Originele af fabriek geleverde bekleding 9-3?

1993-2002
Plaats reactie
mba
Geregistreerd lid

Originele af fabriek geleverde bekleding 9-3?

Bericht door mba » do 26 mar, 2026 20:34

Al even aan het rondkijken naar een 9-3 cabrio kom ik van alles tegen. Gaat in dit geval om het interieur. Het lederen meubilair is vaak vergaan, versleten, verhard, uitgedroogd, kapot, stiksels los enz ( ok ik kijk aan de onderkant van de markt)
Ik ben 2 keer een “bijzondere” 2-tone combi tegen gekomen waarvan ik me afvraag of dit origineel geleverd is.
Gaat om de stoelen en achterbank als gestikt in de anniversery, maar de vlakken in het zwarte leer in rood of in blauw (zelfs 2x gezien). De inlays in de portieren hebben dan het onderste randje in de kleur. Kan me niet voorstellen dat een autobekleder dit naderhand heeft gedaan, gezien de gelijkvormigheid. Alleen dat rood… is wel erg rood en m.i. niet des Saabs, dan had het meer bordeauxrood geweest.
Zelfs in detail zijn de zijstukken van alle hoofdsteunen in kleur.
Wie weet of dit origineel is geleverd?

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Henk-Jan
Donateur
Donateur

Re: Originele af fabriek geleverde bekleding 9-3?

Bericht door Henk-Jan » do 26 mar, 2026 20:53

Ja is origineel! Blauw & zwart is exclusief voor de Design Edition cabrio van MY01. Rood & zwart is, volgens mij, exclusief voor de Sports Edition (?) van MY02(?). Voor die tweede editie kan iemand anders mij vast corrigeren of dit bevestigen. Voor de Design Edition weet in het 100% zeker.

Orphy
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Re: Originele af fabriek geleverde bekleding 9-3?

Bericht door Orphy » do 26 mar, 2026 23:26

Henk-Jan schreef:
do 26 mar, 2026 20:53
Ja is origineel! Blauw & zwart is exclusief voor de Design Edition cabrio van MY01. Rood & zwart is, volgens mij, exclusief voor de Sports Edition (?) van MY02(?). Voor die tweede editie kan iemand anders mij vast corrigeren of dit bevestigen. Voor de Design Edition weet in het 100% zeker.
Volgends mij klopt dit helemaal. Rood en blauw klopt zeker en je kon ook gewoon voor veilig zwart kiezen bij de design.

Plaats reactie