65.

/rw

op
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door op » vr 02 sep, 2005 9:31

Tellerafwijking kan misschien via tech 2 gecorrigeerd worden, bij sommige autos kan op die manier een afwijkende bandenmaat ingevoerd worden.
10 km verschil is wel veel. Als het niet electronisch kan worden opgelost is het mechanisch in de klok of aan de bak.

te warm op de meter heb ik ook. het is vooral als je stilstaat, onder het rijden gaat ie wel goed., dan komt er geen warme lucht van de motor en uitlaat langs de sensor.

pook is inderdaad afstellen. Schakelen in de 9000 is wat apart, maar 't went snel

robertw

Bericht door robertw » vr 02 sep, 2005 9:52

op (en andere),

dank voor de suggesties!

/rw

Plaats reactie