ben je van plan een 900ng of een 9-3 te kopen ? ook cabrio !
-
- Geregistreerd lid
- Berichten: 1
- Lid geworden op: ma 08 sep, 2014 14:44
- Regio: NL - Provincie Noord-Holland
Re: ben je van plan een 900ng of een 9-3 te kopen ? ook cabr
Heb mezelf met ingescheven op het forum. Een overvloed aan informatie. Ik ben op zoek naar een 9-3 Aero cabrio (zwart/handbak) v1. Weet iemand er nog een te koop staan? Ik hoor graag jullie reactive. Vast dank.
- Gideon
- Geregistreerd lid
- Berichten: 393
- Lid geworden op: do 23 dec, 2010 23:17
- Regio: - kies een regio
Re: ben je van plan een 900ng of een 9-3 te kopen ? ook cabr
Ik ga morgen mijn 9-3 2.0 SE bj 2000 T5 km stand 230.000 ophalen. Gekocht van een handelaar. Zit leer in en compleet aero pakket, zeer frisse wagen met complete onderhouds history en nieuwe apk. Loopt helaas niet mooi stationair. Houd rekening met nieuwe bougies en DI cassette, zorg dat je er een op reserve hebt. Helaas had ik geen gereedschap bij me tijdens de bezichtiging anders had ik de bougies eruit gedraaid en een compressie test gedaan. Koop je bij een garagebedrijf vraag om een compressietest.
- iluvsanela
- Donateur (2x)
- Berichten: 1719
- Lid geworden op: di 01 jan, 2013 22:03
- Regio: NL - Provincie Flevoland
Re: ben je van plan een 900ng of een 9-3 te kopen ? ook cabr
Veel plezier met je Alfa uit het Noordenroundtail schreef:... mag werk aan zitten dat schuw ik niet, ben immers Italiaans gewend he maar ben nog niet bekend met de Saab perikelen
vandaar ben ik blij met de tips
groet Roger
Verkocht: Saab 9-3 SS 1.8t Vector '03 Steel Grey
Opvolger: Honda FR-V 1.7i '05 Donkergrijs 6 zits "Japanse Multipla"
Opvolger: Honda FR-V 1.7i '05 Donkergrijs 6 zits "Japanse Multipla"
-
- Geregistreerd lid
- Berichten: 8
- Lid geworden op: zo 05 apr, 2015 17:15
- Regio: BE - Antwerpen / Anvers
Re: ben je van plan een 900ng of een 9-3 te kopen ? ook cabr
Hallo iedereen,
Ikzelf en mijn vrouwtje staan zot van een saab cabrio model 1998-2003 .Liefst Zwart/blauw en beige lederen zetels.Nu ben ikzelf een totale leek op gebied van saab,maar ik ben wel een sleutelaar
dus daar heb ik geen schrik van.
Zojuist heb ik alle tips gelezen die in dit topic staan en dat schrikt wel een beetje af,maar niet genoeg om het niet te doen
Het blijft uiteraard een oudere wagen die je koopt en dan weet je gewoon dat je kosten gaat hebben .Een auto is een lopende rekening en bij een oude auto nog meer natuurlijk.
Wij willen hem gebruiken om bij zonnig weer samen een tourtje te doen en zij zou er ook kleine afstanden mee doen naar haar werk.
Ben momenteel geïnteresseerd in een 9.3 cabrio (motortype onbekend)van 2002 met LPI met 190.000km.Zou weggaan wegens sterfgeval.Hij vraagt nog 2700€ en 2200€ zonder keuring.
http://www.2dehands.be/autos/saab/9-3/s ... 28383.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Dat is dan ook een belangrijke vraag:gaan deze wagens vlot over de 200.000km zonder al te veel problemen?
Heb nog een andere op het oog ook een 9.3 cabrio van 2000 2.0i met 106.000km.Dit is een handelaar(autoscamion in A'pen BE).Vraagt 2900€ incl keuring.Heeft wel een beetje verfschade RA aan
wielkast.Deze staat mij meer aan qua kmstand.(als die echt is natuurlijk) .
http://www.2dehands.be/autos/saab/9-3/s ... 06999.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Heb ook nog een koopje(?) gevonden van 1800€ een saab 9-3 cabrio 2.0i van 1998 met 200.000km.Zou een handelaar zijn want heeft meerdere auto's te koop van andere merken.
http://www.2dehands.be/autos/saab/9-3/s ... 82094.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Bedankt alvast voor evt tips,ik ga alvast de checklist in het begin van dit topic afdrukken .
We staan nog niet hevig om te kopen,maar willen gewoon zoveel mogelijk info verzamelen alvorens tot aankoop over te gaan.Ga ook nog eens rondhoren bij verzekering ed wat die kosten bedragen.
Wat is het gemiddeld verbruik van een 2.0i bij normale rustige rijstijl?
Wat verdient de voorkeur?Benzine of LPI?Heb zelf een voorkeur voor benzine,maar kost meer qua verbruik.(kostprijs/l)
Grtjs Dafke
Ikzelf en mijn vrouwtje staan zot van een saab cabrio model 1998-2003 .Liefst Zwart/blauw en beige lederen zetels.Nu ben ikzelf een totale leek op gebied van saab,maar ik ben wel een sleutelaar
dus daar heb ik geen schrik van.
Zojuist heb ik alle tips gelezen die in dit topic staan en dat schrikt wel een beetje af,maar niet genoeg om het niet te doen
Het blijft uiteraard een oudere wagen die je koopt en dan weet je gewoon dat je kosten gaat hebben .Een auto is een lopende rekening en bij een oude auto nog meer natuurlijk.
Wij willen hem gebruiken om bij zonnig weer samen een tourtje te doen en zij zou er ook kleine afstanden mee doen naar haar werk.
Ben momenteel geïnteresseerd in een 9.3 cabrio (motortype onbekend)van 2002 met LPI met 190.000km.Zou weggaan wegens sterfgeval.Hij vraagt nog 2700€ en 2200€ zonder keuring.
http://www.2dehands.be/autos/saab/9-3/s ... 28383.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Dat is dan ook een belangrijke vraag:gaan deze wagens vlot over de 200.000km zonder al te veel problemen?
Heb nog een andere op het oog ook een 9.3 cabrio van 2000 2.0i met 106.000km.Dit is een handelaar(autoscamion in A'pen BE).Vraagt 2900€ incl keuring.Heeft wel een beetje verfschade RA aan
wielkast.Deze staat mij meer aan qua kmstand.(als die echt is natuurlijk) .
http://www.2dehands.be/autos/saab/9-3/s ... 06999.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Heb ook nog een koopje(?) gevonden van 1800€ een saab 9-3 cabrio 2.0i van 1998 met 200.000km.Zou een handelaar zijn want heeft meerdere auto's te koop van andere merken.
http://www.2dehands.be/autos/saab/9-3/s ... 82094.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Bedankt alvast voor evt tips,ik ga alvast de checklist in het begin van dit topic afdrukken .
We staan nog niet hevig om te kopen,maar willen gewoon zoveel mogelijk info verzamelen alvorens tot aankoop over te gaan.Ga ook nog eens rondhoren bij verzekering ed wat die kosten bedragen.
Wat is het gemiddeld verbruik van een 2.0i bij normale rustige rijstijl?
Wat verdient de voorkeur?Benzine of LPI?Heb zelf een voorkeur voor benzine,maar kost meer qua verbruik.(kostprijs/l)
Grtjs Dafke
-
- Donateur (2x)
- Berichten: 711
- Lid geworden op: vr 29 nov, 2013 18:00
- Regio: NL - Provincie Utrecht
Re: ben je van plan een 900ng of een 9-3 te kopen ? ook cabr
Hallo Dafke,
Kilometerstanden van 400.000 of hoger zijn geen uitzonderingen bij deze auto's duds ja, ze gaan heel makkelijk over de 2 ton, mits ze goed bereden en onderhouden zijn (en worden!!!!!)
Laat je niet afschrikken door alles wat eraan kan mankeren. Als je er eentje vindt die ècht goed is, met een sluitende onderhoudshistorie (facturen etc.) dan ben je al een beetje op weg. Probeer vooral zoveel mogelijk te achterhalen over de geschiedenis van de auto. Lees de tips in dit topic maar kijk vooral ook verder dan alleen dit topic. Er staat zo ontzettend veel bruikbare info in de 900NG/9-3 sectie van dit forum. Kijk daar vooral heel goed rond.
En als je er dan uiteindelijk eentje gevonden hebt die de toets der kritiek kan doorstaan, kijk dan niet op 100 euro meer of minder.
Een goeie is zijn geld waard. En houd wat geld opzij voor onverwachte dingetjes.
Dit zijn auto's waar je echt elke kilometer enorm veel plezier van kunt hebben. Stap eens in een goeie 9-3 en verbaas je erover hoe goed dat nog rijdt.
Elke Saab heeft iets bijzonders, iets exclusiefs wat andere merken niet hebben.
Dus goed rondkijken en je goed (laten) informeren, niet over één nacht ijs gaan en dan garandeer ik je nog vele mooie zomers in je cabrio.
Kilometerstanden van 400.000 of hoger zijn geen uitzonderingen bij deze auto's duds ja, ze gaan heel makkelijk over de 2 ton, mits ze goed bereden en onderhouden zijn (en worden!!!!!)
Laat je niet afschrikken door alles wat eraan kan mankeren. Als je er eentje vindt die ècht goed is, met een sluitende onderhoudshistorie (facturen etc.) dan ben je al een beetje op weg. Probeer vooral zoveel mogelijk te achterhalen over de geschiedenis van de auto. Lees de tips in dit topic maar kijk vooral ook verder dan alleen dit topic. Er staat zo ontzettend veel bruikbare info in de 900NG/9-3 sectie van dit forum. Kijk daar vooral heel goed rond.
En als je er dan uiteindelijk eentje gevonden hebt die de toets der kritiek kan doorstaan, kijk dan niet op 100 euro meer of minder.
Een goeie is zijn geld waard. En houd wat geld opzij voor onverwachte dingetjes.
Dit zijn auto's waar je echt elke kilometer enorm veel plezier van kunt hebben. Stap eens in een goeie 9-3 en verbaas je erover hoe goed dat nog rijdt.
Elke Saab heeft iets bijzonders, iets exclusiefs wat andere merken niet hebben.
Dus goed rondkijken en je goed (laten) informeren, niet over één nacht ijs gaan en dan garandeer ik je nog vele mooie zomers in je cabrio.
Blinde ex-Saabeigenaar
Nu: BMW 540I xDrive High Executive M-Sporrtpakket 2018
Mitsubishi Pajero 2300 Turbo Diesel 1984 (geschorst)
Ex: BMW 535I Luxury Line 2014
Ex: Saab 9-5 Aero Sport Sedan Automaat 260 pk 2007, Titan Grey Metallic
Ex: Saab 9³ Coupé 2.0 T S Automaat 154 pk 1999
Nu: BMW 540I xDrive High Executive M-Sporrtpakket 2018
Mitsubishi Pajero 2300 Turbo Diesel 1984 (geschorst)
Ex: BMW 535I Luxury Line 2014
Ex: Saab 9-5 Aero Sport Sedan Automaat 260 pk 2007, Titan Grey Metallic
Ex: Saab 9³ Coupé 2.0 T S Automaat 154 pk 1999
-
- Geregistreerd lid
- Berichten: 8
- Lid geworden op: zo 05 apr, 2015 17:15
- Regio: BE - Antwerpen / Anvers
Re: ben je van plan een 900ng of een 9-3 te kopen ? ook cabr
Hallo Marc,
Bedankt voor je reactie en advies.Ik ben niet vies om mijn handen vuil te maken en sleutel zelfs ook graag aan auto's/moto's omdat ik het ontspannend vind,maar er mee rondrijden en genieten is
daarna de kroon op het werk.
Ik weet wel wat je bedoelt met dat saabs iets speciaals hebben.Wat juist weet ik niet ,maar er zijn zovele cabrio's en deze sprak mij als vierzitter het meeste aan.
Vandaag heb ik voor het eerst met een saab 2.0 LPT turbo LPI gereden en zo'n wagen zie ik wel zitten.Qua vermogen en qua kostprijs per l is dit de max.
Daar kan zelfs een diesel niet aan tippen.
Wij gaan nu alles een beetje laten bezinken (we gaan een weekje naar Frankrijk) en daarna wil ik terug de zoektocht starten na alles eens goed nagelezen te hebben over die 9-3.Dat beloof ik
zeker.
Alvast bedankt voor jullie goede raad op dit forum,
Grtjs David
Bedankt voor je reactie en advies.Ik ben niet vies om mijn handen vuil te maken en sleutel zelfs ook graag aan auto's/moto's omdat ik het ontspannend vind,maar er mee rondrijden en genieten is
daarna de kroon op het werk.
Ik weet wel wat je bedoelt met dat saabs iets speciaals hebben.Wat juist weet ik niet ,maar er zijn zovele cabrio's en deze sprak mij als vierzitter het meeste aan.
Vandaag heb ik voor het eerst met een saab 2.0 LPT turbo LPI gereden en zo'n wagen zie ik wel zitten.Qua vermogen en qua kostprijs per l is dit de max.
Daar kan zelfs een diesel niet aan tippen.
Wij gaan nu alles een beetje laten bezinken (we gaan een weekje naar Frankrijk) en daarna wil ik terug de zoektocht starten na alles eens goed nagelezen te hebben over die 9-3.Dat beloof ik
zeker.
Alvast bedankt voor jullie goede raad op dit forum,
Grtjs David
- vlietmansje
- Geregistreerd lid
- Berichten: 483
- Lid geworden op: zo 23 feb, 2014 10:10
- Regio: NL - Provincie Noord-Brabant
Re: ben je van plan een 900ng of een 9-3 te kopen ? ook cabr
Aangestoken door mijn sleutelen aan een 96 wil mijn maatje voor zichzelf een Saab 9-3 2.0t SE Anniversary bj 2002 aanschaffen, met 160.000km op de teller.
Vol leer, airco, carbon afwerking (?), elke 10.000km aantoonbaar onderhoud bij Saab dealer...
Er mankeert wel wat aan:
- SID digits hier en daar niet meer volledig (kost dat veel om te fixen?)
Vraagje namens hem:
- op welke banden hoort deze auto te staan (195/60-15 soms?)
- moet hij nog specifiek op iets letten?
- wat zou zoiets mogen kosten (de auto, dus)?
Vol leer, airco, carbon afwerking (?), elke 10.000km aantoonbaar onderhoud bij Saab dealer...
Er mankeert wel wat aan:
- SID digits hier en daar niet meer volledig (kost dat veel om te fixen?)
Vraagje namens hem:
- op welke banden hoort deze auto te staan (195/60-15 soms?)
- moet hij nog specifiek op iets letten?
- wat zou zoiets mogen kosten (de auto, dus)?
- vlietmansje
- Geregistreerd lid
- Berichten: 483
- Lid geworden op: zo 23 feb, 2014 10:10
- Regio: NL - Provincie Noord-Brabant
Re: ben je van plan een 900ng of een 9-3 te kopen ? ook cabr
Auto is aangeschaft, gevraagde info opgezocht via download van instructieboekje.
Adres voor reparatie gevonden in Arnhem, goed en goedkoop.
Adres voor reparatie gevonden in Arnhem, goed en goedkoop.
-
- Geregistreerd lid
- Berichten: 1
- Lid geworden op: di 09 jun, 2015 0:11
- Regio: NL - Provincie Zuid-holland
Re: ben je van plan een 900ng of een 9-3 te kopen ? ook cabr
Hallo,
Ik heb mij recent aangemeld als lid van dit forum. Ik ben voornemens een 9-3 (of wellicht een 900) cabrio aan te schaffen. En hoewel ik een hopeloze autotechnicus ben met 2 linkerhanden hoop ik toch mijn voordeel te doen met alle bovenstaande wijze raad en tips.
Ik heb echter een tweetal vragen (ervan uitgaande dat op korte termijn de aankoop zonder technische kennis wel gaat lukken ). Zijn de beschikbare type motoriseringen even betrouwbaar, of is er wellicht een type die ik sowieso beter kan laten staan? En voor wat betreft reparatie en onderhoud heb ik goeie ervaringen met een lokaal algemeen garagebedrijf. Ik vraag mij echter af of reparatie en onderhoud aan een lokale garage kan worden uitbesteed. Is hiervoor specifieke kennis/onderdelen vereist en kan dit beter aan een saab garage worden overgelaten?
Alvast bedankt, ik hoor graag een paar reacties!
Mvrgr
Wouter
Ik heb mij recent aangemeld als lid van dit forum. Ik ben voornemens een 9-3 (of wellicht een 900) cabrio aan te schaffen. En hoewel ik een hopeloze autotechnicus ben met 2 linkerhanden hoop ik toch mijn voordeel te doen met alle bovenstaande wijze raad en tips.
Ik heb echter een tweetal vragen (ervan uitgaande dat op korte termijn de aankoop zonder technische kennis wel gaat lukken ). Zijn de beschikbare type motoriseringen even betrouwbaar, of is er wellicht een type die ik sowieso beter kan laten staan? En voor wat betreft reparatie en onderhoud heb ik goeie ervaringen met een lokaal algemeen garagebedrijf. Ik vraag mij echter af of reparatie en onderhoud aan een lokale garage kan worden uitbesteed. Is hiervoor specifieke kennis/onderdelen vereist en kan dit beter aan een saab garage worden overgelaten?
Alvast bedankt, ik hoor graag een paar reacties!
Mvrgr
Wouter
-
- Geregistreerd lid
- Berichten: 5
- Lid geworden op: di 23 jun, 2015 22:37
- Regio: NL - Provincie Gelderland
Re: ben je van plan een 900ng of een 9-3 te kopen ? ook cabr
Beste forumleden. Ik ben zojuist lid geworden omdat ik een 9-3 cabrio wil aanschaffen. Een 2.0t bij voorkeur.
Nou hoor en lees ik eea over black slush en de mod6. Is er een snelle manier om op BS te constateren?
Ik wilde gaan kijken bij een 2001 auto met 148.000 km , maar begrijp van de verkoper dat er geen onderhoudshistorie is. Moet ik er dan, ivm BS verhaal, wel aan beginnen? Hij staat bij Bouman auto's in Genderen. Als iemand iets over deze auto weet, ik hoor het graag! (84-JXP-5)
Vervolgens: kan je het gebrek aan oliewissels in het verleden "ongedaan maken" door de carterpan te laten reinigen en olie te wisselen, of is de schade dan al aangericht?
Alvast bedank voor jullie reacties.
Nou hoor en lees ik eea over black slush en de mod6. Is er een snelle manier om op BS te constateren?
Ik wilde gaan kijken bij een 2001 auto met 148.000 km , maar begrijp van de verkoper dat er geen onderhoudshistorie is. Moet ik er dan, ivm BS verhaal, wel aan beginnen? Hij staat bij Bouman auto's in Genderen. Als iemand iets over deze auto weet, ik hoor het graag! (84-JXP-5)
Vervolgens: kan je het gebrek aan oliewissels in het verleden "ongedaan maken" door de carterpan te laten reinigen en olie te wisselen, of is de schade dan al aangericht?
Alvast bedank voor jullie reacties.
- AeroR
- Geregistreerd lid
- Berichten: 1891
- Lid geworden op: vr 11 jul, 2008 13:27
- Regio: NL - Provincie Limburg
Re: ben je van plan een 900ng of een 9-3 te kopen ? ook cabr
Wlkom!
Als die km stand klopt zou het een verhoogde kans geven op bs. De verdenking is dan, weinig km dus --> veel korte ritjes, weinig echt goed warm gereden. Automaten zouden er nog gevoeliger voor zijn.
Het zou erg onverstandig zijn om het carter niet te bekijken. Als je dan toch bezig bent zou ik ook het kleppendeksel lichten om te zien hoe de bovenkant er aan toe is. Dan heb je gelijk een goed beeld van dat blok. Overleg een keuring bij een Saab specialist voor aankoop. Als de verkoper daar niet mee akkoord gaat lekker laten staan, zeker in dit geval van ontbrekende onderhoudshistorie. Een specialist kan je dan het beste adviseren of dat blok direct risico loopt (of niet) als je er km's mee gaat maken.
In elk geval verstandig om hier advies in te winnen voordat je gaat kopen
Als die km stand klopt zou het een verhoogde kans geven op bs. De verdenking is dan, weinig km dus --> veel korte ritjes, weinig echt goed warm gereden. Automaten zouden er nog gevoeliger voor zijn.
Het zou erg onverstandig zijn om het carter niet te bekijken. Als je dan toch bezig bent zou ik ook het kleppendeksel lichten om te zien hoe de bovenkant er aan toe is. Dan heb je gelijk een goed beeld van dat blok. Overleg een keuring bij een Saab specialist voor aankoop. Als de verkoper daar niet mee akkoord gaat lekker laten staan, zeker in dit geval van ontbrekende onderhoudshistorie. Een specialist kan je dan het beste adviseren of dat blok direct risico loopt (of niet) als je er km's mee gaat maken.
In elk geval verstandig om hier advies in te winnen voordat je gaat kopen
'01 9-3 2.0T Aero cabrio st3
'98 900 2.0i coupé (ex)
'98 900 2.0i coupé (ex)
-
- Geregistreerd lid
- Berichten: 5
- Lid geworden op: di 23 jun, 2015 22:37
- Regio: NL - Provincie Gelderland
Re: ben je van plan een 900ng of een 9-3 te kopen ? ook cabr
AuroR bedankt voor je reactie!
Ja, lijkt me beter om vantevoren te kijken ipv achteraf oplossingen voor mijn miskoop zoeken .
Klepdeksel en carter openmaken bij proefrit wordt natuurlijk lastig. Heb je toevallig een tip voor een goede Saabspecialist in de regio van het plaatsje Genderen? (zeg maar Waalwijk)
Ja, lijkt me beter om vantevoren te kijken ipv achteraf oplossingen voor mijn miskoop zoeken .
Klepdeksel en carter openmaken bij proefrit wordt natuurlijk lastig. Heb je toevallig een tip voor een goede Saabspecialist in de regio van het plaatsje Genderen? (zeg maar Waalwijk)
- AeroR
- Geregistreerd lid
- Berichten: 1891
- Lid geworden op: vr 11 jul, 2008 13:27
- Regio: NL - Provincie Limburg
Re: ben je van plan een 900ng of een 9-3 te kopen ? ook cabr
Nee dat doe je niet op een standaard proefrit inderdaad Ik was misschien niet helemaal duidelijk. Speel open kaart met de verkoper en spreek je twijfel (bs) gewoon uit en geef daarbij aan dat je interesse hebt in de auto mits het blok in orde is. Om dat te controleren vraag je de verkoper of het ok is als je een aankoopkeuring laat doen bij een specialist (er zitten goede specialisten in Eersel en in Breda). Als je googled op saab en die plaatsnamen kom je daar wel uit. Naast de staat van het blok wordt je auto op de bekende punten gechecked. Het kost wat, het geeft geen enkele garantie maar wel een prettig gevoel.
Het feit dat jij bereid bent geld uit te geven aan een auto die je misschien niet koopt zegt een verstandige verkoper dat jij weet waar je op moet letten. Tja en als de verkoper daar niet mee akkoord gaat dan zou ik hem laten staan.
Het feit dat jij bereid bent geld uit te geven aan een auto die je misschien niet koopt zegt een verstandige verkoper dat jij weet waar je op moet letten. Tja en als de verkoper daar niet mee akkoord gaat dan zou ik hem laten staan.
'01 9-3 2.0T Aero cabrio st3
'98 900 2.0i coupé (ex)
'98 900 2.0i coupé (ex)
-
- Geregistreerd lid
- Berichten: 5
- Lid geworden op: di 23 jun, 2015 22:37
- Regio: NL - Provincie Gelderland
Re: ben je van plan een 900ng of een 9-3 te kopen ? ook cabr
Aanvullende vraag: ik heb de auto gezien en ziet er goed uit. Volgens de verkoper is het carter een jaar geleden gecontroleerd (toen heeft hij hem al eerder verkocht). Nu is de auto weer ingeruild.
Bedrijf komt betrouwbaar over. Ik ben genegen hem te geloven.
Twee zaken vielen mij op;
1. Het oliepeil staat laag. Op welke problemen kan dat wijzen? En hoe kom ik hier achter? (Compressietest laten doen?).
2. De auto stuurt vrij "zacht". Kan het niet echt goed uitleggen, maar in vergelijk met mijn Leon voelt de auto vrij "Amerikaans" aan. Is dit een producteigenschap of kan dit op een probleem duiden?
Alvast bedankt voor adviezen!
Bedrijf komt betrouwbaar over. Ik ben genegen hem te geloven.
Twee zaken vielen mij op;
1. Het oliepeil staat laag. Op welke problemen kan dat wijzen? En hoe kom ik hier achter? (Compressietest laten doen?).
2. De auto stuurt vrij "zacht". Kan het niet echt goed uitleggen, maar in vergelijk met mijn Leon voelt de auto vrij "Amerikaans" aan. Is dit een producteigenschap of kan dit op een probleem duiden?
Alvast bedankt voor adviezen!
-
- Geregistreerd lid
- Berichten: 7
- Lid geworden op: zo 15 sep, 2013 23:03
- Regio: NL - Provincie Noord-Brabant
Re: ben je van plan een 900ng of een 9-3 te kopen ? ook cabr
Beste,
Ik ben inderdaad van zins om een 9-3 op LPG G3 aan te schaffen. Mijn wensenlijstje:
Bouwjaar 2000-2001 ivm gunstige bijtelling nu of binnenkort
FP of LPT
SE uitvoering
Leer
ACC
Budget 2000-3000 euries
Weet iemand een dergelijke dame te staan of heeft haar in de verkoop?
BTW: Kent iemand deze auto: 47-GZ-FJ? Te koop in Mijdrecht
Groet
Gasselp
Ik ben inderdaad van zins om een 9-3 op LPG G3 aan te schaffen. Mijn wensenlijstje:
Bouwjaar 2000-2001 ivm gunstige bijtelling nu of binnenkort
FP of LPT
SE uitvoering
Leer
ACC
Budget 2000-3000 euries
Weet iemand een dergelijke dame te staan of heeft haar in de verkoop?
BTW: Kent iemand deze auto: 47-GZ-FJ? Te koop in Mijdrecht
Groet
Gasselp
Saab 9.5 2.3t estate Aero 2007
Saab 9.3 Cabrio 2.0T Aero 2006
Saab 2.0 T SE LPG 2001
Saab stuur in handen sinds 1988
Saab 9.3 Cabrio 2.0T Aero 2006
Saab 2.0 T SE LPG 2001
Saab stuur in handen sinds 1988