vraagje over startproblemen 9000 cd

1984-1997
Plaats reactie
9000 2,3 16v
Geregistreerd lid

vraagje over startproblemen 9000 cd

Bericht door 9000 2,3 16v » vr 23 dec, 2005 17:23

ik heb de volgende vraag: achter mijn dashbordkastje zit een 'staalkabel' die loopt van de ene kant van de auto naar andere kant. het lijkt ook of er op de bevesteging op de auto een draadje zit (bijde kanten). deze draadjes komen uit een klein kastje die weer op het kastje van de startonderbreker(siemens) uitkomt. mijn auto staat nu op dit moment bij de garage om de startonderbreker eruit te halen, omdat de auto niet meer wil starten. nu vroeg ik me af of deze kabel er iets mee te maken kan hebben(deze hangt helemaal los). de DI cassette is inmiddels vervangen door een ander (met nieuwe kabel) na vervanging daarvan kon ik nog ongeveer 75km rijden voor hij weer uitviel deze keer startte hij helemaal niet meer. de accu is 2 maanden oud en is snel leeg (65ah accu). ik denk zelf dat de startonderbreker de schuldige is maar weet dat niet zeker. graag advies.

limit1970
Geregistreerd lid

Bericht door limit1970 » vr 23 dec, 2005 22:27

de staalkabel die van links naar rechts loopt is er voor dat bij een aanrijding de a stijlen niet naar buiten kunnen buigen . dat er draaden bij de bevestiging van deze kabel gemaakt zijn kunnen misschien massa's zijn van je startonderbreking ik heb geen idee.

ik zou eens kijken of de bdp sensor (Krukassensor) goed werkt en/of je benzinepomp wel goed werkt.

Troll fan
Geregistreerd lid

Bericht door Troll fan » vr 23 dec, 2005 22:44

Probleem met startonderbreker mogelijk gelijk aan:
viewtopic.php?t=3414&start=15&postdays= ... nderbreker

9000 2,3 16v
Geregistreerd lid

Bericht door 9000 2,3 16v » za 24 dec, 2005 10:41

bedankt voor de reaktie's. m'n saabie loopt weer, de startonderbreker is eruit en was inderdaad de schuldige (@%&dingen!!)
groetjes maarten

Plaats reactie