Ik heb vanmiddag de sensor / fan van de ACC schoongemaakt. Hij reutelde een beetje, dus ik heb het stof eruit geblazen/gepoetst en het asje van de fan gesmeerd met WD40. Nu loopt ie weer als een zonnetje, maar ik vraag me af voor hoelang.
Het typische rateltje dat eruit komt kan toch niet alleen door stof veroorzaakt worden?
Het klonk mij meer als speling op het asje in de oren... iemand ervaring met het geluidje (meer gelezen op het forum) en of schoonmaken en smeren afdoende werkt, of dat er inderdaad vaak sprake is van een mechanische slijtage?
Reeds bedankt,
Guido
PS. Hoe kan ik eigenlijk een foto album aanmaken? Ik zag nergens een knopje / linkje hiervoor!
Sensor ACC schoongemaakt
-
Edjes
- Geregistreerd lid
-
Dilemma
- Geregistreerd lid
Tja, dat werkte bij mij dus niet meer (altijd).
Het loshalen en schoonmaken is bij elkaar 5 minuten werk... echt een fluitje van een cent.
Ik dacht eerst dat ik een beetje WD40 op het asje zou kunnen krijgen door alleen het roostertje eraf te halen, maar dat levert denk ik alleen meer ellende op omdat er dan nog meer stof aangetrokken wordt als dat er al in zat.
je hoeft alleen het paneeltje van de ACC los te halen (met alle knoppies erop) door - heel voorzichtig - een schroevendraaiertje (of liever een plastic variant) ertussen te steken en op te wippen.
Als die eruit is kun je met je hand de sensor vanachter vastpakken en de twee lipjes aan de voorkant (achter het roostertje) losklikken.
Dan kan de sensor naar achter toe eruit. Even openmaken en schoonmaken, WD40 erop en terugplaatsen.
Piece of cake!
Guido
Het loshalen en schoonmaken is bij elkaar 5 minuten werk... echt een fluitje van een cent.
Ik dacht eerst dat ik een beetje WD40 op het asje zou kunnen krijgen door alleen het roostertje eraf te halen, maar dat levert denk ik alleen meer ellende op omdat er dan nog meer stof aangetrokken wordt als dat er al in zat.
je hoeft alleen het paneeltje van de ACC los te halen (met alle knoppies erop) door - heel voorzichtig - een schroevendraaiertje (of liever een plastic variant) ertussen te steken en op te wippen.
Als die eruit is kun je met je hand de sensor vanachter vastpakken en de twee lipjes aan de voorkant (achter het roostertje) losklikken.
Dan kan de sensor naar achter toe eruit. Even openmaken en schoonmaken, WD40 erop en terugplaatsen.
Piece of cake!
Guido