Fitting

1993-2002
Plaats reactie
Super72
Geregistreerd lid

Fitting

Bericht door Super72 » zo 13 jul, 2025 8:11

Mijn 9-3 Viggen heeft USA-knipperlichten. In de VS knipperen die niet alleen, maar bevatten ze ook een achteruitrijlampje (raar maar waar). Nu kan ik prima zonder zo'n lampje, maar de uitsparing ervoor begint me steeds meer te storen. Ik wil die dus opvullen, maar loop een beetje vast in de verkrijgbaarheid der dingen. Ik ben op zoek naar een fitting (nou ja, twee dus: links en rechts) voor in de achteruitrijlicht-opening. Nummer 3 in onderstaande tekening:

Afbeelding

Het Saab-pnderdeelnummer is 4468914. Ze lijken inmiddels onvindbaar te zijn, maar ergens hier op het forum zweeft nog een topic (uit 2008 ofzo) waarin gezegd wordt dat het een universeel onderdeel is, dat ook door Peugeot werd gebruikt. Meer informatie heb ik niet.

Heeft een van jullie nog een setje liggen? Of heeft iemand tips? Ze lijken hetzelfde als nummer 2, maar waarom vind ik ze dan nergens? Of ben ik gewoon een man: heel goed in zoeken, bar slecht in vinden?

Roel95
Geregistreerd lid

Re: Fitting

Bericht door Roel95 » zo 13 jul, 2025 8:31

Past die van nummer 2 (die je dus hebt) wel in nummer 3? Zou je bij je eigen lamp kunnen proberen, mits de bedrading lang genoeg is.

Als dat zo is, wordt het makkelijker om van een donor of sloper een stekker te scoren.

Of redeneer ik verkeerd?

Super72
Geregistreerd lid

Re: Fitting

Bericht door Super72 » zo 13 jul, 2025 9:53

Roel95 schreef:
zo 13 jul, 2025 8:31
Past die van nummer 2 (die je dus hebt) wel in nummer 3?
Smart thinking! Daar had ik nog niet aan gedacht.

Plaats reactie