Check Engine 4x knipperen bij 9000 2.3 liter uit 1993

1984-1997
Plaats reactie
efefes
Geregistreerd lid

Check Engine 4x knipperen bij 9000 2.3 liter uit 1993

Bericht door efefes » ma 28 nov, 2005 17:16

Ik heb de laatste twee maanden zo'n 10.000 km gereden met zo nu en dan het check engine lampje aan en dan weer uit. Sinds een aantal dagen gaat het lampje echter niet meer uit en geeft, bij contact on, 4x knipperen als code.

Weet iemand waar deze code voor staat en wat ik daaraan kan/moet doen? Ik heb een 93'er 9000 2.3 liter (geen turbo dus) op benzine met een kleine 260.000 km op de teller.

bobkoppert
Geregistreerd lid

Bericht door bobkoppert » ma 28 nov, 2005 19:20

Zou het laten uitlezen via compueter bij de dealer

Marc
Lid van verdienste

Bericht door Marc » ma 28 nov, 2005 19:26

2 Flashes = Map sensor.
3 Flashes = Intake air temp sensor.
4 Flashes = Engine coolant temp sensor.
5 Flashes = Throttle position sensor.
6 Flashes = Oxygen sensor.
7 Flashes = Adaptation.
8 Flashes = EVAP can purge valve.
9 Flashes = Control module Internal fault.

efefes
Geregistreerd lid

Bericht door efefes » ma 28 nov, 2005 21:40

Krankznnig detail, ik was dus vandaag bij de Saab dealer om mijn benzinepomp te laten vervangen die vorige week de geest had gegeven (en waar tijdelijk een andere in was gezet). Op weg naar de dealer toe...check engine brandt continue. Bij de dealer zelf was check engine uit, ze hebben er even mee gereden na de benzinepomp vervangen te hebben, check engine bleef uit.
Op de terugweg van de dealer naar huis, jawel hoor, check engine weer aan en niet meer uit geweest. Ik heb nu ook het idee dat de motor op drie cylinders loopt, in elk geval lijkt een goed deel van het motorvermogen weg. Aangezien ik de rest van de week weer in het buitenland ben zal ik er volgende week weer achteraangaan.

Enig idee overigens wat ik er zelf aan kan doen? Ik ben niet supertechnisch maar de vervanging van de benzinepomp en plaatsen van winterbanden waren wel weer even genoeg uitgaves zo voor de feestdagen. :cry:

Plaats reactie