schokken

1984-1997
Plaats reactie
Pablo Govaerts
Geregistreerd lid

schokken

Bericht door Pablo Govaerts » do 01 sep, 2005 19:47

Beste Saab forummers,

Als de vering van een wagen (hevig) schokt bij het nemen van een stevige bocht met veel snelheid, aan wat ligt dit dan? Het gaat over een Saab 9000(2.3lpt 170pk). Of is dat bij elke wagen door slijtage van vering en of banden of omdat de bocht dicht bij de limiet genomen word?

Bij gewone bochten en of snellen bochten vertoont de vering geen schokken, enkel bij bochten die bij de gens aanliggen. Het gaat niet over mijn wagen maar over een wagen van een kennis.
Alvast bedankt, Pablo.
voor de geintreseerden(die zijn er zeker) een foto'tje :D :

Afbeelding

Red76
Geregistreerd lid

Bericht door Red76 » do 01 sep, 2005 20:00

Dat is het punt dat de auto op zijn zij wil gaan liggen :D

Zijn de schokbrekers achter nog goed?

Slechte schokbrekers achter kunnen de oorzaak zijn, de banden worden niet meer tegen de grond gedrukt en dan gaat ie achter springen.

Of iets anders natuurlijk :tiltgrin:

Pablo Govaerts
Geregistreerd lid

Bericht door Pablo Govaerts » do 01 sep, 2005 20:04

Red76 schreef:Dat is het punt dat de auto op zijn zij wil gaan liggen :D

Slechte schokbrekers achter kunnen de oorzaak zijn, de banden worden niet meer tegen de grond gedrukt en dan gaat ie achter springen.

Hij is gisteren pas voor onderhoud binnen geweest en ik ben overtuigd dat ze nog goed zijn. Dus volgens u is het normaal dat een auto begint te schokken omdat de bocht maximaal word genomen?

Leonardo da Vinci

Bericht door Leonardo da Vinci » do 01 sep, 2005 23:04

...de achterkant van de (stilstaande) auto naar beneden drukken. De wagen moet natuurlijk niet blijvend veren.

Marc
Lid van verdienste

Bericht door Marc » vr 02 sep, 2005 2:10

Pablo Govaerts schreef:
Red76 schreef:Dat is het punt dat de auto op zijn zij wil gaan liggen :D

Hij is gisteren pas voor onderhoud binnen geweest en ik ben overtuigd dat ze nog goed zijn. Dus volgens u is het normaal dat een auto begint te schokken omdat de bocht maximaal word genomen?
Staat dat dan ergens?

Ik zou even een schokdempertest laten doen. Bij een onderhoud wordt dit meestal niet nagekeken. Enig idee van de uitslag bij de keuring?

In ieder geval, schokken is niet normaal :?

Pablo Govaerts
Geregistreerd lid

Bericht door Pablo Govaerts » ma 05 sep, 2005 11:31

Op aanraden van Marky heeft de auto een schokdemper test ondernomen en de schokdempers waren idd aan vervanging toe :oops: , ook de banden zullen binnenkort vervangen worden. Nu schokt de wagen niet meer en ik wil jullie bedanken voor de hulp. Leerrijk en leuk forum hier. Keuring nog niet zo lang geleden uitgevoerd en uitlaat was niet in orde, uitlaat is vervangen geweest en auto is in orde gekeurd.

Mvg, Pablo

Jochen
Geregistreerd lid

Bericht door Jochen » ma 05 sep, 2005 15:06

Graag gedaan :D :wink:

Red76
Geregistreerd lid

Bericht door Red76 » ma 05 sep, 2005 16:20

Pablo Govaerts schreef:Hij is gisteren pas voor onderhoud binnen geweest en ik ben overtuigd dat ze nog goed zijn. Dus volgens u is het normaal dat een auto begint te schokken omdat de bocht maximaal word genomen?
:green_hat:

Pablo Govaerts
Geregistreerd lid

Bericht door Pablo Govaerts » ma 05 sep, 2005 20:26

Red76 schreef:
Pablo Govaerts schreef:Hij is gisteren pas voor onderhoud binnen geweest en ik ben overtuigd dat ze nog goed zijn. Dus volgens u is het normaal dat een auto begint te schokken omdat de bocht maximaal word genomen?
:green_hat:
ja sorry ik weet het maar ik dacht dat ze bij een onderhoud bij de garage ook de vering enz... altijd controleerden. :oops:

Plaats reactie