Paar kleine vraagjes over de SID en het alarm

1993-2002
Plaats reactie
BertusDouma
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Paar kleine vraagjes over de SID en het alarm

Bericht door BertusDouma » wo 05 feb, 2025 17:10

Beste Saabisten,
Al weer een tijdje geleden dat ik hier was terwijl ik al wel weer met een paar vragen rondliep. Dus nu maar daarmee op de proppen, want:
- klopt het dat er een verschil zit bij sommige SID2 uitvoeringen en je gevraagd wordt even op de rem te trappen voor een ‘brakelight’ check of niet. De 9-3 coupe van mijn zoon doet iets dergelijks maar mijn 9-3 cabrio niet. Ik zie er ook niets van staan in het Saab-boekje. Iemand hier die een antwoord heeft.
- het alarm, en al eerder hier genoemd. Nu voor iets praktisch want ik heb gemerkt dat het alarm nog prima functioneert alleen vind ik het raar dat als ie afgaat je het alarm met het openen van de Saab of zelfs het starten ervan niet kunt uitschakelen. Klopt dat? Dat het alarm werkt kwam ik laatst achter: dacht handig te wezen door de kofferbak te ongrendelen, de auto vervolgens af te sluiten en even later wat materiaal over te willen leggen naar de Audi - met het openen van de kofferklep begon de Saab te loeien en was niet stil te krijgen. Uiteraard stopte die na een minuut of wat, maar toch…
Enfin, ben benieuwd naar deze Saab dingen, vgr., Bertus

frits 9-3
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Re: Paar kleine vraagjes over de SID en het alarm

Bericht door frits 9-3 » wo 05 feb, 2025 17:27

Volgen aan, want ik heb de situatie dat mijn knipperlichten niet meer knipperen bij het op slot doen. Bij openen gaan de mistlampen voor aan, achterlichten en 3de remlicht. Dat werkt wel, net als in- en uitklappen spiegels.

El René
Geregistreerd lid

Bericht door El René » wo 05 feb, 2025 17:36

Je hebt volgens mij SID2’s voor diesel en benzinemodellen. Ik heb een benzine-coupé en moet idd even op de rem trappen. Ik heb ook een diesel-SID in de auto gehad en die vroeg dat volgens mij niet.

frits 9-3
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door frits 9-3 » wo 05 feb, 2025 18:32

El René schreef:
wo 05 feb, 2025 17:36
Je hebt volgens mij SID2’s voor diesel en benzinemodellen. Ik heb een benzine-coupé en moet idd even op de rem trappen. Ik heb ook een diesel-SID in de auto gehad en die vroeg dat volgens mij niet.
Op de rem trappen, voor..?

Sonab
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door Sonab » wo 05 feb, 2025 18:50

Dan gaat de melding "check brake light" uit

frits 9-3
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door frits 9-3 » do 06 feb, 2025 9:27

Sonab schreef:
wo 05 feb, 2025 18:50
Dan gaat de melding "check brake light" uit
Dat zal dan een instelling zijn? Heb ik niet n.l.

coppe218
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door coppe218 » do 06 feb, 2025 10:25

Dit topic zit in het 9-3OG topic Frits, jij hebt een 9-3 NG. Dit is wezenlijk anders.

Bert, volgens mij kun je dit met de Tech2 instellen of je die check wel of niet wilt hebben.

frits 9-3
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door frits 9-3 » do 06 feb, 2025 10:29

[]

Oh, sorry. Had ik niet in de gaten. Zal het topic verder niet vervuilen.

klaasj
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door klaasj » do 06 feb, 2025 11:22

mbt het alarm zou het toch echt zo moeten zijn dat je met de afstandsbediening het alarm uit kunt zetten. Volgens mij drukken op de open de deur knop. Er zijn 2 sids. Een 1 en 2. De twee heeft iets meer info opties. Met een tech 2 kun je heel veel extra opties aanzetten bij de 9-3 og. O.a het automatisch sluiten van de deuren als je een paar meter gereden hebt en nog meer. De brake control is 1 van de opties.

Plaats reactie