Saab audio

1984-1997
Plaats reactie
knarf
Geregistreerd lid

Saab audio

Bericht door knarf » za 24 sep, 2005 22:55

Ik ben sinds kort in het bezit van een anniversary uit '97. De auto is behoorlijk 'af', maar wat me nog stoort is de radio: een lelijk misbaksel in het, voor de rest zo prachtige cockpit-achtige, dashboard. Nu zie zo hier en daar wel eens de 'originele Saab audio' voorbij komen. Een radio-cassette en een aparte CD speler.
zie voor een voorbeeld:
modules.php?set_albumName=Nog-in-NL&id= ... _photo.php
Een paar vragen hierover:
- Heeft iemand enig idee of dit inderdaad 'originele Saab audio' betreft?
- En of deze nog te krijgen zijn, en zoja: waar?
- ook i.c.m. een cd-wisselaar?

Ook de speakers in de auto bevallen mij maar matig. Nou ben ik ook niet van plan om met een Bazooka (zo'n baspijp) in mijn auto rond te gaan rijden. Heeft iemand suggesties voor goede speakers, die in de reeds aanwezige plaatsen passen?

CADIFA
Geregistreerd lid

Bericht door CADIFA » zo 25 sep, 2005 0:32

Kijk hier eens, alle originele audio is nog goed te krijgen.

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayI ... S%3ANL%3A1

M.b.t. speakers heb ik goede ervaring met Caliber.

Succes en laat even weten wat het geworden is.

mfvb
Donateur
Donateur

Re: Saab audio

Bericht door mfvb » zo 25 sep, 2005 22:56

Ik heb zelf sinds een paar maanden een originele radio zoals deze in de jaren '95 en '96 (misschien wel tot '98 ) geleverd is voor de 9000. Deze is inclusief een losse versterker die onder de passagiersstoel komt te liggen. Het geluid is daarmee al een stuk mooier geworden naar mijn mening.

Van origine is dit een clarion radio, maar deze wordt beschreven in het instructieboekje van de 9000. Afgezien van het feit dat dit een origineel accessoire is vindt ik ook het voordeel dat de kleuring passend is bij het interieur. Nog een belangrijk voordeel vindt ik het kleine stuk front dat je mee kan nemen itt zo'n enorm front wat je meestal ervanaf moet halen.

Ik heb de losse cd speler erbij, maar volgens het instructieboekje is er ook een wisselaar bij te krijgen. Voor de duidelijkheid degene die ik heb is een ander model dan jij als voorbeeld geeft.

knarf
Geregistreerd lid

Bericht door knarf » ma 26 sep, 2005 20:14

beste MFVB,
dank je voor de info.
Hoe ben jij aan je set gekomen? Zat die al in je auto of heb je die ergens op de kopt weten te tikken?

vriendelijke groet

ps: :idea: om gesleep met je frontje tegen te gaan: Als je leren bekleding hebt, heb je wellicht ook van die 'buideltjes' aan de voorzijde van je zitting. Een redelijk onopvallende plek...

Plaats reactie