Derde remlicht op een 9000 CS

1984-1997
Plaats reactie
Dilemma
Geregistreerd lid

Derde remlicht op een 9000 CS

Bericht door Dilemma » di 27 dec, 2005 15:25

All,

is het mogelijk om eeen derde remlicht van een CSE te monteren op een CS? Weet iemand of de achterruit van een CSE anders is dan die van een CS, misschien qua achterruit verwarming ofzo?

Wie-o-wie ervaring hiermee?

Thanx
Guido

johnjaap
Geregistreerd lid

Bericht door johnjaap » di 27 dec, 2005 15:45

Hey Guido,

Ik denk dat dit geen probleem moet, tenminst wat betreft de montage. Ik waarschuw je wel voor het doorvoeren van de kabels, van de klep naar de auto toe. Hierdoorheen lopen behalve de standaard kabel van de achterruitverwarming, de mistlamp, het kofferbakslot en de achteruitrijlamp ook twee kabels voor de achteruitrijcamera. Hierdoor is er weinig of geen ruimte mee over, wat het niet gemakkelijk maakt.

John©

limit1970
Geregistreerd lid

Bericht door limit1970 » di 27 dec, 2005 20:54

Dit is geen enkel probleem .
Wel moet je de bovenste raamlijst aan de buitenkant ook vervangen ,
dit omdat hij bij een derde remlicht uit twee korte delen bestaat.

Verder heeft het derde remlicht een eigen doorvoer in het midden van de achterklep hier gaan alleen de draden van het remlicht en evt de slang van de ruitensproeier doorheen (als je een achterwisser hebt).

Wel moet je even opletten dat je remlichtmodule anders is deze heeft geen aansluiting voor je derde remlicht . wat je kan doen is hem aansluiten aan de trekhaak aansluiting ,alleen heb je dan geen derde remlicht controle op je display voor.

Dilemma
Geregistreerd lid

Bericht door Dilemma » za 14 jan, 2006 14:33

Dank voor de antwoorden heren.
Ik heb uiteindelijk toch maar besloten het eenvoudig te houden en een discreet derde remlicht tegen de hemel te monteren. Aangesloten aan het orginele remlicht en klaar is kees.
De kabel paste easy tussen de rubbers dus dat was ook geen probleem. Ik vind de unit zelf niet mooi, maar hij valt uit het zich door de verduistering van de achterruit... Als ie niet aan is, zie je 'm eigenlijk niet.

Thanx anyway!
Guido

Plaats reactie