Vragen t.a.v. aanschaf 9-3 TiD of G3 (max 2jr. jong)
-
MXL
- Geregistreerd lid
Re: Vragen t.a.v. aanschaf 9-3 TiD of G3 (max 2jr. jong)
even een zijspoor. Een 93'er 900 LPT??? Gedurende de eerste paar jaar was er toch geen lpt maar een 2.3? Of zie ik nu iets over het hoofd.
-
lars
- Donateur (2x)

It's a classic !!

And it's all mine
Grtz,
René

And it's all mine
Grtz,
René
-
B235R
- Lid van verdienste
290 Nm
toch stiekem 10 Nm er bijgesmokkeld
bij verzonken inbouw geeft een redelijke gastank (kwa inhoud dan) heel veel ruimteverlies in een 9-3, zo'n tank haalt je laadvloer omhoog
bij verzonken inbouw geeft een redelijke gastank (kwa inhoud dan) heel veel ruimteverlies in een 9-3, zo'n tank haalt je laadvloer omhoog
-
Marc
- Lid van verdienste
Tja de diesel van Saab, euh Opel... Een liefhebber ben ik er niet echt van, maar op de autostrade kan hij me wel bekoren. Het lawaai bij koudstart is verschrikkelijk, soms kijken zelfs omstaanders verschrikt op
Eens op temperatuur gaat het beter, al blijft het een lawaaierig geval.
De nieuwere versies kunnen blijkbaar ook goed overweg met olie, regelmatig je oliepeil checken dus. Verbruik ligt bij mij tussen de 7.5 en de 8 liter, wat voor de geleverde prestaties aanvaardbaar is.
Een fan van LPG ben ik al evenmin. Door de hogere temperaturen en de drogere verbranding wordt de boel minder gesmeerd, wat zeker bij turbomotoren voor problemen kan zorgen. Problemen met de kop en de kleppen op 60 000km zijn geen uitzonderingen.
Marc
De nieuwere versies kunnen blijkbaar ook goed overweg met olie, regelmatig je oliepeil checken dus. Verbruik ligt bij mij tussen de 7.5 en de 8 liter, wat voor de geleverde prestaties aanvaardbaar is.
Een fan van LPG ben ik al evenmin. Door de hogere temperaturen en de drogere verbranding wordt de boel minder gesmeerd, wat zeker bij turbomotoren voor problemen kan zorgen. Problemen met de kop en de kleppen op 60 000km zijn geen uitzonderingen.
Marc
-
GRIFFIN
- Geregistreerd lid
Er wordt wel eens gezegd dat de cylinderkop kan 'verschuiven', en dat de kleppen gemakkelijk verbranden, maar of dit werkelijk zo vaak gebeurt, betwijfel ik. Althans niet bij stevige motors als de 2 of 2.3 liters van SAAB. Bij een 1.4 of 1.6 van Kia of Daewoo, nu ja dat is dan misschien weer wat anders...
Ik rij alvast al een eindje met een 2.3, en ik kan daar echt niet over klagen, want de auto heeft immiddels al meer dan...337 000km.
Het risico op backfire wordt ook wel eens genoemd, vooral als je boven de 150 km/h gaat. Nu ja daar heb ik ook nog niet veel last van ondervonden (of mocht ik dit niet zeggen
).
Op de internationale SAAB meeting vorig jaar in Beveren, heb ik zelf met een Engelsman gesproken, die zelf dagelijks boven deze snelheid zat, en ja hoor het was een Turbo, en nog niet van de minste, want zelf nog eens extra opgedreven ook. Let it burn
Ik rij alvast al een eindje met een 2.3, en ik kan daar echt niet over klagen, want de auto heeft immiddels al meer dan...337 000km.
Het risico op backfire wordt ook wel eens genoemd, vooral als je boven de 150 km/h gaat. Nu ja daar heb ik ook nog niet veel last van ondervonden (of mocht ik dit niet zeggen
Op de internationale SAAB meeting vorig jaar in Beveren, heb ik zelf met een Engelsman gesproken, die zelf dagelijks boven deze snelheid zat, en ja hoor het was een Turbo, en nog niet van de minste, want zelf nog eens extra opgedreven ook. Let it burn
-
lars
- Donateur (2x)

Ladies and Gentlemen,
Het is geworden:
een midnight blue SAAB 9-3 TiD 2.2 SE Coupé uit 2000
Bijna full options (geen elektrisch verstelbare stoelen
)
D'r moet alleen nog even een Dekra-keuring gedaan worden, en dan issie van mij.
Ook wordt de motorkap nog gespoten om steenslag weg te werken.
Iedereen bedankt voor de tips en goede raad.
Greetz,
Rhunee
Het is geworden:
een midnight blue SAAB 9-3 TiD 2.2 SE Coupé uit 2000
Bijna full options (geen elektrisch verstelbare stoelen
Greetz,
Rhunee
-
eli
- Geregistreerd lid
Mooie wagen. Ik wens je er veellars schreef:Ladies and Gentlemen,
Het is geworden:
een midnight blue SAAB 9-3 TiD 2.2 SE Coupé uit 2000![]()
Bijna full options (geen elektrisch verstelbare stoelen)
Greetz,
Rhunee
Eli