Foutcode P1640 en P0135 Saab 9-3 T5 B204E
- gj.stegeman
- Donateur
- Berichten: 379
- Lid geworden op: ma 18 jan, 2010 21:26
- Regio: NL - Provincie Flevoland
Foutcode P1640 en P0135 Saab 9-3 T5 B204E
Dag,
De afgelopen week viel de motor een paar keer stil na de eerste keer starten. Nog een keer starten en gaan. Geen lampje te zien en geen foutmelding.
Ik vreesde eerst de benzinepomp of het benzinefilter.
Vandaag ineens weer en ineens een een lampje van het motormanagement. Kreeg het nog aan de praat na lang starten en thuis uitgelezen met OBD-lezer van ELM.
Foutcode P1640 en P0135 kwam tevoorschijn. P1640 is wat vaag, maar P0135 is de lambasonde. Het is een T5 B204E.
Na wat gerommel aan de aansluiting van de lambasonde (Volgens mij heeft een T5-motor er maar 1) was de foutmelding weg. Nog wel een brandend lampje van het motormanagement. Inmiddels opgelost door de accu er een half uur eraf te halen.
Kan het zo zijn dat omdat ik de ACC op maximaal koelen heb gezet dat de lambasensor gaat rommelen en een foutmelding geeft?
De afgelopen week viel de motor een paar keer stil na de eerste keer starten. Nog een keer starten en gaan. Geen lampje te zien en geen foutmelding.
Ik vreesde eerst de benzinepomp of het benzinefilter.
Vandaag ineens weer en ineens een een lampje van het motormanagement. Kreeg het nog aan de praat na lang starten en thuis uitgelezen met OBD-lezer van ELM.
Foutcode P1640 en P0135 kwam tevoorschijn. P1640 is wat vaag, maar P0135 is de lambasonde. Het is een T5 B204E.
Na wat gerommel aan de aansluiting van de lambasonde (Volgens mij heeft een T5-motor er maar 1) was de foutmelding weg. Nog wel een brandend lampje van het motormanagement. Inmiddels opgelost door de accu er een half uur eraf te halen.
Kan het zo zijn dat omdat ik de ACC op maximaal koelen heb gezet dat de lambasensor gaat rommelen en een foutmelding geeft?
- K0ENIE
- Geregistreerd lid
- Berichten: 403
- Lid geworden op: di 17 nov, 2015 22:22
- Regio: NL - Provincie Drenthe
Re: Foutcode P1640 en P0135 Saab 9-3 T5 B204E
De melding voor de lambdasensor betekent dat het mengsel niet correct is en hoeft dus niet te betekenen dat de sensor stuk is. Met die ELM kan je ook live waardes monitoren en kijk dan vooral naar de Short en Long trim waardes. Ook een lekke uitlaat kan het probleem zijn.
Saab 9000 st2 550.000 km- Daf 55 Turbo Trionic LPi - Dacia 1304 1.6i
- gj.stegeman
- Donateur
- Berichten: 379
- Lid geworden op: ma 18 jan, 2010 21:26
- Regio: NL - Provincie Flevoland
Re: Foutcode P1640 en P0135 Saab 9-3 T5 B204E
Vandaag gewoon starten en lopen. Geen foutmeldingen meer.
Code P1640 ook kunnen vinden en loop het relais en aansluitingen nog na.
https://saabwisonline.com/a3/9-3/2000/2 ... 04e/p1640/
Uitlaat loop ik na, want de einddemper is tijdens de APK dicht gesmeerd. Toch wel een gedoe als je over 10 dagen op vakantie gaat naar Italië. Dan wil je dit soort vage dingen niet. Eerst nog de airco zien te fixen, grote beurt en een nieuwe einddemper erop.
Code P1640 ook kunnen vinden en loop het relais en aansluitingen nog na.
https://saabwisonline.com/a3/9-3/2000/2 ... 04e/p1640/
Uitlaat loop ik na, want de einddemper is tijdens de APK dicht gesmeerd. Toch wel een gedoe als je over 10 dagen op vakantie gaat naar Italië. Dan wil je dit soort vage dingen niet. Eerst nog de airco zien te fixen, grote beurt en een nieuwe einddemper erop.
- ReinO
- Donateur 2014 + 2016
- Berichten: 15801
- Lid geworden op: di 03 mei, 2011 6:07
- Regio: NL - Provincie Flevoland
- Contacteer:
Re: Foutcode P1640 en P0135 Saab 9-3 T5 B204E
lees ik goed dat de startonderbreker storing geeft: heb je zo n ding aan boord en welke?
saabdealer kan hem verwijderen, al die dingen gaan kapot en dan sta je.
saabdealer kan hem verwijderen, al die dingen gaan kapot en dan sta je.
De Moerasruiter uit het Paradijs
900ng TD04, 1.9 bar!18T.
9-5 estate Aero, MY01, 18T.
900ng TD04, 1.9 bar!18T.
9-5 estate Aero, MY01, 18T.
- gj.stegeman
- Donateur
- Berichten: 379
- Lid geworden op: ma 18 jan, 2010 21:26
- Regio: NL - Provincie Flevoland
Re: Foutcode P1640 en P0135 Saab 9-3 T5 B204E
Er zit wel een alarm op als je dat bedoelt. Bij aflevering in 2000 geplaatst in Duitsland.
Volgens mij speelde het alarm en startonderbreking veelal op bij de 900 NG. Kan dat kloppen?
Volgens mij speelde het alarm en startonderbreking veelal op bij de 900 NG. Kan dat kloppen?
- ReinO
- Donateur 2014 + 2016
- Berichten: 15801
- Lid geworden op: di 03 mei, 2011 6:07
- Regio: NL - Provincie Flevoland
- Contacteer:
Re: Foutcode P1640 en P0135 Saab 9-3 T5 B204E
zekers: en een aanrader om die te verwijderen voordat het te laat is en je moet gaan afslepen van
Rastplaz bei de Oosternachbarn (steinkohl Deutsch).
Tenzij je natuurlijk naar Frankrijk gaat dan heb je dat risico niet.
Rastplaz bei de Oosternachbarn (steinkohl Deutsch).
Tenzij je natuurlijk naar Frankrijk gaat dan heb je dat risico niet.
De Moerasruiter uit het Paradijs
900ng TD04, 1.9 bar!18T.
9-5 estate Aero, MY01, 18T.
900ng TD04, 1.9 bar!18T.
9-5 estate Aero, MY01, 18T.
- gj.stegeman
- Donateur
- Berichten: 379
- Lid geworden op: ma 18 jan, 2010 21:26
- Regio: NL - Provincie Flevoland
Re: Foutcode P1640 en P0135 Saab 9-3 T5 B204E
Bij nader onderzoek zie ik een certificaat van inbouw van Eagle A-2000/ A-3000 geplaatst bij import.

Nu weet ik dat de batterij van de sirene naar het einde loopt. Iets wat Tanisha mij 2 jaar geleden wist te vertellen bij het uitlezen. Zijn die batterijen nog te vervangen?
Inmiddels ook het contactslot weer schoon gemaakt en met grafietpoeder gesmeerd, want afgelopen dagen was na het omdraaien van de sleutel alles dood op het dashboard (behalve de radio deed het nog) en dus niet te starten. Soms wel en dan weer niet. Nu weer wel. Denk dat het contactslot net niet genoeg naar beneden kwam.

Nu weet ik dat de batterij van de sirene naar het einde loopt. Iets wat Tanisha mij 2 jaar geleden wist te vertellen bij het uitlezen. Zijn die batterijen nog te vervangen?
Inmiddels ook het contactslot weer schoon gemaakt en met grafietpoeder gesmeerd, want afgelopen dagen was na het omdraaien van de sleutel alles dood op het dashboard (behalve de radio deed het nog) en dus niet te starten. Soms wel en dan weer niet. Nu weer wel. Denk dat het contactslot net niet genoeg naar beneden kwam.
- ReinO
- Donateur 2014 + 2016
- Berichten: 15801
- Lid geworden op: di 03 mei, 2011 6:07
- Regio: NL - Provincie Flevoland
- Contacteer:
Re: Foutcode P1640 en P0135 Saab 9-3 T5 B204E
meer variaties in storingen totdat je hem verwijderd hebt / laten verwijderen. Maar goed jij
kiest voor vallen en opstaan.
kiest voor vallen en opstaan.
De Moerasruiter uit het Paradijs
900ng TD04, 1.9 bar!18T.
9-5 estate Aero, MY01, 18T.
900ng TD04, 1.9 bar!18T.
9-5 estate Aero, MY01, 18T.
- jaap noord
- Geregistreerd lid
- Berichten: 3096
- Lid geworden op: za 10 sep, 2011 13:34
- Regio: - kies een regio
Re: Foutcode P1640 en P0135 Saab 9-3 T5 B204E
Maw: zorg dat je de Eagle er zo snel mogelijk uit (laat) halen. Zijn al hele stukken over geschreven op dit forum. Vroeg of laat ben je de sjaak, en sta je ergens stil wat jij het niet wil.
SAAB 900Si 2.3 Talladega.
CAAB 900SE 2.0T
CAAB 900SE 2.0T
- gj.stegeman
- Donateur
- Berichten: 379
- Lid geworden op: ma 18 jan, 2010 21:26
- Regio: NL - Provincie Flevoland
Re: Foutcode P1640 en P0135 Saab 9-3 T5 B204E
Goed advies.
Heb gezocht op dit forum, maar niets kunnen vinden om het te verwijderen. Iemand tips om het zelf te verwijderen of te laten verwijderen?
Heb een normale afstandsbediening zonder banaan en geen extra bediening voor het alarm.
Na uitlezen met de ELM geen storingen meer te zien.
Heb gezocht op dit forum, maar niets kunnen vinden om het te verwijderen. Iemand tips om het zelf te verwijderen of te laten verwijderen?
Heb een normale afstandsbediening zonder banaan en geen extra bediening voor het alarm.
Na uitlezen met de ELM geen storingen meer te zien.