Bericht
door PK1970 » wo 03 jul, 2013 12:11
Handig zo'n 9-3 checklist, daar kan ik al potentiele koper wel wat mee. Ik ben me al een tijdje aan het oriënteren op een 9-3 Cabrio Aero uit 2000-2003. Ben eigenlijk alleen maar bekend met de 9-3 Sport Sedan vanaf 2004 en heb altijd nieuwe Saabs gereden die ik na een jaar of drie met 100.000 km inruilde maar ben eigenlijk al jaren verliefd op bovengenoemde 9-3 Cabrio Aero. Ik heb dus geen ervaring met oudere Saabs met hogere kilometerstanden en dan word ik al snel een beetje bang wanneer ik een mooie 9-3 Aero zie staan met kilometerstanden van 150.000 - 175.000 en 200.000 km (te meer ook omdat ikzelf (helaas) twee linkerhanden heb wanneer het om techniek gaat). Deze angst zal ongetwijfeld ook een stukje tussen de oren zitten, maar ik wil wel met een beetje goed en vertrouwd gevoel in zo'n auto zitten, zeker wanneer ik met de auto op vakantie ga naar Italië. Dan wil ik niet continue de angst bij hebben dat ik met mijn dochter in de auto onderweg ergens stil kom te staan. Natuurlijk, hoe ouder de auto, des te hoger de kilometerstand des te groter de risico's, maar toch ...... Ik ben, dankzij dit forum, op de hoogte van de black sludge en die controles die je voor de koop hierop moet laten doen, ik heb gelezen over het belang van een aantoonbare onderhoudsgeschiedenis. Vraag aan jullie is dus; hoe betrouwbaar is zo'n Aero met hoge kilometerstanden en waar moet ik rekening me houden als ik eenmaal zo'n auto in bezit heb?