LPG verantwoord bij 235000km?

1984-1997
Jochen
Geregistreerd lid

LPG verantwoord bij 235000km?

Bericht door Jochen » wo 05 okt, 2005 17:50

Ik heb mijn oog laten vallen op een 9000CSE Anniversary 2.0LPT. De auto is van 01/1997, heeft 235.000km, is van eerste eigenaar en staat bij een dealer waar hij ook steeds op onderhoud is geweest.

Is het nog verantwoord om deze auto van een LPi installatie te voorzien?
Is het uberhaubt nog verstandig deze wagen aan te schaffen bij deze km-stand?

Black 9000
Geregistreerd lid

Bericht door Black 9000 » wo 05 okt, 2005 21:23

Jochen,

Als je een beetje door dit forum heen leest en dan in jouw geval specifiek voor de 9000-series, dan zul je zien dat de kilometerstand van de door jou beoogde auto eerder regel dan uitzondering is. Sterker nog, het merendeel heeft er (veel) meer achter de kiezen. Qua techniek is dat geen enkel probleem. Voor mij zou de kilometerstand op zich geen enkel probleem zijn.
Echter, de onderhoudshistorie is natuurlijk veel belangrijker. Je stelt dat de auto bij een (SAAB?)dealer te koop staat en daar in onderhoud is (geweest). Hij kan je dan toch alles vertellen over de huidige staat cq op korte termijn te verwachten reparaties. Van een merkdealer mag je eerlijke info verwachten.

Wat LPi betreft ligt het er aan of de auto motorisch in goede staat verkeert en of je daarvoor voldoende kilometers gaat maken. Gezien de huidige brandstofprijzen zul je de kosten er bij gemiddeld gebruik in 1 a 1 1/2 jaar wel uit hebben. Ook over het rijden op LPG kun je in dit forum diverse (meest positieve) ervaringen terugvinden.
En by the way, zo'n anniversary is wel heel vet, maar dat terzijde....

nelfrikandel
Geregistreerd lid

Re: LPG verantwoord bij 235000km?

Bericht door nelfrikandel » wo 05 okt, 2005 21:44

Jochen schreef:Ik heb mijn oog laten vallen op een 9000CSE Anniversary 2.0LPT. De auto is van 01/1997, heeft 235.000km, is van eerste eigenaar en staat bij een dealer waar hij ook steeds op onderhoud is geweest.
Een Anniversary, en nog nauwelijks ingereden... Pas maar op, als ik hem zie en hij is handgeschakeld is hij weg....
Jochen schreef:Is het nog verantwoord om deze auto van een LPi installatie te voorzien?
Ja!
Jochen schreef:Is het uberhaubt nog verstandig deze wagen aan te schaffen bij deze km-stand?
ZEKER!

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » wo 05 okt, 2005 21:45

nelfrikandel schreef:
Jochen schreef:Ik heb mijn oog laten vallen op een 9000CSE Anniversary 2.0LPT. De auto is van 01/1997, heeft 235.000km, is van eerste eigenaar en staat bij een dealer waar hij ook steeds op onderhoud is geweest.
Een Anniversary, en nog nauwelijks ingereden... Pas maar op, als ik hem zie en hij is handgeschakeld is hij weg....
Jochen schreef:Is het nog verantwoord om deze auto van een LPi installatie te voorzien?
Ja!
Jochen schreef:Is het uberhaubt nog verstandig deze wagen aan te schaffen bij deze km-stand?
ZEKER!
Had jij geen 9000 op lpg te koop staan?

Jochen
Geregistreerd lid

Bericht door Jochen » wo 05 okt, 2005 23:05

nelfrikandel schreef:
Ja!
ZEKER!
Er is mij idd iemand voor geweest :cry: . Ik wou morgen gaan kijken, blijkt dat de advertentie wag is :roll:

Ik zoek verder. Weet ook nog een andere zeer mooie Anniversary te koop staan maar het is een automaat. Niet aan te raden voor de sportievere chauffeur zeker?

Black 9000
Geregistreerd lid

Bericht door Black 9000 » wo 05 okt, 2005 23:17

Hee jungs, wie van jullie heeft die Anniversary inmiddels onder z'n kont ?????
:lol:

Injectie
Moderator

Bericht door Injectie » do 06 okt, 2005 6:58

Ik niet.

nelfrikandel
Geregistreerd lid

Bericht door nelfrikandel » do 06 okt, 2005 8:41

verde900 schreef: Had jij geen 9000 op lpg te koop staan?
Ik rijd al ruim 4 jaar een '95 9000 Burgundy, maar ik heb hem niet in de verkoop. Althans, niet actief... Maar als er iemand komt en die smijt een onredelijk pak geld op tafel, sta ik niet voor mezelf in...

nelfrikandel
Geregistreerd lid

Bericht door nelfrikandel » do 06 okt, 2005 8:45

Jochen schreef:Er is mij idd iemand voor geweest :cry: . Ik wou morgen gaan kijken, blijkt dat de advertentie wag is :roll:
It wasn't me!
Jochen schreef:Ik zoek verder. Weet ook nog een andere zeer mooie Anniversary te koop staan maar het is een automaat. Niet aan te raden voor de sportievere chauffeur zeker?
Ach, mijn moeder zei altijd: "Niet een hand vol, maar een land vol..."
(weliswaar zie ze dat als ik LDVD had om een tienervriendinnetje die het uitgemaakt had, maar als ik de gevoelens die sommigen hier jegens hun SAAB koesteren zo aanhoor, slaat dat hier ook op...)

Jochen
Geregistreerd lid

Bericht door Jochen » do 06 okt, 2005 15:41

Goed nieuws! Hij staat wel nog te koop en ik ga morgen kijken :D

Jochen
Geregistreerd lid

Bericht door Jochen » za 08 okt, 2005 12:34

Ben dus gisteren gaan kijken.

Kom aan in de garage, vraag naar de auto en de vriendelijke verkoper komt mee met de sleutels. "Voila" zegt hij. Ik bekijk de ding eens goed en zeg hem dat dat niet de auto is waar ik voor kwam. Volgens hem wel. Ik zeg ik kom voor die Anniversary van '97 (duh). Ja dat is deze zegt hij.
Ik zag zo al dat deze auto van max '94 was, hij had beige leer en geen grijs, andere velgen, het was een CS... . Na lang denken valt die kerel zijn frank en zegt hij dat de auto nog bij de klant staat. Niet ver ervandaan dus even gaan loere nnaar die auto.
De eigenaar was een tandarts, leuk dacht ik, veel poen, goed onderhouden...
Niet dus, leder niet onderhouden en helemaal verbleek en afgeschuurd, leer op de schakelknop hing er met flarden aan. Krassen op bumper, slot koffer stuk, krassen hier en daar.
Toen er even mee gaan rijden. Bleek dat dat ding met geen stokken vooruit te krijgen was. Gewoon geen turbo te bespeuren, bij geen enkel toerental. Darbij was de koppeling ook nog heel kort en zeer zwaar. Endat voor 4800€? Nee dank u

RoccoH
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door RoccoH » za 08 okt, 2005 17:19

zag toevallig vandaag een witte 9000i met oude neus staan in het centrum van Wageningen met de volgende tekst achterop:

"Deze Saab heeft al meer dan 530.000 km gereden waarvan meer dan 350.000 km op gas"

:D

Jochen
Geregistreerd lid

Bericht door Jochen » za 08 okt, 2005 20:21

nice

Black 9000
Geregistreerd lid

Bericht door Black 9000 » zo 09 okt, 2005 1:17

Hee Jochen, kom op, er is aanbod genoeg. Die goede 9000 komt echt nog wel..... Ben wel benieuwd bij welke prutser je nu geweest ben ?

utopia
Geregistreerd lid

Bericht door utopia » vr 14 okt, 2005 11:36

Is het nog verantwoord om deze auto van een LPi installatie te voorzien?
Is het uberhaubt nog verstandig deze wagen aan te schaffen bij deze km-stand?
:wink: Ik heb vorige maand mijn 9000 2.3 cse met een bij een stand van 320.00 op g3 laten zetten. Motor liep aanvankelijk goed, vervolgens constant CE error op display en zeer slecht lopende motor. Gisteren de lambasonde laten vervangen. Loopt nu weer als een zonnetje. Wat opvalt is dat het stationair toerental bij een warme motor fluktueert tussen de 500 en 1100 toeren. Slaat daardoor heel soms af.

Plaats reactie