Mijn indruk was dat 'economie' hier niet de belangrijkste beweegreden is.NeufegliseThierry schreef: ↑wo 11 mei, 2022 8:33...dat bijna niet meer op economisch verantwoorde wijze te repareren is....
3 x 9-3 wie van de 3
- DV 9-3
- Donateur
- Berichten: 1945
- Lid geworden op: za 03 dec, 2016 18:59
- Regio: NL - Provincie Noord-Holland
Re: 3 x 9-3 wie van de 3
Laatst gewijzigd door DV 9-3 op wo 11 mei, 2022 10:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Some people see things as they are and say "Why".
I dream things that never were and say "Why not".
Op Instagram: https://www.instagram.com/saab_surplus/
'Het hangaartje van DV 9-3' verzameltopic: viewtopic.php?f=23&t=178434
I dream things that never were and say "Why not".
Op Instagram: https://www.instagram.com/saab_surplus/
'Het hangaartje van DV 9-3' verzameltopic: viewtopic.php?f=23&t=178434
- DV 9-3
- Donateur
- Berichten: 1945
- Lid geworden op: za 03 dec, 2016 18:59
- Regio: NL - Provincie Noord-Holland
Re: 3 x 9-3 wie van de 3
Of zet alleen de og op de brug en voer waar nodig wat roestreparaties uit.
Some people see things as they are and say "Why".
I dream things that never were and say "Why not".
Op Instagram: https://www.instagram.com/saab_surplus/
'Het hangaartje van DV 9-3' verzameltopic: viewtopic.php?f=23&t=178434
I dream things that never were and say "Why not".
Op Instagram: https://www.instagram.com/saab_surplus/
'Het hangaartje van DV 9-3' verzameltopic: viewtopic.php?f=23&t=178434
- DV 9-3
- Donateur
- Berichten: 1945
- Lid geworden op: za 03 dec, 2016 18:59
- Regio: NL - Provincie Noord-Holland
Re: 3 x 9-3 wie van de 3
Grappig, het is net of ik mijzelf hoor over m'n twijfel tussen de ng cabrio versus de og cabrio... Mijn conclusie van precies dat expiriment de afgelopen weken is dat de ng qua pure rij-ervaring in alle opzichten de betere auto is maar dat ik in alle opzichten, dus niet uitsluitend de rij-ervaring, met veel en veel meer plezier in een og rijd.
Veel plezier met het maken van je afweging.
(Economische overwegingen gaan uiteindelijk bij beide auto's mank als het om plezier ervaren gaat, moet je maar denken.)
Some people see things as they are and say "Why".
I dream things that never were and say "Why not".
Op Instagram: https://www.instagram.com/saab_surplus/
'Het hangaartje van DV 9-3' verzameltopic: viewtopic.php?f=23&t=178434
I dream things that never were and say "Why not".
Op Instagram: https://www.instagram.com/saab_surplus/
'Het hangaartje van DV 9-3' verzameltopic: viewtopic.php?f=23&t=178434
-
- Geregistreerd lid
- Berichten: 2142
- Lid geworden op: vr 07 dec, 2012 10:27
- Regio: NL - Provincie Zuid-holland
Re: 3 x 9-3 wie van de 3
Nope, maar het zal je verbazen, er zijn mensen die als ze een reparatie van 3 mille (dieselinspuitpomp) voor de kiezen krijgen dat niet zomaar eventjes op tafel kunnen leggen
Een 95 en een 96 (seventies cars), 9 maal 9-3 OG (3 x hatchback, 3 x coupé, 3 x cabrio) en 2 x 9-5 estate OG
Een 9-5 NG en een Opel Insignia op weg om voor eeuwig verbonden te worden tot een 9-5 NG estate 2.8 XWD
Daily driver: Citroën C6
Just for the fun of it: Porsche 911 met PDK bak
Een 9-5 NG en een Opel Insignia op weg om voor eeuwig verbonden te worden tot een 9-5 NG estate 2.8 XWD
Daily driver: Citroën C6
Just for the fun of it: Porsche 911 met PDK bak
- DV 9-3
- Donateur
- Berichten: 1945
- Lid geworden op: za 03 dec, 2016 18:59
- Regio: NL - Provincie Noord-Holland
Re: 3 x 9-3 wie van de 3
Tja, als, als, als he.. Als 'als' waarheid wordt verbaast niets mij meer want dan wordt 'alles' logisch.. Oftewel, mijn indruk is dat je reactie niet zo relevant is voor de TS. Als ik dat mis heb, dan horen we 't wel van de TS..NeufegliseThierry schreef: ↑wo 11 mei, 2022 10:26Nope, maar het zal je verbazen, er zijn mensen die als ze een reparatie van 3 mille (dieselinspuitpomp) voor de kiezen krijgen dat niet zomaar eventjes op tafel kunnen leggen
Some people see things as they are and say "Why".
I dream things that never were and say "Why not".
Op Instagram: https://www.instagram.com/saab_surplus/
'Het hangaartje van DV 9-3' verzameltopic: viewtopic.php?f=23&t=178434
I dream things that never were and say "Why not".
Op Instagram: https://www.instagram.com/saab_surplus/
'Het hangaartje van DV 9-3' verzameltopic: viewtopic.php?f=23&t=178434
-
- Geregistreerd lid
- Berichten: 2142
- Lid geworden op: vr 07 dec, 2012 10:27
- Regio: NL - Provincie Zuid-holland
Re: 3 x 9-3 wie van de 3
Grappig, er staat nergens dat het financiële aspect GEEN factor van betekenis is of dat technische aspecten (gevoelige dieselpomp) er niet toe doen in de afwegingen van TS. We zijn dus weer lekker aan het veronderstellen met elkaar
Een 95 en een 96 (seventies cars), 9 maal 9-3 OG (3 x hatchback, 3 x coupé, 3 x cabrio) en 2 x 9-5 estate OG
Een 9-5 NG en een Opel Insignia op weg om voor eeuwig verbonden te worden tot een 9-5 NG estate 2.8 XWD
Daily driver: Citroën C6
Just for the fun of it: Porsche 911 met PDK bak
Een 9-5 NG en een Opel Insignia op weg om voor eeuwig verbonden te worden tot een 9-5 NG estate 2.8 XWD
Daily driver: Citroën C6
Just for the fun of it: Porsche 911 met PDK bak
- DV 9-3
- Donateur
- Berichten: 1945
- Lid geworden op: za 03 dec, 2016 18:59
- Regio: NL - Provincie Noord-Holland
Re: 3 x 9-3 wie van de 3
Spreek voor jezelf alsjeblieft, Thierry..NeufegliseThierry schreef: ↑wo 11 mei, 2022 11:42Grappig, er staat nergens dat het financiële aspect GEEN factor van betekenis is of dat technische aspecten (gevoelige dieselpomp) er niet toe doen in de afwegingen van TS. We zijn dus weer lekker aan het veronderstellen met elkaar
Tenzij je in Koninklijk meervoud spreekt over jezelf, klopt je conclusie dat 'we dus weer lekker aan het veronderstellen zijn met elkaar' namelijk volstrekt niet. Vooral omdat jouw duiding van de communicatie in mijn beleving impliceert dat je bedoelt dat 'we' zelf niet doorhebben dat 'we' veronderstellen, en doordat jij dat dan weer vilein zo benoemt bedoel je met 'we' dus èigenlijk alleen mij en niet jezelf.
Daar waar ik iets veronderstel, benoem ik dat expliciet door het over 'mijn indruk' te hebben en die te delen. Zo ook in dit topic..
Groet!
Some people see things as they are and say "Why".
I dream things that never were and say "Why not".
Op Instagram: https://www.instagram.com/saab_surplus/
'Het hangaartje van DV 9-3' verzameltopic: viewtopic.php?f=23&t=178434
I dream things that never were and say "Why not".
Op Instagram: https://www.instagram.com/saab_surplus/
'Het hangaartje van DV 9-3' verzameltopic: viewtopic.php?f=23&t=178434
-
- Geregistreerd lid
- Berichten: 2142
- Lid geworden op: vr 07 dec, 2012 10:27
- Regio: NL - Provincie Zuid-holland
Re: 3 x 9-3 wie van de 3
Niet jezelf of mij te serieus nemen David. Als je goed leest zit er in jouw reactie net zo goed een een impliciete aanname als de mijne.
Verder zou een puber zeggen: boeien!
En voor alle duidelijkheid: er zit niks vileins in mijn reactie, jammer dat jij er iets uithaalt wat er echt niet inzit.
Verder zou een puber zeggen: boeien!
En voor alle duidelijkheid: er zit niks vileins in mijn reactie, jammer dat jij er iets uithaalt wat er echt niet inzit.
Een 95 en een 96 (seventies cars), 9 maal 9-3 OG (3 x hatchback, 3 x coupé, 3 x cabrio) en 2 x 9-5 estate OG
Een 9-5 NG en een Opel Insignia op weg om voor eeuwig verbonden te worden tot een 9-5 NG estate 2.8 XWD
Daily driver: Citroën C6
Just for the fun of it: Porsche 911 met PDK bak
Een 9-5 NG en een Opel Insignia op weg om voor eeuwig verbonden te worden tot een 9-5 NG estate 2.8 XWD
Daily driver: Citroën C6
Just for the fun of it: Porsche 911 met PDK bak
- DV 9-3
- Donateur
- Berichten: 1945
- Lid geworden op: za 03 dec, 2016 18:59
- Regio: NL - Provincie Noord-Holland
Re: 3 x 9-3 wie van de 3
I rest my case...
Benieuwd wat de keuze wordt! OG of NG... Ik vond 'm nog niet zo eenvoudig...
Benieuwd wat de keuze wordt! OG of NG... Ik vond 'm nog niet zo eenvoudig...
Some people see things as they are and say "Why".
I dream things that never were and say "Why not".
Op Instagram: https://www.instagram.com/saab_surplus/
'Het hangaartje van DV 9-3' verzameltopic: viewtopic.php?f=23&t=178434
I dream things that never were and say "Why not".
Op Instagram: https://www.instagram.com/saab_surplus/
'Het hangaartje van DV 9-3' verzameltopic: viewtopic.php?f=23&t=178434
- JvD
- Geregistreerd lid
- Berichten: 467
- Lid geworden op: di 12 jul, 2016 19:05
- Regio: България - Bulgarije
- Contacteer:
Re: 3 x 9-3 wie van de 3
Hoewel ik in het verleden wel al eens een OG heb getest, ga ik nu nog een test op langere afstand doen, puur omdat het toevallig ook goed uitkomt.DV 9-3 schreef: ↑wo 11 mei, 2022 10:14Grappig, het is net of ik mijzelf hoor over m'n twijfel tussen de ng cabrio versus de og cabrio... Mijn conclusie van precies dat expiriment de afgelopen weken is dat de ng qua pure rij-ervaring in alle opzichten de betere auto is maar dat ik in alle opzichten, dus niet uitsluitend de rij-ervaring, met veel en veel meer plezier in een og rijd.
Veel plezier met het maken van je afweging.
(Economische overwegingen gaan uiteindelijk bij beide auto's mank als het om plezier ervaren gaat, moet je maar denken.)
En inderdaad, de NG is in rijgedrag zeer goed en beter dan de OG, maarrrrr, de NG mist ook wel karakter wat ik de OG niet kan ontzeggen.
Voor de cabrio blijf ik in elk geval bij OG
9-3 SE Cabrio 2.0t Sport Edition autom. steel-grey 2003 Stage 1 (2020 - )
9-3 SE 2.2 TiD Anniversary zwart 2002 (2017 - )
9-3 SE 2.2 TiD Anniversary zwart 2002 (2017 - )
- JvD
- Geregistreerd lid
- Berichten: 467
- Lid geworden op: di 12 jul, 2016 19:05
- Regio: България - Bulgarije
- Contacteer:
Re: 3 x 9-3 wie van de 3
Het financiele aspect speelt wel mee maar van de OG weet ik wat ik heb en wat ik eraan gedaan heb. Qua roest is dat ook zeer recent nog behandelt, Bovendien komt de OG oorspronkelijk uit Italie en rij ik hiermee momenteel in een landklimaat. De NG heeft ook recent een groot en serieus onderhoud gehad maar ken ik minder goed dan de OG.NeufegliseThierry schreef: ↑wo 11 mei, 2022 11:42Grappig, er staat nergens dat het financiële aspect GEEN factor van betekenis is of dat technische aspecten (gevoelige dieselpomp) er niet toe doen in de afwegingen van TS. We zijn dus weer lekker aan het veronderstellen met elkaar
Bijkomstigheid is dat in het land waar ik woon de prijzen een stuk vriendelijker zijn dan het bedrag wat jij noemt, maar wel een puntje van overweging.
9-3 SE Cabrio 2.0t Sport Edition autom. steel-grey 2003 Stage 1 (2020 - )
9-3 SE 2.2 TiD Anniversary zwart 2002 (2017 - )
9-3 SE 2.2 TiD Anniversary zwart 2002 (2017 - )
- JvD
- Geregistreerd lid
- Berichten: 467
- Lid geworden op: di 12 jul, 2016 19:05
- Regio: България - Bulgarije
- Contacteer:
Re: 3 x 9-3 wie van de 3
Inderdaad een lastige aangezien en vandaar dat ik hier een balletje heb opgegooid om wat verschillende invalshoeken te vernemen.
Ik hoop dat de lange testrit uitsluitsel zal opleveren, maar ja, rijgedrag is niet het enige.
9-3 SE Cabrio 2.0t Sport Edition autom. steel-grey 2003 Stage 1 (2020 - )
9-3 SE 2.2 TiD Anniversary zwart 2002 (2017 - )
9-3 SE 2.2 TiD Anniversary zwart 2002 (2017 - )
- JvD
- Geregistreerd lid
- Berichten: 467
- Lid geworden op: di 12 jul, 2016 19:05
- Regio: България - Bulgarije
- Contacteer:
Re: 3 x 9-3 wie van de 3
Heb ik met de OG nog zeer recente gedaan en uitgevoerd. Daarbij heb ik de OG uit Italie gehaald waar hij de eerste 15 jaar van z'n leven heeft doorgebracht, Bologna en daarna omgeving Vinetie.
9-3 SE Cabrio 2.0t Sport Edition autom. steel-grey 2003 Stage 1 (2020 - )
9-3 SE 2.2 TiD Anniversary zwart 2002 (2017 - )
9-3 SE 2.2 TiD Anniversary zwart 2002 (2017 - )
- Henk-Jan
- Geregistreerd lid
- Berichten: 14325
- Lid geworden op: vr 01 sep, 2006 9:30
- Regio: Outside Europe
Re: 3 x 9-3 wie van de 3
Zelf zou ik de OG houden omdat je de historie kent, de NG ook een diesel is en de NG bij verkoop meer opbrengt. Daarnaast is het handig om twee auto's van dezelfde generatie te hebben om evt. onderdelen kortstondig uit te wisselen of om bij onderhoud af te kunnen kijken hoe het elkaar hoort te zitten nadat je iets uit elkaar gehaald hebt.
T.z.t. zou je dan de OG diesel kunnen wisselen voor iets waar je zo'n klik mee hebt dat je niet zou twijfelen of je er de OG wel voor moet verkopen?
T.z.t. zou je dan de OG diesel kunnen wisselen voor iets waar je zo'n klik mee hebt dat je niet zou twijfelen of je er de OG wel voor moet verkopen?
Geld maakt niet gelukkig, daarom is Saab rijden ook zo fijn...
Nieuwe liefde: 9-3x XWD (MY11) + 9-3 Cabrio (MY01) + Saabo (MY68) 2017 - ...
Oude liefde: 9000 CS 2.3i Automaat (MY92) 2006 - 2013 & 2020 - ...
Nieuwe liefde: 9-3x XWD (MY11) + 9-3 Cabrio (MY01) + Saabo (MY68) 2017 - ...
Oude liefde: 9000 CS 2.3i Automaat (MY92) 2006 - 2013 & 2020 - ...
- JvD
- Geregistreerd lid
- Berichten: 467
- Lid geworden op: di 12 jul, 2016 19:05
- Regio: България - Bulgarije
- Contacteer:
Re: 3 x 9-3 wie van de 3
Verleden week woensdag en donderdag de 2400 km afgetikt in de 9-3 Sport Estate, een erg goede reiswagen.
(Duitsland)Frankfurt-Passau-(Oostenrijk) Wenen-(Hongarije) Budapest-Szeged-(Roemenie) Timisuara tot daaraantoe allemaal snelweg.
Daarna begint het feest in de richting van Bucharest tot aan de oversteek naar Vidin is er geen snelweg en gaat het door de bergen (deel van Karpaten) en dan blinkt de 9-3 Sport Estate en ook Sedan echt uit in weggedrag. Eveneens na oversteken van de Donau bij Vidin weer door de bergen (Stara Planina) richting Sofia en ook daar is de 9-3 NG op zijn gemak. Van Sofia nog een stukje 130 via de Tracia snelweg naar huis en de (test)rit zat erop.
Vermoeidheid van het rijden? niet echt. Wel van de lengte van de rit in twee dagen, maar met de 9-3 NG is dat beslist geen straf!
Conclusie is dat de 9-3 NG een volle stap boven de 9-3 OG staat als het om weggedrag gaat.
Toch blijf ik bij de oudere en toch echt meer typisch "Saab" 9-3 OG. En om diverse redenen anders nog dan dat de OG meer typisch "Saab" is.
Ik rij namelijk niet elke week 2400 km in twee dagen, steker nog, ik rij slechts 2400 km in 20 weken.
Het interieur van de 9-3 NG is fraai maar dat van de 9-3 is fraaier en beter van kwaliteit.
Ook grijp ik bij het openen van de ramen in de NG steevast naar de middelconsole om vervolgens te ontdekken dat de wat wankele knoppen op de deur links van me zitten. Raar toch! de airco, radio het contactslot en versnellingspook zitten allemaal rechts en dan de raambediening links.
Bij het schoonmaken van het interieur van de NG viel mij op dat er veel meer details zijn dan bij de OG en die details hebben naatjes waartussen vuil gaat zitten.
Er hebben zich al een aantal geintereseerden getoond voor de 9-3 Sport Estate.
En voor de OG's (Anniversary en Cabrio Sport Edition met 215PK) ga ik de dikkere torsie stangen achter aanbrengen en de steering rack brace.
Stiekem sluit niet uit er nog ooit eens een Sport Estate bij te zetten puur voor het superieure weggedrag.
(Duitsland)Frankfurt-Passau-(Oostenrijk) Wenen-(Hongarije) Budapest-Szeged-(Roemenie) Timisuara tot daaraantoe allemaal snelweg.
Daarna begint het feest in de richting van Bucharest tot aan de oversteek naar Vidin is er geen snelweg en gaat het door de bergen (deel van Karpaten) en dan blinkt de 9-3 Sport Estate en ook Sedan echt uit in weggedrag. Eveneens na oversteken van de Donau bij Vidin weer door de bergen (Stara Planina) richting Sofia en ook daar is de 9-3 NG op zijn gemak. Van Sofia nog een stukje 130 via de Tracia snelweg naar huis en de (test)rit zat erop.
Vermoeidheid van het rijden? niet echt. Wel van de lengte van de rit in twee dagen, maar met de 9-3 NG is dat beslist geen straf!
Conclusie is dat de 9-3 NG een volle stap boven de 9-3 OG staat als het om weggedrag gaat.
Toch blijf ik bij de oudere en toch echt meer typisch "Saab" 9-3 OG. En om diverse redenen anders nog dan dat de OG meer typisch "Saab" is.
Ik rij namelijk niet elke week 2400 km in twee dagen, steker nog, ik rij slechts 2400 km in 20 weken.
Het interieur van de 9-3 NG is fraai maar dat van de 9-3 is fraaier en beter van kwaliteit.
Ook grijp ik bij het openen van de ramen in de NG steevast naar de middelconsole om vervolgens te ontdekken dat de wat wankele knoppen op de deur links van me zitten. Raar toch! de airco, radio het contactslot en versnellingspook zitten allemaal rechts en dan de raambediening links.
Bij het schoonmaken van het interieur van de NG viel mij op dat er veel meer details zijn dan bij de OG en die details hebben naatjes waartussen vuil gaat zitten.
Er hebben zich al een aantal geintereseerden getoond voor de 9-3 Sport Estate.
En voor de OG's (Anniversary en Cabrio Sport Edition met 215PK) ga ik de dikkere torsie stangen achter aanbrengen en de steering rack brace.
Stiekem sluit niet uit er nog ooit eens een Sport Estate bij te zetten puur voor het superieure weggedrag.
9-3 SE Cabrio 2.0t Sport Edition autom. steel-grey 2003 Stage 1 (2020 - )
9-3 SE 2.2 TiD Anniversary zwart 2002 (2017 - )
9-3 SE 2.2 TiD Anniversary zwart 2002 (2017 - )