Veersysteem 9-3

1993-2002
Plaats reactie
ERW674
Geregistreerd lid

Veersysteem 9-3

Bericht door ERW674 » wo 28 jun, 2006 23:28

Ik heb een Saab 9-3 SE TDI 125 PK. Wat mij opvalt is dat de auto erg stug veert. Vooral de voortrein is erg stug. Ieder hobbeltje wordt aan het interieur doorgegeven. Ik ben er inmiddels achter dat mijn voorste schokdempers de code T hebben. Ik weet dat er verschillende typen schokdempers gemonteerd worden, ook bij de TDI komt een type N voor. kan iemand mij vertellen wat deze verschillende types betekenen, zijn ze uitwisselbaar en wordt mijn stugge vering met andere schokdempers wat soepeler?

t464120
Geregistreerd lid

Bericht door t464120 » do 29 jun, 2006 23:01

tis ne nieuwkomer eh :wink:

Troll fan
Geregistreerd lid

Re: Veersysteem 9-3

Bericht door Troll fan » vr 30 jun, 2006 20:53

ERW674 schreef:Ik heb een Saab 9-3 SE TDI 125 PK. Wat mij opvalt is dat de auto erg stug veert. Vooral de voortrein is erg stug. Ieder hobbeltje wordt aan het interieur doorgegeven. Ik ben er inmiddels achter dat mijn voorste schokdempers de code T hebben. Ik weet dat er verschillende typen schokdempers gemonteerd worden, ook bij de TDI komt een type N voor. kan iemand mij vertellen wat deze verschillende types betekenen, zijn ze uitwisselbaar en wordt mijn stugge vering met andere schokdempers wat soepeler?
Vraag even aan de moderator of hij deze topic kan verplaatsen of post de topic nogmaals onder "9-3 en 900NG"

Mijn 2001 9-3 SE is zeker niet stug (vergeleken met mijn vorige 900 C's en 9000 van '94).
De keuze van schokdempers heeft volgens mij hierop weinig invloed. Deze dempen trillingen maar beperken de invering niet.
Bij instelbare schokbrekers schijn je alleen de "rebound" (het uitveren) te kunnen instellen.
Zijn het wel de standaard schroefveren ? Is de auto verlaagd ?

Plaats reactie