Tips voor 900
-
- Geregistreerd lid
- Berichten: 101
- Lid geworden op: ma 17 mar, 2014 12:07
- Regio: BE - Namur / Namen
Tips voor 900
Op mijn 900 is het weer tijd om een paar stukken veranderen.
Gezien ik weinig zin heb om heel ver te rijden, stel ik de vraag dus maar hier.
Ik heb wat geratel vooran rechts. Volgens mijn lokale garage gaat het om de "cardan" (in het Frans), deze zou links en rechts aan vervanging toe zijn.
Iemand een tip hoe ik aan twee stuks in goede staat kom voor een redelijke prijs ?
En als jullie een betrouwbaar adres hebben om de auto eens goed na te kijken / af te stellen, altijd welkom.
Dank voor jullie reacties,
Olivier
P.S.: Ik woon in Namen, werk in Brussel e ben af en toe in Oostende of Rijssel.
De meeste plekken in België zijn dus vroeg of laat niet te ver weg.
Gezien ik weinig zin heb om heel ver te rijden, stel ik de vraag dus maar hier.
Ik heb wat geratel vooran rechts. Volgens mijn lokale garage gaat het om de "cardan" (in het Frans), deze zou links en rechts aan vervanging toe zijn.
Iemand een tip hoe ik aan twee stuks in goede staat kom voor een redelijke prijs ?
En als jullie een betrouwbaar adres hebben om de auto eens goed na te kijken / af te stellen, altijd welkom.
Dank voor jullie reacties,
Olivier
P.S.: Ik woon in Namen, werk in Brussel e ben af en toe in Oostende of Rijssel.
De meeste plekken in België zijn dus vroeg of laat niet te ver weg.
Olivier
Ex: 96's, 99, 900's
Actueel: 900 Cabrio
Ex: 96's, 99, 900's
Actueel: 900 Cabrio
- Dave
- Geregistreerd lid
- Berichten: 418
- Lid geworden op: za 25 dec, 2004 14:52
- Regio: Deze houd ik graag voor me zelf
Re: Tips voor 900
Saabsupply in Kruibeke. Niet in jouw buurt of reisroute, maar volgens mij het beste adres. Garage Daniel Car in Luik kan je misschien ook helpen, maar daar heb ik geen ervaring mee.
2001 9-5 SE Sport 2.0
- Peter van den Heuvel
- Geregistreerd lid
- Berichten: 451
- Lid geworden op: za 25 dec, 2004 16:48
- Regio: Deze houd ik graag voor me zelf
- Contacteer:
Re: Tips voor 900
Neem aan dat met "cardan" de homokineet bedoelt wordt ? Gaan lang mee en meestal kapot door een scheurtje in het rubber waardoor het smeervet er uit geslingerd wordt. Zou alleen de rechtse doen (zit boven de warmte van de uitlaat), echt veel werk is het niet.
2002 9-3 se stage 1 Steel Gray (RIP)
1992 900 S cabrio Talladega Red
1992 900 S cabrio Talladega Red
- werli
- Donateur 2016 + 2019
- Berichten: 6586
- Lid geworden op: zo 02 mei, 2004 22:22
- Regio: BE - Antwerpen / Anvers
Re: Tips voor 900
heey
vlakbij namen zit een man die heel bekend is met saab
echt een aanrader
mvg werner
vlakbij namen zit een man die heel bekend is met saab
echt een aanrader
mvg werner
- Dave
- Geregistreerd lid
- Berichten: 418
- Lid geworden op: za 25 dec, 2004 14:52
- Regio: Deze houd ik graag voor me zelf
Re: Tips voor 900
@werli, meende mij ook zoiets te herinneren, maar vond niet direct iets terug, vandaar niet gemeld. Was het geen Italiaanse naam?
2001 9-5 SE Sport 2.0
- werli
- Donateur 2016 + 2019
- Berichten: 6586
- Lid geworden op: zo 02 mei, 2004 22:22
- Regio: BE - Antwerpen / Anvers
Re: Tips voor 900
eerder frans /belgisch
mvg werner
mvg werner
-
- Geregistreerd lid
- Berichten: 101
- Lid geworden op: ma 17 mar, 2014 12:07
- Regio: BE - Namur / Namen
Re: Tips voor 900
Dank voor de tips,
@ Werner,
Ik neem aan dat je hebt over Francis Bolland (0495-88.27.29) in Jemeppe sur Sambre (vroeger Fosses la Ville).
Geweldige man, steeds bereid met een tip, maar hij heeft stilletjesaan minder wisselstukken liggen voor de C900. Ik ken hem ondertussen al twintig jaar en hij zal nooit aanzetten tot nutteloze kosten. Daar tegenover staat dan weer dat hij er niet altijd happig op is om dingen te veranderen of bij te stellen zolang ze de job correct vervullen.
MVG,
Olivier
@ Werner,
Ik neem aan dat je hebt over Francis Bolland (0495-88.27.29) in Jemeppe sur Sambre (vroeger Fosses la Ville).
Geweldige man, steeds bereid met een tip, maar hij heeft stilletjesaan minder wisselstukken liggen voor de C900. Ik ken hem ondertussen al twintig jaar en hij zal nooit aanzetten tot nutteloze kosten. Daar tegenover staat dan weer dat hij er niet altijd happig op is om dingen te veranderen of bij te stellen zolang ze de job correct vervullen.
MVG,
Olivier
Olivier
Ex: 96's, 99, 900's
Actueel: 900 Cabrio
Ex: 96's, 99, 900's
Actueel: 900 Cabrio
- stevanom
- Donateur 2019
- Berichten: 344
- Lid geworden op: za 09 apr, 2016 17:39
- Regio: BE - Antwerpen / Anvers
Re: Tips voor 900
Ik heb dit voor maar de homokineet ratelt nog niet. Vanaf het ogenblik dat ik vet op de velg zag ben ik gaan controleren...
Maar is er ergens een filmpje of instructies hoe je die hoezen vervangt en waar je de juiste koopt?
Maar is er ergens een filmpje of instructies hoe je die hoezen vervangt en waar je de juiste koopt?
Peter van den Heuvel schreef:Neem aan dat met "cardan" de homokineet bedoelt wordt ? Gaan lang mee en meestal kapot door een scheurtje in het rubber waardoor het smeervet er uit geslingerd wordt. Zou alleen de rechtse doen (zit boven de warmte van de uitlaat), echt veel werk is het niet.
1994 (200.000km en in restauratie) en 1995 (340.000km en dagelijks in gebruik) Saab 900NG Cabrio.
- Howie_Ak
- Geregistreerd lid
- Berichten: 40
- Lid geworden op: vr 11 mar, 2016 0:27
- Regio: BE - Vlaams-Brabant / Brabant flamand
- Contacteer:
Re: Tips voor 900
Hopelijk is je probleem ondertussen al opgelost?
Maar je aandrijfassen bestaan uit enkele delen. Een tripoide die in je versnellingsbak schuift en de homokineet waar je wiel op bevestigd wordt.
Het ratelen kan de homokineet zijn, normaal zou dit vooral bij het draaien hoorbaar zijn. Deze kan je afzonderlijk kopen en vervangen. Je hoeft hiervoor geen heel nieuwe aandrijfas te steken.
Maar je aandrijfassen bestaan uit enkele delen. Een tripoide die in je versnellingsbak schuift en de homokineet waar je wiel op bevestigd wordt.
Het ratelen kan de homokineet zijn, normaal zou dit vooral bij het draaien hoorbaar zijn. Deze kan je afzonderlijk kopen en vervangen. Je hoeft hiervoor geen heel nieuwe aandrijfas te steken.
1979 Saab 96 (Rood)
1985 Saab 900 Turbo Aero (Zilver)
1990 Saab 900 Turbo 16v (Zwart)
1991 Saab 900 2.1 (Plantana Grijs)
1985 Saab 900 Turbo Aero (Zilver)
1990 Saab 900 Turbo 16v (Zwart)
1991 Saab 900 2.1 (Plantana Grijs)
- stevanom
- Donateur 2019
- Berichten: 344
- Lid geworden op: za 09 apr, 2016 17:39
- Regio: BE - Antwerpen / Anvers
Re: Tips voor 900
ze zijn niet moeilijk te vervangen. Ik heb het pas nog gedaan bij één van mijn 900's
wanneer ze ratelen bij het draaien van het stuur kan het ook zijn dat ze drooglopen.
Bij mijn Volvo heb ik de stofhoezen losgemaakt en die terug vol vet gespoten. Het geluid was weg en is na 70.000 km nog steeds weg.
Het betekent dus niet altijd dat het stuk is, maar misschien gewoon dat het droog loopt.
wanneer ze ratelen bij het draaien van het stuur kan het ook zijn dat ze drooglopen.
Bij mijn Volvo heb ik de stofhoezen losgemaakt en die terug vol vet gespoten. Het geluid was weg en is na 70.000 km nog steeds weg.
Het betekent dus niet altijd dat het stuk is, maar misschien gewoon dat het droog loopt.
1994 (200.000km en in restauratie) en 1995 (340.000km en dagelijks in gebruik) Saab 900NG Cabrio.