Koppelingspedaal slap
-
szaab
- Geregistreerd lid
Koppelingspedaal slap
Vanmorgen bij het rustig inrijden van een parkeerplek trap ik zo door het koppelingspedaal...pedaal blijft op bodem liggen en is wel omhoog te halen en blijft dan boven staan,als je dan een kleine tikje geeft valt ie weer naar beneden.
De koppeling zelf was perfect, pakte snel en soepel op en schakelen gaat ook prima. De remvloeistof is ook vers en op peil.
Heb dit al wel eens meegemaakt met een 900 maar dat lag aan een gebroken kabel. 9000 is hydraulisch...kan dit aan een veer liggen of zal waarschijnlijk een hele cylinder aan vervangen toe zijn??? Hoe is dit te controleren?
De koppeling zelf was perfect, pakte snel en soepel op en schakelen gaat ook prima. De remvloeistof is ook vers en op peil.
Heb dit al wel eens meegemaakt met een 900 maar dat lag aan een gebroken kabel. 9000 is hydraulisch...kan dit aan een veer liggen of zal waarschijnlijk een hele cylinder aan vervangen toe zijn??? Hoe is dit te controleren?
-
GRIFFIN
- Geregistreerd lid
-
johnjaap
- Geregistreerd lid
Heb ik ook ooit gehad: viewtopic.php?t=6377
Ik hoop dat voor je dat het bij jouw hetzelfde euvel is als bij mij, anders wordt het al snel duur ben ik bang... succes!
John©
Ik hoop dat voor je dat het bij jouw hetzelfde euvel is als bij mij, anders wordt het al snel duur ben ik bang... succes!
John©
-
szaab
- Geregistreerd lid
-
GRIFFIN
- Geregistreerd lid
Het is goed zelf te doen. Je neerleggen aan je pedalen, en je ziet wel dat er enkel een paar boutjes losgedraaid moeten worden. Wel opletten wanneer je de darm losmaakt, want er zal remolie uitvloeien.
In België is zo'n nieuw pompje moeilijk te verkrijgen (tenzij bij SAAB zelf, waar je hun prijs betaalt natuurlijk); maar in Nederland kan je er misschien in een autozaak wel aangeraken.
In België is zo'n nieuw pompje moeilijk te verkrijgen (tenzij bij SAAB zelf, waar je hun prijs betaalt natuurlijk); maar in Nederland kan je er misschien in een autozaak wel aangeraken.
-
Skunk
- Geregistreerd lid
Had gisteravond opeens hetzelfde probleem. Koppelingpedaal bleef onderin staan en rijden ging gelukkig nog net tot aan huis.
Auto samen met een vriend naar de garage gebracht en vanmorgen is de koppelingscylinder vervangen.
Ontluchten van het systeem wou eerst niet werken, er zat vuiligheid (stukjes van een rubbertje?) in de leiding (kleine verstopping).
2 uurtjes verder, leidingen weer schoon en de koppeling werkt weer.
Auto samen met een vriend naar de garage gebracht en vanmorgen is de koppelingscylinder vervangen.
Ontluchten van het systeem wou eerst niet werken, er zat vuiligheid (stukjes van een rubbertje?) in de leiding (kleine verstopping).
2 uurtjes verder, leidingen weer schoon en de koppeling werkt weer.
-
szaab
- Geregistreerd lid
-
szaab
- Geregistreerd lid
-
szaab
- Geregistreerd lid
-
Skunk
- Geregistreerd lid