cilinderkoppakking vervangen en nog witte rook en vuil water
-
zegei
- Geregistreerd lid
cilinderkoppakking vervangen en nog witte rook en vuil water
Hallo,
Ik heb een saab 9000 CD 2.3i van 1990
Heb de cilinderkoppakking vervangen.
Cilinderkop werd getest en gevakt.
De 3 fasen van aanspannen werden toegepast.
Nu heb ik nog steeds witte rook (tot na een eindje rijden)
en mijn water wordt nog altijd vuil.
Duurt het misschien lang voorallleer je je koelsysteem gereinigd hebt, door water erin te doen, te rijden, af te tappen, water in doen, rijden, ....
Duurt het misschien lang voorallleer je je koelsysteem gereinigd hebt, door water erin te doen, te rijden, af te tappen, water in doen, rijden, ....
-
Onno Bras
- Geregistreerd lid
Re: cilinderkoppakking vervangen en nog witte rook en vuil w
Koppakking vervangen,,, misschien toch iets meer aan de hand.zegei schreef:Hallo,
Als je koppakking gemaakt is moet er geen witte rook uitkomen
ook niet als je koelwater vuil is !!!
-
Injectie
- Moderator
-
zegei
- Geregistreerd lid
-
Elmo
- Geregistreerd lid
even een vraagje aangezien ik binnenkort ook koelvloeistof ga verwisselen,
er zit toch een thermostaatklep oid in die het koelcircuit in 2 delen scheidt?
Is het dan niet zo als je bij de radiator de plug eruit haalt slechts 1 deel van het koelcircuit geleegd wordt ivm afsluiting andere deel door de klep??
er zit toch een thermostaatklep oid in die het koelcircuit in 2 delen scheidt?
Is het dan niet zo als je bij de radiator de plug eruit haalt slechts 1 deel van het koelcircuit geleegd wordt ivm afsluiting andere deel door de klep??
-
zegei
- Geregistreerd lid
-
Elmo
- Geregistreerd lid
Nou, dat zou dus betekenen dat er na verversing nog steeds vuile koelvloeistof in het systeem zit tenzij ik het warm verwissel (geen goed idee lijkt me) of de thermo eruit trek; of begrijp ik het verkeerd..?ja, zit idd een thermostaat in, maar als het enkel is om da koelvloeistof te vervangen zou ik daar niet achter kijken.
-
zegei
- Geregistreerd lid
-
zegei
- Geregistreerd lid
-
zegei
- Geregistreerd lid
-
RoccoH
- Donateur (5x)

-
Elmo
- Geregistreerd lid
Ah, da's dus de manier om het hele systeem te verversenDrain it first from the radiator drain.
...
After the most of the old coolant has drained, open the heater circuit by removing a heater hose and inserting a garden hose.
..
We flush the systems with the thermostat removed and replace it when finished.
Bedankt!
-
zegei
- Geregistreerd lid
-
RoccoH
- Donateur (5x)

je zou eerder een probleem hebben als je koelsysteem niet op druk komt...
Het beste is om even langs een garage gaan en je koelsysteem op druk te testen. als je dan druk verliest en het is niet zichtbaar (lekkende koelwaterslang ofzo) dan mag je er vanuit gaan dat je ergens in je motorblok een lekkage hebt.
Het beste is om even langs een garage gaan en je koelsysteem op druk te testen. als je dan druk verliest en het is niet zichtbaar (lekkende koelwaterslang ofzo) dan mag je er vanuit gaan dat je ergens in je motorblok een lekkage hebt.