Zoektocht 9-3 cabrio OG: vragen

1993-2002
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jaap900i
Donateur
Donateur
Berichten: 893
Lid geworden op: ma 07 aug, 2006 14:41
Regio: NL - Provincie Utrecht

Zoektocht 9-3 cabrio OG: vragen

Bericht door Jaap900i » wo 17 aug, 2022 17:22

Goedemiddag jongens en meisjes,

Ik ben actief op zoek naar een 9-3 OG cabrio uit ca ‘98-‘03. Directe aanleiding is mijn trouwdag op 4 november, en de overweging ‘waarom een Caab 9-3 huren als je er ook een kunt kopen? ’ :D Er zijn er genoeg te koop, maar in mijn zoektocht loop ik tegen wat vragen op. Ik wil er eigenlijk alleen maar 1 als daily driver (na mijn trouwdag) gaan gebruiken als er LPG-G3 in zit. Antwoorden op de komende vragen zijn in elk geval welkom, net als overige tips of eerdere topics die van belang kunnen zijn. Ik besef dat veel vragen al gesteld en beantwoord zijn en ik heb veel gezocht en gelezen, maar nog niet alles gevonden.
  • Ik wil een og omdat die beduidend lichter is dan de OG en LPG-inbouw dus qua motorrijtuigenbelasting nog redelijk te betalen is. Vanaf 1320 voor een og tot 1550 of meer kg voor een NG scheelt nogal in de vaste lasten
  • Ik hoor en lees verschillende berichten over de maximale tankmaat van een lpg-tank in de reservewielruimte. Voor mij is een alternatief een grote tank in de achterbak, onder de ingevouwen kap. Wie heeft daar ervaring mee en wie weet hoe groot maximaal op beide plekken kan? Voorbeeldfoto’s misschien?
  • Kan je de elektronische teller van dit type eigenlijk terugdraaien? Is een lage km-stand van een importCaab betrouwbaar of is het technisch eenvoudig kmstanden te beinvloeden, zoals vroeger met een motortje op de km-kabel?
  • De monster kilometerstandenlijst op dit forum wordt aangevoerd door een flink aantal lpg-auto’s. Ik ben ook van plan lang door te rijden met m’n aankoop, maar 800.000 km hoef ik niet perse te halen. Een technische goede basis met niet teveel km’s lijkt me de beste startpositie, toch? Veel meer dan 250.000 k wil ik eigenlijk niet, tenzij aantoonbaar zeer goed onderhouden en veel onderdelen al vervangen. Of is een hoge stand niet echt een probleem?
  • Ik lees dat bij motoren boven de 200 pk het lastiger is een lpg-installatie in te bouwen. Ik hoef ook niet perse 280 pk (integendeel), maar klopt dat?
  • De aankooptips hier zijn gestart in 2010 en laatst bijgewerkt in 2019. Zijn ze nog actueel?
  • De radio-/cd-speler uit de OG zou ik graag vervangen door iets moderners, liefst met navi/dab+/Bluetooth of toch minstens radio met aux. Origineel Saab is fijn (en wat is er dan mogelijk?) maar aftermarket is ook prima. Liefst zo mooi mogelijk passend in de bestaande ruimte.
  • Nog andere zaken waar ik om kan denken? Tips? No-go’s?
Veel vragen, maar er is hier dan ook veel kennis en ervaring. Dank alvast voor het meedenken en meekijken!

Hartelijke groet, Jaap
9-3 Cabrio 2.0t SE 185 pk (af-fabriek)
900i 8V '90 LPG (sold witte kerstavond 2010 aan forumlid en kaalgeplukt om veel andere Saabjes het leven te verlengen)

Gebruikersavatar
busy
Donateur (4x)
Donateur (4x)
Berichten: 4169
Lid geworden op: za 22 sep, 2012 21:29
Regio: NL - Provincie Noord-Holland

Re: Zoektocht 9-3 cabrio OG: vragen

Bericht door busy » wo 17 aug, 2022 19:23

Dag lief kijkbuis kind als je even de zoekfunctie gebruikt vind je al heel veel informatie die al je vragen beantwoorden: viewtopic.php?f=7&t=132480

Er is ook een LPG topic
SAAB 9-3 5-deurs 2.0. Lpt 2002, Hazelnut
SAAB 9-3 Sport Estate, TTiD Aero 2008, Dion HPT 220pk Grijs

SAAB HobbyClub Amersfoort

Plaats reactie