Startblokkering Saab 900ng cabrio

1993-2002
Plaats reactie
Pontiac1978
Geregistreerd lid
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 22 feb, 2021 20:38
Regio: NL - Provincie Zuid-holland

Startblokkering Saab 900ng cabrio

Bericht door Pontiac1978 » do 19 mei, 2022 14:11

Hallo allemaal,
Sinds 2 jaar heb ik een 900ng cabrio 2,3l uit 1996. Het was een beetje een impuls, maar hij zag er goed uit en had redelijke km stand. Ik heb mij ook aangemeld bij dit forum aangezien je bij Google hier de meeste hits krijgt. Verder het verplichte Haynes boek gekocht, en andere documentatie. Saab heb ik naar de garage gebracht en vloeistoffen, filters, automatische bekolie, bougies etc laten vervangen. Toen in gebruik genomen….

WAt een fantastische auto. Wat een heerlijke rijeigenschappen. Wat een lekkere cabrio. Vorig jaar een vouwwagentje gekocht, trekhaak onder Saab gebouwd en al een paar keer op pad geweest. Ook mijn vrouw is wel gecharmeerd van de Saab. Hij wordt dus steeds vaker gebruikt.

Vorig weekend moest mijn zoon hockeyen in Rockanje. Ik hem afzetten en wilde eigenlijk de saab wassen. Startte hij niet. Alles proberen, deurvergrendeling open dicht, alle deuren en kofferbak open dicht. Startmotor draait, maar krijgt geen benzine. ANWB gebeld, moest 2 uur wachten. Na een tijd weer geprobeerd, starten lopen. ANWB afgebeld.

Dit was mij een maand geleden ook al eens gebeurd, dus ik heb er nu geen vertrouwen meer in. Op dit forum van alles gelezen, en ook een Saab meneer in Delft gevonden. Dinsdag langsgegaan, kan er pas medio juni terecht…

Gistermiddag trok ik de stoute schoenen aan en volgde de tips op dit forum: op zoek naar de gele stekker. Bestuurdersstoel eruit, klooien met tapijt. Vond wel een zilveren kastje met nummer 4588877 maar daar zit geen gele stekker.

Heeft iemand een idee? Anders moet ik maar wachten tot 8 juni.

Dit is voor het eerst dat ik iets op een forum zet, en heb geen idee hoe zoiets werkt. Zal ook proberen wat foto’s toe te voegen.

Alvast bedankt en groet
Rieks
Afbeelding

Afbeelding

beekemm
Geregistreerd lid
Berichten: 911
Lid geworden op: ma 04 dec, 2006 20:33
Regio: NL - Provincie Drenthe
Contacteer:

Re: Startblokkering Saab 900ng cabrio

Bericht door beekemm » vr 20 mei, 2022 10:35

Dat is denk ik het alarm c/q de startonderbreker, houd wel in de gaten dat de 96 nog de bedrading van de 95 heeft meestal, en dat de gele steker van de cabrio niet gelijk is aan die van de sedan, heb je schema's nodig stuur dat even een pb en neem evt contact op met Tanisha en als je dit kastje eruit haalt gooi het dan niet weg ik wil er al tijden mee aan het stoeien :D

jack
Saab 900NG Cabrio 1996 2.0I
Saab 9000 CDE automaat 1994 2.3I

Plaats reactie