Mijn kachel blijft heet, hoe krijg ik hem koud?

1984-1997
Plaats reactie
Kookaburra
Geregistreerd lid

Mijn kachel blijft heet, hoe krijg ik hem koud?

Bericht door Kookaburra » di 25 okt, 2005 19:41

Ik heb een 9000CS met ACC, nu heb ik dit weekend de aanjager vervangen en ineens deed de kachel het niet meer, er kwam alleen maar koude lucht uit. Ik dacht dat het eventueel aan de koelvloestof lag, heb het expansievat helemaal afgevuld tot max en heb ale slangen gecheckd of er wel water in zat. Nu wordt de kachel wel warm, erg warm, hij wordt niet meer koud. Dit is ook vervelend, wat moet ik doen?

Chris

dpw_vd_wijk
Geregistreerd lid

Re: Mijn kachel blijft heet, hoe krijg ik hem koud?

Bericht door dpw_vd_wijk » di 25 okt, 2005 19:43

Kookaburra schreef:Ik heb een 9000CS met ACC, nu heb ik dit weekend de aanjager vervangen en ineens deed de kachel het niet meer, er kwam alleen maar koude lucht uit. Ik dacht dat het eventueel aan de koelvloestof lag, heb het expansievat helemaal afgevuld tot max en heb ale slangen gecheckd of er wel water in zat. Nu wordt de kachel wel warm, erg warm, hij wordt niet meer koud. Dit is ook vervelend, wat moet ik doen?

Chris
Wij hebben dat destijds bij aflevering van onze Folfo V40 gehad. Daarvan had de dealer vergeten een kraantje van de verwarming dicht te draaien. Weet niet wat voor kraantje maar gevolg was dat toen we terug reden naar huis de auto bloedheet werd van binnen terwijl de kachelknop op het dashbord op zo laag mogelijk stond.
Zal wel een thermostaatkraantje zijn geweest denk ik.
Misschien is dat bij jou nu ook het geval?!

renepruisscher
Geregistreerd lid

Bericht door renepruisscher » wo 26 okt, 2005 22:48

kan ook de combinatie die neit goed is met de airco Heeft een jongen die ik ken ook die heeft de airco pomp lek en als die de aanjager aanzet op koud komt er enkel warme lucht uit.

BenS
Geregistreerd lid

Bericht door BenS » za 29 okt, 2005 18:49

Zit het stangetje van de acc naar de kachelkraan nog wel vast??? Dit zit bij een '90 9000CD aan de rechterkant van de kachelfan. (vanaf de bestuurder gezien).

Groeten, Ben

Kookaburra
Geregistreerd lid

Bericht door Kookaburra » ma 31 okt, 2005 18:56

Nou het probleem is opgelost... Ik was natuurlijk mega chagarijnig omdat ik vrijdags een andere aanjager had gehaald bij Elferink en die werkte niet goed. Erg raar, toen ik hem had getest bij mij op de werkbank met 12V deed hij het prima maar in de auto deed hij niets, heel raar. Ik de oude gecheckt (de kapotte) van hetzelfde laken een pak. Wat blijkt nou als je hem plat legt deden zij het wel en als je hem in de juiste positie zette deden ze het niet. Lag dus niet aan de auto. Ik terug naar Elferink en dan ben je vanaf Zwolle toch zo weer 2 uur onderweg. Ook zij vonden het een raar verhaal maar zij testten hem ook en hadden dezelfde uitkomst. Een nieuwe meegekregen, daar getest in alle standen en dus met een goede weer huiswaarts. Voor degenen die wel eens een aanjager hebben ingebouwd/uitgebouwd in een 9000 met ACC dan weet je wat voor een hels karwei dit is. Veel schrammen en sneeën in de handen levert dat op. Anyway om een lang verhaal kort te maken, ik was in al mijn ellende gewoon vergeten het metalen staafje die de kleppen bediend vergeten erop te drukken. De kleppen stonden gericht op de kachel en vandaar dat hij alleen maar heet bleef. Stangetje bevestigd en ACC werkt weer optimaal. Zo zie je maar dat als je geïrriteerd bent je snel wat vergeet... Problem solved!!!

renepruisscher
Geregistreerd lid

Bericht door renepruisscher » wo 02 nov, 2005 22:36

gelukkig maar dan!!! Dan kun je tenminste weer normaal rijden zondaer dat je er bezweet uitstapt

Plaats reactie