Duur rijden
-
erwin
- Geregistreerd lid
Duur rijden
Na de tuning wordt de rechtervoet wat zwaarder. Nu is het vebruik 1 op 6 , rijd niet hele lange stukken telkens ca 20 km.
Vind het vebruik wel fors , zou ik e.e.a. moeten laten afstellen ?
Las elders op het forum dat het vermogen soms inkakt en dat na instelling e.e.a. weer op niveau gebracht werd.
Met groet, Erwin.
Vind het vebruik wel fors , zou ik e.e.a. moeten laten afstellen ?
Las elders op het forum dat het vermogen soms inkakt en dat na instelling e.e.a. weer op niveau gebracht werd.
Met groet, Erwin.
-
Sjaak
- Geregistreerd lid
Re: Duur rijden
Hoi Erwin,
Ik rij zelf met Maptun stage 1 en mijn enkele reis woon/werkverkeer is 21 km,ik rij meestal zo rond de 130km/u en ook regelmatig file toch ligt mijn verbruik zo rond de 1 op 10.
Ik rij zelf met Maptun stage 1 en mijn enkele reis woon/werkverkeer is 21 km,ik rij meestal zo rond de 130km/u en ook regelmatig file toch ligt mijn verbruik zo rond de 1 op 10.
-
erwin
- Geregistreerd lid
Dat is nogal een verschilletje.
Zou je met afstellen iets kunnen bereiken ?
met groet , erwin.
Zou je met afstellen iets kunnen bereiken ?
met groet , erwin.
-
Maarten
- Lid van verdienste
Ik krijg het verbruik van mijn 270 pk NG900 niet boven de 12.5 liter per 100km op de openbare weg. Normaal gesproken staat de SID op een dikke 10 liter.
De meest extreme waarde heb ik gehaald op de Nürburgring: bijna 20 liter. Dat is dus ongeveer continue volgas racen.
Het kan ook zuiniger: laatst rustig vanaf Geldrop naar A&P Cars in België gereden (afstand 50km, veel 80km/uur wegen) en 7,1 op de SID gehaald.
Die 1 op 6 lijkt me dus erg veel voor normaal gebruik. Je zou de bougies eens kunnen laten vervangen, kost bijna niets en misschien gaat de Saab dan weer iets zuiniger lopen.
Kijk ook eens of je luchtfilter nog schoon is.
De meest extreme waarde heb ik gehaald op de Nürburgring: bijna 20 liter. Dat is dus ongeveer continue volgas racen.
Het kan ook zuiniger: laatst rustig vanaf Geldrop naar A&P Cars in België gereden (afstand 50km, veel 80km/uur wegen) en 7,1 op de SID gehaald.
Die 1 op 6 lijkt me dus erg veel voor normaal gebruik. Je zou de bougies eens kunnen laten vervangen, kost bijna niets en misschien gaat de Saab dan weer iets zuiniger lopen.
Kijk ook eens of je luchtfilter nog schoon is.
-
Erik
- Lid van verdienste
Ik denk dat je een slijptol moet pakken en daarmee dat stuk lood op je rechtervoet eraf moet slijpen!!!!
Is je auto al verlaagd?
Ik hou persoonlijk best van een stukje blazen af en toe. Ik rij zo'n 16km naar mijn werk en dit alleen binnendoor. Mijn SID staat gemiddeld op 10.3. Als ik op de snelweg een lang stuk rond de 130 ga kom ik onder de 8L / 100km. Denk dat je met beheersing een heel eind komt
Is je auto al verlaagd?
Ik hou persoonlijk best van een stukje blazen af en toe. Ik rij zo'n 16km naar mijn werk en dit alleen binnendoor. Mijn SID staat gemiddeld op 10.3. Als ik op de snelweg een lang stuk rond de 130 ga kom ik onder de 8L / 100km. Denk dat je met beheersing een heel eind komt
-
Garrett
- Lid van verdienste
OMaarten schreef: Het kan ook zuiniger: laatst rustig vanaf Geldrop naar A&P Cars in België gereden (afstand 50km, veel 80km/uur wegen) en 7,1 op de SID gehaald.
Dus je was er toch nog
Mijn vet zwaar getunede 135pk 2.0i
Zucht
-
erwin
- Geregistreerd lid
Krijg binnenkort een open airfilter , dus een vies filter eventueel is dan ook opgelost.
Die zware voet is een chroniscg probleem wat we niet op kunnen lossen.
Bougies zijn bij de maptun sessie vervangen.
Zal mn snelheid binnen de bebouwde kom terugbrengen tot maximaal 150 en daarbuiten tot maximaal 200. Moet scheln.
Met groet, Erwin.
Die zware voet is een chroniscg probleem wat we niet op kunnen lossen.
Bougies zijn bij de maptun sessie vervangen.
Zal mn snelheid binnen de bebouwde kom terugbrengen tot maximaal 150 en daarbuiten tot maximaal 200. Moet scheln.
Met groet, Erwin.
-
Maarten
- Lid van verdienste
Dus je gebruikt je vijfde versnelling nooiterwin schreef:......... tot maximaal 200.
-
Marc
- Lid van verdienste
Klopt, vandaag een lang stuk autostrade gereden met de 9-5. Voor de fun de SID eens gereset en ik kwam uit op een gemiddelde van 8.4 liter. En dat voor een 2.3 automaaterik schreef: Denk dat je met beheersing een heel eind komt
Om eerlijk te zijn... bij gewoon gebruik (praktisch alleen stadsverkeer en een vrouw achter het stuur
-
Garrett
- Lid van verdienste
ik haal wel 1 op 13 - 1 op 14 maar dan rij ik 150km strak 110km/h.
En dat begint wel te vervelen.
Bij normale snelheid (130-150 km/h) toch ook echt 1 op 10......

En dat begint wel te vervelen.
Bij normale snelheid (130-150 km/h) toch ook echt 1 op 10......