3.0 liter motor in een 2.3 plaatsen
-
zegei
- Geregistreerd lid
3.0 liter motor in een 2.3 plaatsen
Is het mogelijk om een 3.0 motor in een 2.3 te plaatsen? Hierbij zou ik de koppeling van de 2.3 moeten behouden...
Zijn de koppelingen identiek?
Het gaat hier om een 9000 cdi
greetz
Zijn de koppelingen identiek?
Het gaat hier om een 9000 cdi
greetz
-
GRIFFIN
- Geregistreerd lid
Laat mij raden: je wil een motor kopen zonder koppeling
Bij de 3.0 is echter bijna alles anders tov de 2.3 en 2.0 motoren.
De kans dat de koppeling van je 2.3 op de versnellingsbak van de 3.0 zal passen is klein. Je moet zelf al geluk hebben bij 2.3's onderling.
Er zal dus wel een nieuwe koppeling moeten gestoken worden, en die zal ergens tussen de 2 -en 300eur moeten kosten.
Bij de 3.0 is echter bijna alles anders tov de 2.3 en 2.0 motoren.
De kans dat de koppeling van je 2.3 op de versnellingsbak van de 3.0 zal passen is klein. Je moet zelf al geluk hebben bij 2.3's onderling.
Er zal dus wel een nieuwe koppeling moeten gestoken worden, en die zal ergens tussen de 2 -en 300eur moeten kosten.
-
AeroMan
- Geregistreerd lid
-
MXL
- Geregistreerd lid
-
marq101
- Geregistreerd lid
-
RoccoH
- Donateur (5x)

-
Elmo
- Geregistreerd lid
Nouw, bv. omdat je V6 lekker vindt klinken, de benzineboer wil sponsoren, en, uiteraard, gebrek aan fantasie: want zodra jeExactly my point. Waarom zou je.
-
Style&Co
- Moderator + Donateur

-
marq101
- Geregistreerd lid
Ondergewaardeerd of niet; Geen Saab design, geen 4 -cilinder (Duh!), minder leuke motorkarakteristiek, niet zo 'tunable'.Style&Co schreef:advocaat vd duivel... omdat de V6 eigenlijk een zeer ondergewaardeerde motor is geweest in de 9-5 die de Aero het vuur zeer aan de schenen legde en totaal géén last had van black sludge
En vwb de zwarte smurrie: Tsja, da's een negatieve eigenschap van de 4 cilinder en geen positieve eigenschap van de 6 cilinder..hahaha
Overigens lijkt de 6 in lijn van TVR me wel leuk in een Saab
-
Elmo
- Geregistreerd lid
Ik zal voortaan smileys zetten, goed?Ondergewaardeerd of niet; Geen Saab design, geen 4 -cilinder (Duh!), minder leuke motorkarakteristiek, niet zo 'tunable'.advocaat vd duivel... omdat de V6 eigenlijk een zeer ondergewaardeerde motor is geweest in de 9-5 die de Aero het vuur zeer aan de schenen legde en totaal géén last had van black sludge
En vwb de zwarte smurrie: Tsja, da's een negatieve eigenschap van de 4 cilinder en geen positieve eigenschap van de 6 cilinder..hahaha
Overigens lijkt de 6 in lijn van TVR me wel leuk in een Saab
Nee, hardstikke mooi een V6, lijkt me alleen de ellende in dit geval niet waard.
Maarrem, mis je bij die 6-in-lijn juist niet het fijne koppel van een V6??
-
marq101
- Geregistreerd lid
Ik begrijp je wel hoor. Ik denk in eerste instantie altijd dat alles een grap isElmo schreef:Ik zal voortaan smileys zetten, goed?![]()
Nee, hardstikke mooi een V6, lijkt me alleen de ellende in dit geval niet waard.
Maarrem, mis je bij die 6-in-lijn juist niet het fijne koppel van een V6??
Vwb de 6 in lijn: Mij hoor je niet klagen bij 400 pk en 420nm bij 5200 toeren (zie TVR Sagaris)