Cable bracket

1993-2002
Plaats reactie
Luthart
Geregistreerd lid

Cable bracket

Bericht door Luthart » zo 02 nov, 2025 13:54

Ik was bezig met een inspectie rondje om de auto, en nu viel me op dat de bovenste radiateur slang over een opstaande rand heen schuurt. Dit lijkt me niet de bedoeling.

Ik ben benieuwd waarom deze beugel daar zit. Iemand een idee? Er zit een clip aan voor de 2 accu kabels. Dat snap ik nog, maar ik bedoel meer het uitstekende deel. Er zit een gat in voor nog zo’n clip… maar waarom? het heeft geen functie lijkt het.

Hier een plaatje uit de Haynes:
Afbeelding

BolletjeAppie
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: Cable bracket

Bericht door BolletjeAppie » di 04 nov, 2025 10:09

Bedoel je die metalen lipje met zo'n gat en gleuf? Die hebben ze voor de 9-3 verwijderd, wellicht was dat een clipje voor een leiding oid te bevestigen. Bij de 9-3 wordt de stuurbekrachtiging leiding onderdoor gerouteerd.

Luthart
Geregistreerd lid

Bericht door Luthart » di 04 nov, 2025 13:21

De stuurbekrachtingsleiding is hetzelfde als bij een 9-3. Ik kan niet bedenken wat daar op kan… bij mij lijkt ook niks te ontbreken. Alles zit in de beugels of klemmen zoals het hoort.
Ik flex het eraf denk ik.
Wellicht heeft er iets met het secondair air systeem te maken. Dat heb ik niet…
Ik heb Sensonic waardoor de accu anders zit. Wellicht zit de beugel daardoor erg dicht tegen de koelslang?

Luthart
Geregistreerd lid

Bericht door Luthart » vr 07 nov, 2025 0:28

Ik ben er al achter… het beugeltje is zowel voor de uitvoering met 4 cilinder als met 6 cilinder motor.

Bij de 6 cilinder zit de clip voor de accu kabels juist op het bovenste gat gemonteerd…

Zag op marktplaats toevallig wat foto’s in een advertentie van een 900NG 2,5liter V6.

Plaats reactie