Nieuw lid 9ETSEA nieuwe updates en komende

1993-2002
9ETSEA
Geregistreerd lid
Berichten: 39
Lid geworden op: za 01 jan, 2022 14:03
Regio: NL - Provincie Noord-Holland

Re: Nieuw lid 9ETSEA PRESENT.

Bericht door 9ETSEA » zo 30 jan, 2022 23:24

Gisteren ochtend bij Sapphire in Alkmaar geweest, en er grotendeels achter gekomen dat de auto van onder netjes is op een paar kleine dingen bak is droog en een kleine olie lekkage maar niks bijzonders. We hebben wel een paar kleine plekjes gevonden maar verder een solide en haast roestvrije onderzijde.

Wat kwam er wel naar boven

2 voorbanden voor eigen beheer dus dat word ook geregeld hoop einde komende week gemonteerd. En anders me Opel staal er maar onder met 4 nette banden die ik nog over heb van me Passat.

Remblokken voorzijde eigen beheer dus dat word ook geregeld. Voor nu alleen blokken omdat er in de toekomst een upgrade remmen op komt. Ik wil alles in stapjes gaan doen.

draagarmen voor zitten er aan te komen offerte word gemaakt
rubbers einde spoorstangen thv het stuurhuis zijn vergaan zo goed als en hier word ook een offerte voor gemaakt wat grotendeels het getril en moeizaam sturen verklaard. deze rubbers worden de 25e vervangen incl evt de draagarmen en koppelstangen.

Voor eind april beurtje en pcv blacksludge controle tevens word de turbo gecontroleerd op speling deze is 4 jaar geleden vervangen en nieuwe mod 6 carterventilatieset erop. Ook word er dan naar de kleine olielekkage gekeken mogelijk krukaskeering gerelateerd aangezien de rest er droog uit ziet.

Verder heb ik het advies meegekregen dat voor het chippen stuurhuisklem aka viggen rescue kit aan te schaffen, en dat de standaard turbo eigenlijk na chippen op zn Max zit

Dank aan Lennard voor het goede advies en tijd omtrent me Saab. Die ik zoals het er nu uit ziet af ga rijden de komende jaren en ga aankleden naar eigen smaak, voor nu dus een happy Saab rijder

Ook me opel staal opgehaald ben benieuwd hoe het staat, en eens kijken of daar zaterdag/ zondag nog tijd voor is rubber te wisselen van de sets wielen en het staal incl nieuwe remblokken voor terug te monteren. Anders gaan we nog heel even door op het 15 inch.
Laatst gewijzigd door 9ETSEA op zo 30 jan, 2022 23:33, 2 keer totaal gewijzigd.

Orphy
Donateur (5x)
Donateur (5x)
Berichten: 5783
Lid geworden op: za 19 jan, 2013 0:42
Regio: NL - Provincie Groningen

Re: Nieuw lid 9ETSEA PRESENT.

Bericht door Orphy » zo 30 jan, 2022 23:29

Goeie berichten !
2000 Viggen coupé lightning Blue stage 3
1996 9000 Aero
2006 Saab 9-2 X (Nou ja Saab....) stage nul
2002 Honda x11

Oh ja, en een R-klasse als bedrijfswagen.

Op zoek naar een Aero interieur, bodykit, velgen of andere onderdelen voor je 9-3 of 9-5? www.orphyum.nl

9ETSEA
Geregistreerd lid
Berichten: 39
Lid geworden op: za 01 jan, 2022 14:03
Regio: NL - Provincie Noord-Holland

Re: Nieuw lid 9ETSEA PRESENT.

Bericht door 9ETSEA » ma 31 jan, 2022 13:54

Orphy

Dat dacht ik ook, was een gokje maar tot nu toe pakt t goed uit.

9ETSEA
Geregistreerd lid
Berichten: 39
Lid geworden op: za 01 jan, 2022 14:03
Regio: NL - Provincie Noord-Holland

Re: Nieuw lid 9ETSEA updates

Bericht door 9ETSEA » do 19 mei, 2022 15:19

Zo na een lange stilte zijn hierbij wat updates te melden.

Koelreservoir met sensor is vervangen voor een nieuwe ivm foutmeldingen omtrend koelvloeistof nivo.

Beurt en blacksludge controle zijn uitgevoerd naar alle tevredenheid door Lennard. Krukaskeering is vervangen vanwege lekkage tevens lekte de kettingspanner iets dit is ook verholpen en mod6 carterventilatie update doorgevoerd. Verdere controle turbo en krukaslagers wezen geen bijzonderheden uit gezien leeftijd en kmstand. Rest is netjes op foto gezet wat ik erg fijn vind, nogmaal dank Lennard.

En er komen op de korte termijn nog wat updates aan.
Euro radio omdat er nu een Japanse in zit.
Aero spoiler
Aero alu 26
288 remmenrij een upgrade beter tov orgineel 288.
En we gaan het interieur iets opknappen blindplaatje en wat kleine dingetjes.

Tevens is de 9-3 de dag na koningsdag gechipt door Dion naar alle tevredenheid heb wel de bobine vervangen ivm scheuren tussen pennen cilinder 3 en 4 en breuk in pen 1

Afbeelding

Nieuwe updates volgen met foto's

Hans de looze
Geregistreerd lid
Berichten: 14
Lid geworden op: wo 11 mei, 2022 17:20
Regio: NL - Provincie Noord-Holland

Re: Nieuw lid 9ETSEA nieuwe updates en komende

Bericht door Hans de looze » ma 23 mei, 2022 16:58

Even over tikkende klepstoters ,tikken en als ik spul erbij doe helpt dat ???

Hans de looze
Geregistreerd lid
Berichten: 14
Lid geworden op: wo 11 mei, 2022 17:20
Regio: NL - Provincie Noord-Holland

Re: Nieuw lid 9ETSEA nieuwe updates en komende

Bericht door Hans de looze » ma 23 mei, 2022 16:59

Even over tikkende klepstoters ,tikken en als ik spul erbij doe helpt dat ???

9ETSEA
Geregistreerd lid
Berichten: 39
Lid geworden op: za 01 jan, 2022 14:03
Regio: NL - Provincie Noord-Holland

Re: Nieuw lid 9ETSEA nieuwe updates en komende

Bericht door 9ETSEA » wo 25 mei, 2022 21:03

Hans de looze schreef:
ma 23 mei, 2022 16:59
Even over tikkende klepstoters ,tikken en als ik spul erbij doe helpt dat ???
Hangt er vanaf welk middel welke olie slugdevorming voor 't zelfde geld helpt 't niet vanwege defecte stoters

9ETSEA
Geregistreerd lid
Berichten: 39
Lid geworden op: za 01 jan, 2022 14:03
Regio: NL - Provincie Noord-Holland

Re: Nieuw lid 9ETSEA nieuwe updates en komende

Bericht door 9ETSEA » di 09 aug, 2022 10:03

Zo na een kleine afwezigheid in tijd heeft de saab inmiddels z'n open bmc filterset erop zitten met de d088 slang. Voor de komende periode gaat er nog 16 inch onder en de 308mm remmen. Volgend jaar de 3 inch downpipe met feritta catback eronder en de d088 intercooler en achterremmen op den duur ook naar de upgrade. Voorlopig staat de mg stil en geschorst en dat word een trackday auto de saab de sleeper en de opvolger van de mg een bmw blijft de weekend fun wagon voor uiteindelijk word dat een driften.

9ETSEA
Geregistreerd lid
Berichten: 39
Lid geworden op: za 01 jan, 2022 14:03
Regio: NL - Provincie Noord-Holland

Re: Nieuw lid 9ETSEA nieuwe updates en komende

Bericht door 9ETSEA » wo 17 aug, 2022 22:51

Zo de 308mm schijvenupgrade zit er ook op incl 16 inch onopvallend voor t slaapje.

Afbeelding

Plaats reactie