9-3 Cabriolet met dubbele pijp

1993-2002
B235R
Lid van verdienste

9-3 Cabriolet met dubbele pijp

Bericht door B235R » do 24 jul, 2003 23:18

Afbeelding

vind het eindresultaat wel geslaagd, misschien ook wel leuk op een aero (dan vanaf modeljaar 2001 met de Viggen bumpers)

geef even een motivatie bij je stem! :D

Marc
Lid van verdienste

Re: 9-3 Cabriolet met dubbele pijp

Bericht door Marc » wo 20 aug, 2003 15:23

hehe grappig,

toen ik een paar maanden geleden in Nederland was, is deze mij ook opgevallen...

Aangezien ik mijn digitale camera bij me had, ben ik toch maar even teruggedraaid om volgende foto's te nemen.. :D

is de eigenaar op dit BB bekend?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

B235R
Lid van verdienste

Bericht door B235R » wo 20 aug, 2003 16:15

ja das zeker grappig dat je deze auto gespot heb 8)

Nee de eigenaar is niet bekend op forum, maar de auto is afgelopen zaterdag van eigenaar verwisseld :wink:

En er rijdt trouwens nog midnightblue 9-3 Aero Coupe bj 2000 (zelfde type bumpers als de grijze dus) rond in de omgev. Hengelo.

Marc
Lid van verdienste

Bericht door Marc » wo 20 aug, 2003 16:35

Aha, ben jij dan de nieuwe gelukkige?

Op de viggen bumpers zou het ook wel mooi zijn, denk ik, al moet je dan wel voor een iets grotere eindtip gaan. Het bewerken van de bumper lijkt me ook iets moeilijker daar de uitlaat net in het ongespoten, zwarte deel komt.

Zelf heb ik gekozen voor het viggen eindstuk op mijn auto 8)

Afbeelding

Afbeelding

B235R
Lid van verdienste

Bericht door B235R » wo 20 aug, 2003 16:52

nee, die grijze is een hele mooie auto om te zien maar het is een 2.0 LPT automaat!! verder wel dubbel 3-spaaks (st.Aero -01) en een brugspoiler navi,stinger aan boord.

wat betreft dat zwarte gedeelte maakt het niet zoveel uit, want je moet het toch laten spuiten.

Marc
Lid van verdienste

Bericht door Marc » wo 20 aug, 2003 17:01

Klopt helemaal :D hehe, het ontbreken van een turbometer in het dashbord wist me genoeg te vertellen :wink: . Is een hele mooie auto, maar mocht wat mij betreft wel enkele centimeters lager liggen.

Dat het zwarte gedeelte herspoten moet worden spreekt voor zich, maar daar ligt net het probleem. Heb het er eens over gehad met mijn carrossier en die vertelde me dat het quasi onmogelijk is om het terug in de originele kleur/profiel krijgen. Het verschil zal miniem zijn, dat wel, maar dan ben je bijna verplicht om al de rest ook mee te laten herspuiten (bovenste gedeelten, zijdelingse strips en voorbumper) :shock:

B235R
Lid van verdienste

Bericht door B235R » wo 20 aug, 2003 17:16

je hebt gelijk de kleur zal wel heel iets verschillen, maar of het opvalt daaronder aan de bumper (misschien op een lichte kleur meer als een donkere) maar ik zou er niet alle andere plastic voor overspuiten, ook omdat het onderaan de bumper zit en vaak smerig is :wink:

standaard staan die dingen behoorlijk hoog op de poten, wij hadden laatst een zilveren Aero van 2001 die was nog weer extra verlaagd :lol: dat was een mooie bak om te zien (zal wel eens een paar foto's online zetten en plaatsen 8)

Marc
Lid van verdienste

Bericht door Marc » wo 20 aug, 2003 17:29

hmm smerig is mn auto zelden :wink: vandaar ook mijn bezordheid :D

Ik denk dat ik weet hoe een aero er verlaagd uitziet :wink: , maar foto's zijn altijd leuk 8)

Heb je enkel de veren aangepast of ook de dempers? Eerst had ik enkel de veren gedaan, om dan enkele maanden later ook de schokdempers te vervangen door regelbare koni's... Een wereld van verschil, zowel qua comfort als wegligging :D

B235R
Lid van verdienste

Bericht door B235R » wo 20 aug, 2003 17:41

die auto hadden we zo gekocht, maar daar waren de schokdempers aangepast (heerlijk strak)

tis net wat je zegt instelbaar is nog veel leuker en veel beter als je iets meer vraagt van je auto als normaal :wink:

trouwens hier een foto, deze ligt toch wel lekker 8) blijft ook super zo'n auto blauwe kap erop maakt hem voor mij helemaal af.

Afbeelding

Marc
Lid van verdienste

Bericht door Marc » wo 20 aug, 2003 18:04

Instelbaar is inderdaad wel leuk, al moet ik toegeven dat eens we ze ingesteld hadden, ik er nooit meer aangekomen ben. Zelfs niet op de Nurburgring een maand geleden. Ik had het te druk met mezelf "in te stellen" :wink: Het is dus nog even wachten vooraleer ik aan de basisafstelling van m'n auto begin te prutsen :D

Marc
Lid van verdienste

Bericht door Marc » wo 20 aug, 2003 18:31

Vette bak :D 8) , al moet ik zeggen dat ik de originele aero wielen net iets mooier vind. De blauwe kap op het grijze koetswerk staat schitterend, mooier dan op een midnigt blue koetswerk.

En als we dan toch foto's aan het uitwisselen zijn... Hier is die van mij :wink:

Afbeelding

Afbeelding

B235R
Lid van verdienste

Bericht door B235R » wo 20 aug, 2003 18:52

hele mooie car, die kleur zie alleen haast nooit Nederland :wink:

is het een originele Aero modeljaar 2001 of heb je er zelf de nodige dingen aan gedaan?

Marc
Lid van verdienste

Bericht door Marc » wo 20 aug, 2003 19:19

Nee, inderdaad die kleur zie je haast nooit :D

Het is trouwens ook geen aero :wink: , maar een echt schaap in wolfskleren.

Oorspronkelijk was het een MY98 9-3 2.2 tid, met als opties acc, verwarmde stoelen en de geweldig mooie delta wielen... :roll:

Ondertussen zit zowat alles erin van een MY02, inclusief de nieuwere 125pk dieselmotor, airbags, kabelboom, versnellingsbak, aero anniversary interieur, koplampen, mistlampen, bumpers, ... noem maar op. Het ergste van al was dat er voor dit alles niet echt een aanleiding was... de oudere onderdelen voldeden nog prima ! Of ik het nog een tweede keer zou doen is dan ook nog maar de vraag. :roll:

Je kan dus wel zeggen dat er de nodige dingen zelf aan gedaan zijn :wink:

Als ik het goed begrepen heb is die aero alweer verkocht, met wat rijd je nu dan rond? die grijze LPT?

hmm.... volgens mij zijn we een beetje afgeweken van het onderwerp :oops:

B235R
Lid van verdienste

Bericht door B235R » wo 20 aug, 2003 20:32

Net ff je site bekeken en dit is wel een gaaf project 8) Dus als ik het goed begrijp alles zelf gedaan??

heb je al die standaard PSG-16 motorproblemen al meegemaakt? EGR klep, intercooler slang kapot/eraf, retourslangen, e.d.

Injectie
Moderator

Bericht door Injectie » wo 20 aug, 2003 21:14

Luchtmassameter. Kapotgeschuurde intercoolerslangen enz enz. Nog meer Dealerpersoneel hier.

Ikzelf werk Bij Janse Apeldoorn.

Plaats reactie