Welke zwaardere luidsprekers passen in een 93 Cabrio (2002)

1993-2002
Plaats reactie
Braboeijen
Geregistreerd lid

Welke zwaardere luidsprekers passen in een 93 Cabrio (2002)

Bericht door Braboeijen » di 30 mei, 2006 23:18

Ik ben op zoek naar meer en/of zwaardere speakers voor in mijn Saab 93 Cabrio uit 2002. Ik heb er op dit moment de standaard speakers in zitten, 2x dashboard en 2x zijpanelen bij de achterbank. Nu is het geluid niet zoals ik het zou willen hebben en ben dus op zoek naar speakers waar een goed geluid in zit (zowel hoge tonen als bass). Ik heb ook gezien dat er ruimte is in de deuren en zou daar dan eventueel ook speakers in willen zetten. Wie o wie kan me helpen.

Thx in advance,
Mark

jwaterink
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door jwaterink » do 01 jun, 2006 0:09

Qua audio was ik ook niet helemaal tevreden met mijn 900NG. Ik heb gisteravond de JVC 6x9 inch speakers uit de achterzijpanelen weg geflikkert en mijn Mac-Audio 6x9 er weer ingezet. Waren in maart in de aanbieding in Mediamarkt Nordhorn voor 25 pleuro. Dat was al een gigantische verbetering. Ik had ineens mooie bass.

De speakers bovenop het dashboard zullen nooit mooi gaan klinken. Die zijn gewoon veel te klein (8cm). Bij mij zaten daar Pioneer speakers in. Ik heb ze afgekoppeld en ben zojuist klaar met het plaatsen van 2 nieuwe 16 cm speakers in de deurpanelen. Dat heeft me 4 uur werk gekost. Er was niks voorbereid qua bekabeling! Waarom maken ze dan in godsnaam daar 2 speaker roosters.

Anyway er zitten nu wat duurdere 2 weg Clarion speakers in en nu is het af. Klinkt net zo mooi als in mijn vorige auto en daarin zat een subwoofer met amp en al. Is nu niet eens nodig. Blijkt die Clarion radio ook nog pit te hebben :shock:

Ed93
Geregistreerd lid

Bericht door Ed93 » do 01 jun, 2006 12:03

In de cabrio is het iets anders aangezien de achterspeakers in de zijwand zitten.

zie ook deze link

viewtopic.php?t=13246

Succes!
Ed

virjinz
Geregistreerd lid

Bericht door virjinz » vr 02 jun, 2006 16:01

hoe zit het eigenlijk met die ruimte (voor amp & speakers) onder de achterzetels bij een 9-3 cabrio? Heeft er daar al iemand iets in geplaatst?

Plaats reactie