Sinds maart heb ik een 900ng uit '97. Buiten de koppeling die in de eerste week vervangen moest worden, een erg fijne auto om in te rijden.
Echter, sinds 2,5 week heb ik problemen gekregen. Om het op een rijtje te zetten. Ik kon mijn Saab niet meer starten, startmotor ging wel mooi rond, voor even snel de ANWB laten komen. Die constateerde (op gehoor) een niet functionerende brandstofpomp. Twee dagen later samen met een goede vriend alles nagelopen, de brandstofpomp kreeg geen voeding. De zekering was goed, relais daarna bekeken en daar bleek na wisselen van de standaard (zelfde) relais de motor direct aan te slaan. Een nieuw relais gehaald en er in gezet. So far so good.
Helaas heb ik in de afgelopen 2,5 week meermaals te maken gehad met het moeten doorstarten voor het aanslaan van de motor. Ook dat de 900 na 5 a 10 minuten of korte boodschappen doen in de supermarkt niet meer wilde starten (wel startmotor die wilt). Echter wil de motor in die soort tijdsintervallen in andere gevallen juist wel gewoon aanslaan. Lijkt redelijk random dus.
Het stroomschema in Haynes geeft ons op dit moment geen duidelijkheid of een richting naar de oorzaak. Ook kunnen we op dit moment niet zo snel een gerelateerde oorzaak bedenken...
Wie heeft er een (mogelijke) oplossing zodat ik met zekerheid en plezier mijn Saab kan starten wanneer ik wil?
Ik hoop dat een van jullie iets weet, zodat ik nu en anderen in de toekomst er wat mee kunnen