Econ uitzetten!

1993-2002
Plaats reactie
bert777
Geregistreerd lid

Econ uitzetten!

Bericht door bert777 » ma 30 dec, 2024 15:10

Bij mijn 2002 9-3 gaat Econ (airco) steeds weer aan na het starten. Is dat normaal?
Kan ik heb deze ook via een foefje uit laten staan?
Ik moet hem nu steeds handmatig uitzetten :(

evo
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: Econ uitzetten!

Bericht door evo » ma 30 dec, 2024 15:20

Gedrag is met Tech2 in te stellen, en via een toetscombinatie op de unit zelf (zie handleiding).

LarsJanse
Donateur
Donateur

Bericht door LarsJanse » ma 30 dec, 2024 15:49

Je hebt niet toevallig je ventilatie standaard bij starten op het standje ontwaseming / voorruitverwarming staan? Want dan zal hij ook altijd de airco erbij pakken

jansen
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door jansen » ma 30 dec, 2024 16:06

Je kunt bij het starten ook zelf je voorkeur instellen , en met een toets combinatie opslaan in het geheugen zodat ie daarmee altijd zo begint, je kunt deze automatisch laten werken of zelf je eigen instellingen kiezen, alles maar dan ook alles staat beschreven in je handleiding, neem ook eens de moeite om deze door te lezen.

mba
Geregistreerd lid

Bericht door mba » di 31 dec, 2024 14:11

Zit ook gekoppeld aan het jaargetijde (buitentemperatuur). Gezien je vraag heb je aut climate control. Om te voorkomen dat de verdamper bevriest wordt de airco zo rond de 6gr C en lager (automatisch) uitgeschakeld en zie je de econ stand ingeschakeld (airco uit). Maar is handmatig te overbruggen door de schakelaar weer in te drukken.
:offtopic: De airco in de 900 classic is niet automatisch geregeld en daar wordt sowieso de airco rond 6gr C uitgeschakeld om bevriezing van de verdamper te voorkomen. Maar ook die kun je om de tuin leiden. Schakel de recirculatiestand in (=klep dicht) en zet de verwarming aan. De warmte bereikt ook de sensor die dan een andere temperatuur meet.

chatsmit
Geregistreerd lid

Bericht door chatsmit » do 02 jan, 2025 8:42

Ik heb nooit gemerkt dat de Econ stand vanzelf, vanwege jaargetijde en buitentemperatuur, automatisch aan (of uit)gaat? De econstand houdt bij mij altijd de vooringestelde stand aan. In je boekje staan de combinatitoetsen om je eigen voorkeurstand in te stellen, de ecostand aan of uit wordt hierin meegenomen.
Ook staat in dat boekje volgens mij zo'n combinatietoets om een climate control test en reset uit te voeren, zou misschien kunnen helpen bij raar onverwacht gedrag.

bert777
Geregistreerd lid

Bericht door bert777 » do 02 jan, 2025 12:17

Dankjewel voor jullie tips :O:

Plaats reactie