Ventilator interieur
- de_skileraar
- Donateur (3x)
- Berichten: 95
- Lid geworden op: vr 26 feb, 2021 21:39
- Regio: NL - Provincie Noord-Brabant
Ventilator interieur
Moet ik écht de hele ruitenwisser-installatie (3 x woordwaarde) demonteren om de interieur ventilator te verwijderen?
Deze lijkt de geest gegeven te hebben. Ik zie in de gauwigheid geen aparte zekering hiervoor?
Vast bedankt voor de reactie.
Deze lijkt de geest gegeven te hebben. Ik zie in de gauwigheid geen aparte zekering hiervoor?
Vast bedankt voor de reactie.
Saab 9-3 2.0 turbo SE cabriolet - 1998
- busy
- Donateur (4x)
- Berichten: 4169
- Lid geworden op: za 22 sep, 2012 21:29
- Regio: NL - Provincie Noord-Holland
Re: Ventilator interieur
Als deze stuk is wel. Kan in 30 minuten valt wel mee. Zekering zit in zijkant dashboard nr staat op het klepje
SAAB 9-3 5-deurs 2.0. Lpt 2002, Hazelnut
SAAB 9-3 Sport Estate, TTiD Aero 2008, Dion HPT 220pk Grijs
SAAB HobbyClub Amersfoort
SAAB 9-3 Sport Estate, TTiD Aero 2008, Dion HPT 220pk Grijs
SAAB HobbyClub Amersfoort
- de_skileraar
- Donateur (3x)
- Berichten: 95
- Lid geworden op: vr 26 feb, 2021 21:39
- Regio: NL - Provincie Noord-Brabant
Re: Ventilator interieur
Hmm. Ik heb de twee 30A zekeringen omgewisseld. Dat biedt helaas geen soelaas.
De contactpunten van de stekker waren wat roestig. Dit heb ik opgeschuurd. Ook niets.
Ventilator rechtsreeks op de accu; draaien als een malle.
Bedieningspaneel verwisseld met een oude; niets.
Ra ra? Iemand een suggestie?
De contactpunten van de stekker waren wat roestig. Dit heb ik opgeschuurd. Ook niets.
Ventilator rechtsreeks op de accu; draaien als een malle.
Bedieningspaneel verwisseld met een oude; niets.
Ra ra? Iemand een suggestie?
Saab 9-3 2.0 turbo SE cabriolet - 1998
- Tjøørd
- Donateur (6x)
- Berichten: 3530
- Lid geworden op: za 08 okt, 2005 12:27
- Regio: NL - Provincie Noord-Holland
Re: Ventilator interieur
Kachelweerstand?
9-5 Vector Estate 2004
95 V4 1974
Hiervoor: 95 1971, 900 cabrio 1997, 9000i 1987, 9-5 Estate 2000, 9000 CSE Anniversary 1997, 90 1986, 99 1982
95 V4 1974
Hiervoor: 95 1971, 900 cabrio 1997, 9000i 1987, 9-5 Estate 2000, 9000 CSE Anniversary 1997, 90 1986, 99 1982
- busy
- Donateur (4x)
- Berichten: 4169
- Lid geworden op: za 22 sep, 2012 21:29
- Regio: NL - Provincie Noord-Holland
Re: Ventilator interieur
Dat denk ik ook
SAAB 9-3 5-deurs 2.0. Lpt 2002, Hazelnut
SAAB 9-3 Sport Estate, TTiD Aero 2008, Dion HPT 220pk Grijs
SAAB HobbyClub Amersfoort
SAAB 9-3 Sport Estate, TTiD Aero 2008, Dion HPT 220pk Grijs
SAAB HobbyClub Amersfoort
- de_skileraar
- Donateur (3x)
- Berichten: 95
- Lid geworden op: vr 26 feb, 2021 21:39
- Regio: NL - Provincie Noord-Brabant
Re: Ventilator interieur
Juistem.
Wat moet ik allemaal (behalve dashboardkastje, zijpaneel en zwarte kapje linkervoet passagier verder losschroeven om de stekker van de weerstand los te krijgen?
Of, wat voor Zweedse handjes (elandhoeven?) hebben dit ooit gemonteerd?
Iemand ervaring hiermee?
Wat moet ik allemaal (behalve dashboardkastje, zijpaneel en zwarte kapje linkervoet passagier verder losschroeven om de stekker van de weerstand los te krijgen?
Of, wat voor Zweedse handjes (elandhoeven?) hebben dit ooit gemonteerd?
Iemand ervaring hiermee?
Saab 9-3 2.0 turbo SE cabriolet - 1998
- busy
- Donateur (4x)
- Berichten: 4169
- Lid geworden op: za 22 sep, 2012 21:29
- Regio: NL - Provincie Noord-Holland
Re: Ventilator interieur
Ik heb er meerdere vervangen De stekker zit beetje verstopt en kun je met schroevendraaier loswippen Zitten twee palletjes Verder beetje warmtegeleidingspasta gebruiken Zorg voor voldoende licht
SAAB 9-3 5-deurs 2.0. Lpt 2002, Hazelnut
SAAB 9-3 Sport Estate, TTiD Aero 2008, Dion HPT 220pk Grijs
SAAB HobbyClub Amersfoort
SAAB 9-3 Sport Estate, TTiD Aero 2008, Dion HPT 220pk Grijs
SAAB HobbyClub Amersfoort
- de_skileraar
- Donateur (3x)
- Berichten: 95
- Lid geworden op: vr 26 feb, 2021 21:39
- Regio: NL - Provincie Noord-Brabant
Re: Ventilator interieur
Dankje voor je snelle reactie.
Ik ga er met voldoende licht nog eens rustig naar kijken. De stekker van de draadboom is los. Het is de stekker van de weerstand die nog in de behuizing vastgeklikt zit.
---
Het blijft bij kijken; ik krijg die stekker (nog) niet los. Heeft iemand tips ajb?
Ik ga er met voldoende licht nog eens rustig naar kijken. De stekker van de draadboom is los. Het is de stekker van de weerstand die nog in de behuizing vastgeklikt zit.
---
Het blijft bij kijken; ik krijg die stekker (nog) niet los. Heeft iemand tips ajb?
Saab 9-3 2.0 turbo SE cabriolet - 1998
-
- Donateur (2x)
- Berichten: 857
- Lid geworden op: ma 21 dec, 2009 15:22
- Regio: NL - Provincie Limburg
Re: Ventilator interieur
Als je nog een nieuwe kachelweerstand zoekt ik heb er 1 liggen. Verkeerd besteld. Die ik heb is voor een ACC en niet voor een mechanische.
Saab 9-3 2.0T SE Cabrio 1998 Hirsch Stage 1 (222 PK)
Saab 900 2.0 Coupe 1997 (verkocht)
Saab 900 2.0 Turbo Cabrio 1994 (verkocht)
Saab 9-3 2.0i S Cabrio 1999 (van mijn zoon)(verkocht)
Saab 9000 CS 2.0t 1997 (van mijn zoon)
Saab 9-3 2.0T SE Automaat Cabrio 1999 (Zoon)
Saab 900 2.0 Coupe 1997 (verkocht)
Saab 900 2.0 Turbo Cabrio 1994 (verkocht)
Saab 9-3 2.0i S Cabrio 1999 (van mijn zoon)(verkocht)
Saab 9000 CS 2.0t 1997 (van mijn zoon)
Saab 9-3 2.0T SE Automaat Cabrio 1999 (Zoon)
- sterkstromer
- Donateur
- Berichten: 898
- Lid geworden op: vr 02 mar, 2018 8:38
- Regio: NL - Provincie Zuid-holland
Re: Ventilator interieur
Ik kan me niet herinneren dat het loshalen van die steker uit die houder zoveel moeite kostte vorig jaar...de_skileraar schreef: ↑ma 04 jul, 2022 14:37Dankje voor je snelle reactie.
Ik ga er met voldoende licht nog eens rustig naar kijken. De stekker van de draadboom is los. Het is de stekker van de weerstand die nog in de behuizing vastgeklikt zit.
---
Het blijft bij kijken; ik krijg die stekker (nog) niet los. Heeft iemand tips ajb?
Overigens is die "kachelweerstand" geen weerstand maar een elektronisch circuit met een flinke mosfet die op zich met wat soldeerervaring te vervangen is. Bij Reichelt kostte zo'n ding een paar euro: https://www.reichelt.nl/nl/nl/mosfet-n- ... tml?&nbc=1
Tussen mosfet en behuizing koelpasta, tussen behuizing en airco-verdamper koelgum (spul dat je ook gebruikt voor processorkoelers in de computer). Dit omdat mijn after-market verdamper een minder goede passing van de "kachelweerstand" oplevert.
Saab 9-3 cabrio 2.0T SE 1998 (DionHPT Stage 1, SRB, dubbele stabi achter, AS3, SE-skirts, interieur design edition, trommelhuis van 900 NG, 9-5 Aero remmen, bekerhouder, spoiler) (2018 - heden)
Saab 900 Turbo "Silver Arrow" 1986 (2002-2004)
Saab 900 Turbo "Silver Arrow" 1986 (2002-2004)
-
- Geregistreerd lid
- Berichten: 8
- Lid geworden op: di 22 jul, 2014 16:55
- Regio: NL - Provincie Zeeland
Re: Ventilator interieur
hoe heb je de ventilator direct op de accu laten draaien? was dat met of zonder de weerstand die in het aansluitblokje zit meteen naast de blower onder de motorkap?de_skileraar schreef: ↑ma 04 jul, 2022 12:19Hmm. Ik heb de twee 30A zekeringen omgewisseld. Dat biedt helaas geen soelaas.
De contactpunten van de stekker waren wat roestig. Dit heb ik opgeschuurd. Ook niets.
Ventilator rechtsreeks op de accu; draaien als een malle.
Bedieningspaneel verwisseld met een oude; niets.
Ra ra? Iemand een suggestie?
ik heb ook problemen met mijn blower, reeds de mosfet vervangen.
bij het openhalen van het weerstandsblokje naast de ventilator zelf zat er slechts een klein weerstandje in dit weerstandsblok, terwijl ik op videos op youtube hier grote weerstanden zie zitten.
ik weet dus niet of ik voor het testen van de ventilator dit blokje er nog tussen moet laten, of de ventilator zonder dit blokje testen.
MVG, Slofke
-
- Geregistreerd lid
- Berichten: 8
- Lid geworden op: di 22 jul, 2014 16:55
- Regio: NL - Provincie Zeeland
Re: Ventilator interieur
nb, ik heb ACC
- de_skileraar
- Donateur (3x)
- Berichten: 95
- Lid geworden op: vr 26 feb, 2021 21:39
- Regio: NL - Provincie Noord-Brabant
Re: Ventilator interieur
Op de 'lompe' manier; direct vanaf de accu op de + en - van de ventilator.
Saab 9-3 2.0 turbo SE cabriolet - 1998