Apple CarPlay inbouwen

1993-2002
Plaats reactie
Johndewidt1959
Geregistreerd lid

Apple CarPlay inbouwen

Bericht door Johndewidt1959 » ma 07 jul, 2025 17:16

Heeft iemand tips om Apple CarPlay in te bouwen in Saab 900 ng cabriolet 2.3 s ?

Spikes
Geregistreerd lid

Re: Apple CarPlay inbouwen

Bericht door Spikes » di 08 jul, 2025 12:46

Het is weliswaar geen 100% antwoord op je vraag, maar ik heb het op een iets andere manier opgelost, waarbij het dashboard eigenlijk intact blijft. Ik heb een Brodit Proclip (angled mount) geplaatst met een magsafe charger. Dat is hetgeen zichtbaar is vanaf het stuurwiel en hierop kan ik bijvoorbeeld Waze of Tidal bedienen. Achter de schermen zijn de speakers vervangen door Morel in combinatie met een Helix DSP versterker, Helix streamer en Helix handsfreeset. Werkt vlekkeloos met je iPhone, alleen geen echte Carplay natuurlijk.

Whats'aab
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Whats'aab » di 08 jul, 2025 14:17

Als je iets zoekt wat de originele radio intact laat, weet ik een paar opties:
-7 inch carplay scherm op aliexpress (30euro) die je met een zuignap aan de voorruit bevestigt. Werkt top, draadloos car play en adroid auto. Heeft een FM tramsmitter, op die manier komt je geluid van je carplay op de autoradio speakers.

-telefoonhouder met magsafe. By far het makkelijkste, en laadt meteen je telefoon op. Indien je muziek op de autospeakers wil kun je een BT Adapter kopen voor 120 euro, die werkt uitstekend.

-DIY oplossing: schermloze carplay dmv Raspberry pi. Muziek via bluetooth en navigatie via head up display. Dit is een relatief dure maar compleet aanpasbare oplossing.

Ziggys91
Geregistreerd lid

Bericht door Ziggys91 » di 08 jul, 2025 20:49

Ik heb een pioneer da360 ingebouwd in mijn 9-3, was redelijk eenvoudig en plug and play, mocht je vragen hebben hoor ik het wel!

Opa Bert
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Opa Bert » di 08 jul, 2025 23:43

Oplosingen met een FM zendertje naar de autoradio werken in Nederland uiterst matig.
De FM band zit mudvol alleen aan de uiterste boven of onderkant (87 of 108 MHz) vind je misschien lokaal wat ruimte.
Ga je dan door het land dan komt ook daar gegarandeerd van tijd tot tijd een stoorzender doorheen.

Johndewidt1959
Geregistreerd lid

Bericht door Johndewidt1959 » do 10 jul, 2025 14:53

Dankjewel voor de antwoorden, ik ga ermee aan de slag.
Vriendelijke groeten
John

reiernumans
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door reiernumans » do 10 jul, 2025 19:56

Mooiste oplossing is een moderne radio monteren, maar een 2DIN unit vergt enige creativiteit omdat de opening eigenlijk net te klein is.

naverwey
Geregistreerd lid

Bericht door naverwey » za 25 okt, 2025 16:59

Goedemiddag, ik wil ook idd mijn iPhone aansluiten op de boxen in de auto (9.3, coupe, uit 2000). Wil een makkelijke oplossing, gewoon een draadje uit dashboard en aansluiten. Kan dat ? Ik ging vandaag een offerte vragen voor 4 nieuwe boxen + draadloosversterker… totaal 1600 euro… ik hoop dat iemand mij kan helpen aan een filmpje bijvoorbeeld hoe het makkelijk zou kunnen. Gr Niek Verwey
Afbeelding

Plaats reactie