Dit is een long shot maar hopelijk kan iemand mij helpen.
Ik ben op zoek naar de kleurcode (RAL, hex, RGB, etc.) van de plastic delen van een 9-3 OG dashboard. Specifiek zoek ik de kleur grijs van de radio/bekerhouder en de stoelverwarmingknoppen.
Misschien heeft iemand oude saab fabriek documentatie of misschien ooit een kleurmeting gedaan van het plastic?
Ik hoor het graag!
Kleurcode dashboard plastic
-
Orphy
- Donateur (5x)

Re: Kleurcode dashboard plastic
Even langs de spuiter en inscannen, dan moet het lukken lijkt me.
-
busy
- Donateur (4x)

Even opsturen naar colourlock (bv een handgreep, mee terug laten sturen)
-
Whats'aab
- Donateur (2x)

Bij de praxis getest op een kleurstaal en de volgende kleuren zijn de kanshebbers: RAL 7021 en RAL 9004
-
Luthart
- Geregistreerd lid
Ik vind dat er vaak toch wel tint verschil zit in de zwarte kunststof delen. Mijn SID is weer net iets afwijkend dan de kleur van de Saab radio. Ook de blindknoppen zijn anders. Vaak weer iets donkerder.
Op de spuitgietmachines zit tegenwoordig een spectrometer die de kleur controleerd en bijsteld. Ik denk in tojde van de Saab productie dat die nog niet ingeburgerd was bij producenten.
Heb wel eens gehoord dat men schoenpoets gebruikte om interieurdelen weer op kleur te krijgen maar dat zou ik niet doen.
Stipt verkoopt ook plastic paint… kan dat iets zijn? Crop verkoopt dit ook wel. Gewoone verf hecht niet zo goed op kunststof. Ontvetten is ook een ding… kunststof is altijd wel iets vettig door de weekmakers.
Op de spuitgietmachines zit tegenwoordig een spectrometer die de kleur controleerd en bijsteld. Ik denk in tojde van de Saab productie dat die nog niet ingeburgerd was bij producenten.
Heb wel eens gehoord dat men schoenpoets gebruikte om interieurdelen weer op kleur te krijgen maar dat zou ik niet doen.
Stipt verkoopt ook plastic paint… kan dat iets zijn? Crop verkoopt dit ook wel. Gewoone verf hecht niet zo goed op kunststof. Ontvetten is ook een ding… kunststof is altijd wel iets vettig door de weekmakers.
-
busy
- Donateur (4x)

Daar is specifieke verf voor te krijgen bij colourlock. Zou het daar vandaan halen
-
Whats'aab
- Donateur (2x)

Denk dat ook door UV verkleuring de delen allen een andere kleur hebben
Ik heb mijn stuurkolomkap gespoten met een Crop spuitbus in RAL 7021, en dat ziet er nu top uit! 7021 is wel iets lichter.
Ik heb mijn stuurkolomkap gespoten met een Crop spuitbus in RAL 7021, en dat ziet er nu top uit! 7021 is wel iets lichter.