Ik kreeg vandaag APK afkeur op onze 9.3 cabrio MY02 vanwege een doorgeroeste veerschotel, links, boven.
Het lijkt een 900/9.3 kwaal te zijn dus ik zal niet de eerste zijn.
Lees ik het goed dat daar inzet las stukken voor zijn ?
Heeft iemand een goed adres om dit te verhelpen ?
Graag advies.
APK afkeur bovenste veerschotel links
- Ruud 9.3
- Donateur 2019
- Berichten: 1259
- Lid geworden op: wo 03 jan, 2007 19:46
- Regio: NL - Provincie Zuid-holland
APK afkeur bovenste veerschotel links
Sedan 9.3 SS 2007, Cabrio 9.3 SE 2002, 9000 Anni 1997, Volvo S60 2018
projecten: 900 T16S Aero 1992 en 96 V4 1971 Megasquirt
ex 900 T8 APC 1983, 9000i CC 1987, 900i 1985, Cabrio 900S Aero T5 1993, 9000i CSE 1994, 9000i CD 1990
Rijkdom zit tussen de oren, niet in je portemonnee
projecten: 900 T16S Aero 1992 en 96 V4 1971 Megasquirt
ex 900 T8 APC 1983, 9000i CC 1987, 900i 1985, Cabrio 900S Aero T5 1993, 9000i CSE 1994, 9000i CD 1990
Rijkdom zit tussen de oren, niet in je portemonnee
- 9323
- Donateur 2016 + 2017
- Berichten: 4879
- Lid geworden op: zo 28 sep, 2008 13:47
- Regio: NL - Provincie Utrecht
- Contacteer:
Re: APK afkeur bovenste veerschotel links
hi,
inzetstukken voor veerschotels kun je inderdaad krijgen bij de bekende adressen. Geloof dat het qua laswerk verder niet zo spannend is. De meeste specialisten kunnen dat wel. En het is meteen een goeie gelegenheid om je schokdempers achter en bumpstops te vervangen!
inzetstukken voor veerschotels kun je inderdaad krijgen bij de bekende adressen. Geloof dat het qua laswerk verder niet zo spannend is. De meeste specialisten kunnen dat wel. En het is meteen een goeie gelegenheid om je schokdempers achter en bumpstops te vervangen!
'92 900i-16v vijfdeurs, Cherry Red (214c), 287.000km
'23 Ford Kuga PHEV Titanium, Blazer Blue, 14000km
'23 Ford Kuga PHEV Titanium, Blazer Blue, 14000km
- OuweNiek
- Donateur 2018
- Berichten: 123
- Lid geworden op: di 24 okt, 2017 23:13
- Regio: NL - Provincie Friesland
Re: APK afkeur bovenste veerschotel links
Bij mijn Viggen werd het ontdekt tijdens een antiroest behandeling bij een klassieker specialist - geen Saab specialist. Toen alles goed schoon gemaakt werd bleken beide achterschotels en de balken er onder verroest. De auto was al gedemonteerd en dus daar ter plekken hersteld. Geen standaard lasstukken gebruikt maar vervangen wat vernieuwd moest worden in de balken. Verder nieuwe schotels en bumpstops van de Saab specialist uit Leeuwarden.
Advies. Bekijk beide kanten goed. Als je toch bezig bent is het misschien aan te raden om ook beide kanten te doen.
Groet, Niek
Advies. Bekijk beide kanten goed. Als je toch bezig bent is het misschien aan te raden om ook beide kanten te doen.
Groet, Niek
9-3 Viggen Coupe (1999)
Voorheen:
900 Turbo Coupe (1986)
9-3 S 2.0t (2000)
9-5 Aero Estate (2003)
Voorheen:
900 Turbo Coupe (1986)
9-3 S 2.0t (2000)
9-5 Aero Estate (2003)