Hallo Allemaal.
ik kreeg de melding 'brake light failure'. Dacht eerst een lampje te moeten vervangen. Deze zijn niet kapot. Ik merkte dat mijn remlichten alle drie of in ierder geval de derde bleven/bleef branden als ik met verlichting aan reed. Op internet gezocht. Meest voorkomende probleem lijkt de remlichtschakelaar te zijn. Maar nu blijkt dat dit alleen het geval is als de verlichting aanstaat. Als de verlichting uitstaat dan branden de remlichten ook niet en krijg ik de melding 'rear light failure' als ik dan op de rem trap. De remlichten gaan dan gewoon aan en bij loslaten weer uit. Het mechanisme van de schakelaar lijkt gewoon te werken. Ook lijkt nu overdag dat er bij de twee lage remlichten wel iets meer licht uitkomt als de verlichting aanstaat en ik rem.
Is dit probleem bij iemand bekend? Gaat er toch iets in de schakelaar fout of is er bijvoorbeeld elders sluiting?
Remlichtschakelaar of sluiting? 9-3 1999 2.01i
-
9000-95
- Donateur

Re: Remlichtschakelaar of sluiting? 9-3 1999 2.01i
Recent een lampje gewisseld? Waarschijnlijk zit er dan nu een enkel lampje op de plek van een duplo lamp. Of er zit een lampje niet in de juiste stand in.
Tweede optie is dat er sluiting zit in een duplo lampje, had ik laatst ook (daardoor viel de cruise steeds uit).
Derde optie is dat er vocht/corrosie/sluiting zit in je aanhanger stekkerdoos.
Remlichtschakelaar zou ik het niet in zoeken.
Tweede optie is dat er sluiting zit in een duplo lampje, had ik laatst ook (daardoor viel de cruise steeds uit).
Derde optie is dat er vocht/corrosie/sluiting zit in je aanhanger stekkerdoos.
Remlichtschakelaar zou ik het niet in zoeken.
-
willemwerkt
- Donateur (3x)

Hoi Peter,
Mijn ervaring met 'oudere' auto's is dat de lampfittinkjes,
of de aarding daarvan aan de auto, niet goed werkt door vervuiling of corrosie.
Lekker alle contactjes en stekkerverbindingen schoonmaken en inspuiten met contactspray.
Wanneer de aarding niet goed is gaat een lamp op een andere manier 'weg' zijn stroom afgeven.
Dan krijg je zo'n kerstboom effect.
Wanneer dit niets oplost is het nakijken en schoonmaken van de schakelingen aan de beurt.
Succes en fijn weekend.
Groet, Willem
Mijn ervaring met 'oudere' auto's is dat de lampfittinkjes,
of de aarding daarvan aan de auto, niet goed werkt door vervuiling of corrosie.
Lekker alle contactjes en stekkerverbindingen schoonmaken en inspuiten met contactspray.
Wanneer de aarding niet goed is gaat een lamp op een andere manier 'weg' zijn stroom afgeven.
Dan krijg je zo'n kerstboom effect.
Wanneer dit niets oplost is het nakijken en schoonmaken van de schakelingen aan de beurt.
Succes en fijn weekend.
Groet, Willem
-
PeterRuim
- Geregistreerd lid
Ok, bedankt! Ik ga die contactspray halen. Ik heb alleen gewone wd40.